Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko jättää 12-vuotiaan yksin kotiin viikonlopuksi?

Vierailija
16.08.2012 |

Tyttö on erittäin vastuuntuntoinen, reipas ja fiksu, haluaa jäädä ja seinänaapurina on perhetuttu joka voi toisella silmällä katsoa tytön perään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muistan mitä tein itse siinä iässä ja se ei ollut älykästä.

Vierailija
22/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko viikonloppu on ihan liian pitkä aika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin fiksu ja vastuuntuntoinen, ei ikinä sattunut haavereita, mutta hylätty olo jäi

Vierailija
24/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan haluaisi!

En IKINÄ jättäisi!!

Vierailija
25/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäinen jätettäisiin yksin. Uskon niin.

Vierailija
26/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enkä jättäisi.

Vierailija
27/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksi yöksi, itse asiassa en edes illaksi siten, että joutuisi yksin mennä nukkumaan. Päivisin tietysti tuon ikäinen voi jo olla yksin, mutta en ole koskaan kuullut vanhemmasta, joka jättää 12-vuotiaan yksin yöksi, saati sitten useammaksi. - Voisin tosiaan kuvitella, että sosiaaliviranomaisiaikin voi kiinnostaa viikonloppuja yksin viettävä 12-vuotias!

Vierailija
28/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan jättäisi. Hän on vielä sen ikäinen että hänen täytyy saada kokea että hänestä HALUTAAN pitää huolta. Että joku meno ei ole mitään hänen rinnallaan. Aivan varmasti yöllä tuntisi olonsa hylätyksi vaikkei edes itse sitä tiedostaisi. Tuon ikäinen ei tarvitse enää mitään kädestä kiinni pitämistä, mutta tunteen siitä että aikuinen kantaa vastuun ja että hän on tärkeä, ihan ehdottomasti.

Vierailija
29/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi vaikka tiedän, että pärjäisi. Lastensuojelukin puuttuisi asiaan jos tietäisi, että lapsi on yksin.

Vierailija
30/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä arkena 3 päivää. Ei ollut muuten mitään ongelmaa, mutta äidillä kauhea ikävä.

Vierailija
31/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-16 vuotiasta en enää jättäisi. Bileethän siitä seuraisi ja kämppä kaaoksessa ja viinikellari tyhjennetty.

Vierailija
32/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka ei kuulu vielä joutua tuollaiseen vastuuseen itsestään. Normaaliäidin tulisi tuo käsittää ilman erityisiä perusteluja.

Ei tarvitse enempää perusteluita, eikä "löpinää".

Vierailija
33/43 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta kerrotteko vielä syyn miksi ei. Siis ihan selkeä syy, ei mitään löpinöitä.

Vastaus on selkeä ei. Ei kai tässä mitään syitä tarvitse kertoa. Ei ja vielä kerran ei.

Vierailija
34/43 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on erittäin vastuuntuntoinen, reipas ja fiksu, haluaa jäädä ja seinänaapurina on perhetuttu joka voi toisella silmällä katsoa tytön perään.

Kyllä uskaltaa ite oon ollu 1 yön mutta en ole järkevä vai onko järkevää kaataa vaatteile hunajaa ja juosta ampiaisai karkun

Vierailija
35/43 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kieltäydyin lähtemästä muun perheen kanssa mökille. Pärjäsin hyvin kyllä, mutta tuo oli kyllä osa huolenpidon haurautta meidän perheessä. Mikä on jättänyt jälkensä. Mutta en tiedä olisiko yksin toi viikonlopuksi jättäminen ilman muita huolenpito-ongelmia välttämättä vahingoittanut minua.

Kun olin 15, äiti jätti myös minut ja 11- ja 8-vuotiaat siskoni viikoksi kolmisin kotiin ja lähti uusperheensä kanssa lomalle.

Vierailija
36/43 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut työ matkan takia jättämään hänet kotiin mutta onhan talos valvonta kamerat joista lapset ei tiedä ei lapset oo koskaan tehneet mitään pahaa on ollu jopa sen tyttöystävää siellä mun luval

Musta tuntuu että tonne on vastannu vaan äitys mainetta lisäämietin lapsia en itseäni

Vierailija
37/43 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lapsen heitteillejättö. On tarkempiakin perusteluja, mutta sellaisia ei normaalijärjellä varustetulle aikuiselle tarvitse esittää.

Vierailija
38/43 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin luokkakaverini kanssa 12-vuotiaita ja kaverin perhe lähti matkalle. Menin viikonlopuksi seuraksi. Leikittiin pihalla, pelattiin konsolipelejä jne. Tehtiin itse ruokaa ja mentiin ajoissa nukkumaan. Omat vanhempani asuivat viiden minuutin kävelymatkan päässä. 12-vuotias on tuollaiseen hyvässä iässä. Kyvykäs, vastuullinen ja tuskin vielä sekoilee viinan kanssa tai pitää salaa juhlia.

Vierailija
39/43 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole aika tapauskohtaista? 12 vuotiaana halusin jo olla öitä yksin mökillä (mummola 2 kilsan päässä), nukkua teltassa yksin pihalla ja sinä kesänä isäni (huoltaja ja lähivanhempi) alkoi ajaa rekkaa pääasiassa Venäjälle.

Riippuen määränpäästä ja rajan jonoista oli poissa 3-5 yötä. Äiti asui isäpuoleni kanssa muutaman kilsan päässä, mutta ei minua sinne olisi saanut millään; koti on koti on koti.

Minulla on aina ollut perusturvallisuus kunnossa ja järki päässä. Ei koskaan ollut ongelmia. Kouluunkin selvisin aina ajoissa (mikä ei välttämättä onnistunut, kun isä oli kotona :D ).

Toki ehkä ensimmäisenä kertana en suoraan jättäisi kahdeksi yöksi. Muuten mielestäni ok, jos tyttö on sen henkinen.

Vierailija
40/43 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten selviytymiskykyä kannata aliarvioida. Olen itse ollut 10-vuotiaana 14v, 13v, 8v, 5v ja 3v sisarusteni kanssa keskenään kotona viikon, kun isä oli työmatkalla ja äiti sairaalassa toipumassa synnytyksessä. Ihan hyvin selvisimme.