Ahdistaako sovituskopissa?
Kävin eilen etsimässä työvaatetta ja vaatekaupoilla muutenkin pitkästä aikaa. Mikään paikka maailmassa ei ole yhtä ahdistava kuin vaateliikkeen sovituskoppi! Ensin löydät mielestäsi kivoja vaatteita, sit ahtaudut sovituskoppiin ja toteat että ne näyttää päälläsi ihan hirveiltä. Ja joka muhkura näkyy edestä takaa kirkkaissa valoissa. Olen suht normaalivartaloinen, mutta vihaan vaatekaupoissa käymistä juuri siksi, että vaikka miten olen aikuinen nainen, niin itsetunto ajautuu hetkellisesti nollaan kun tuijotan itseäni niistä peileistä. Miten joku VOI nauttia shoppailusta?
Kommentit (6)
Ahdistaa kyllä. Näytän mielestäni jotenkin keharilta tai jälkeenjääneeltä. Kai se johtuu siitä, että on vaan niin idioottimainen olo, kun juuttuu johonkin mekkoon, niin että sitä joutuu hivuttamaan yläkautta sentti sentiltä pois päältä.
minua ahistaa vain se sovittaminen, vaatteet on ok, mutta en jaksaisi vaihtaa ja vaihtaa ja vaihtaa. Laiska kun olen.
Kokeilin viimeksi bikineitä Sokoksen pukukopissa ennen rantalomaa. Ja kävi mielessä, että en iki kuuna päivänä kehtaa mennä ihmisten ilmoille mitkään bikinit päällä !
Niin hirvee valkoinen ihrapallo sieltä peileistä näkyi. Ja naama on aina hirveen näköinen, kuin ei olisi meikkiä yhtään, vaikka aamulla on meikit laitettu huolella. Hyi olkoon.
Tai no ehkä vielä pahempaa on rintaliivien sovitus. Ehkä yhden liivit sadasta on istuvat.
Ja tukka näyttää sovituskopin peileistä aina ihan harakanpesältä vaikka olis just kampaajalta tullut.
valojen sävy paremmin. Myynti saattaisi todella nousta! Itse olen 169cm, 51kg ja rintava ja kotona tiiraillessa sellua näkyy pepussa ja takareisissä aavistus, mutta sovituskopissa valkoista lällyä näyttäisi olevan vaikka muille jakaa. Ja nyt kun toissa päivänä rannalla itseäni tarkastelin, niin en kyllä näytä onneksi siltä miltä kopsissa!
enkä ole edes ylipainoinen vaan mahdun kokoon 36. Mutta mielestäni minulla on silti ruma kroppa, varsinkin perse, ja naamakin näyttää jotenkin viutilolta ja suorastaan epämuodostuneelta kun sitä katsoo sovituskopin eri kulmissa olevista peileistä. Tilaankin vaatteet lähes aina netistä.