Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin postissa lähettämässä huutiksessa myymäni paketin

Vierailija
15.08.2012 |

Paketti painoi 501 grammaa ja postimyyjä kertoi hinnaksi 7,2 euroa.

Onneksi oli mukana sakset. Kävin leikkaamassa yhden pakkauspussin reunan pois. Teippasin sen kiinni. Nyt paketti painoi enää 499 grammaa ja sain tuotteen menemään maksikirjeenä eli halvemmalla taksalla :)

Taas säästyi monta euroa :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran liian paksu pussukka, ei kuulemma sujahtanut siitä kirjeluukun kokoisesta muotista. Istahdin kirjeen päällä (siellä oli vaate) ja käskin sovittamaan uudestaan. Sujahti, mutta postin ämmä nakkeli kovasti niskojaan.

Vierailija
2/16 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rajat on kyllä tosi omituiset, mutta kun vaakalta menee suoraa hinta koneeseen, mitäs teet.

Minä kun aattelin, että se postinmyyjä vaan sanoi ihan huvikseen, että vaa´alta menee hinta koneeseen. Aattelin, että siinä vois käyttää vähän omaakin harkintaa :) Enkä mä kyllä mitään alennusta ois kaivannutkaan, onhan selvä, että niistä painorajoista täytyy pitää kiinni :) Mutta onneksi oli nuo sakset mukana :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran liian paksu pussukka, ei kuulemma sujahtanut siitä kirjeluukun kokoisesta muotista. Istahdin kirjeen päällä (siellä oli vaate) ja käskin sovittamaan uudestaan. Sujahti, mutta postin ämmä nakkeli kovasti niskojaan.

Vierailija
4/16 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/16 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussukka muotoutuu taas kuljetuksen aikana eikä mahdu luukusta. Ja sitten myös postimies istuu päällä, että mahtuu? ;)

Perseinen pussukka...

Vierailija
7/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sujahti suoraan meidän luukusta, mistä ei maksikirjeet mahdu, läpi. Puvussahan on ilmaa vanussa niin paljon...

Ihan hiukan otti kupoliin, kun postikulut olivat turhaan koko vaatetta kalliimmat!

Vierailija
8/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseinen pussukka...

Perseiset kädet -mamma on alkanu harrastaa huutonettiä :)

Vierailija
9/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussukka muotoutuu taas kuljetuksen aikana eikä mahdu luukusta. Ja sitten myös postimies istuu päällä, että mahtuu? ;)

Perseinen pussukka...

Tämän takia en makseja vie postiin vaan tiputan postin laatikkoon suoraan.

Vierailija
10/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rajat on kyllä tosi omituiset, mutta kun vaakalta menee suoraa hinta koneeseen, mitäs teet.

Kyllä mä olen joskus rikkonut Postin sääntöjä ja vaihtanut sen hinnan siihen käsin, sen kun pystyy tekemään.

Toki Posti haluaa rahastaa kaikessa ja ohjeistus oli, että ei saa edes kertoa asiakkaalle halvinta tapaa lähettää :-o Siis kun erehdyin neuvomaan asiakkaalle Postin "valvojan" ollessa vieressä, että lähettämänsä paketti menisi toisella tavalla lähetettynä halvemmalla, niin sain haukut :-o

Vierailija
11/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin noin 30 yli 3 cm kirjettä mutta mahtuu keltaiseen laatikkoon. Maksan kirjemaksun ja aina mennyt perille. Se 3 cm mitta on paljon pienempi kuin kenekään postilaatikko. Pakkaan mös minigrip pusseihin jolloin saa ilmat pois ja jopa takkeja ja ahaalarwita voi lähettää kirjeinä.

Vierailija
12/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän postissa saa kertoa ja pitääkin kertoa eri lähetysmuodot! Asiakas päättää ottaako halvemman..

Ei sitä ole pakko sanoa että näin saat halvemmalla, mutta voit kertoa että tämän painoinen maksaa maksikirjeenä sen ja sen verrna, paketti sen ja sen verran.

Itse kyllä aina ajattelen asiakkaan etua ja jos on sen mallinen paketti että menis maksina, mutta sen saa taiteltua pienemmäksi, niin varmasti oon sanonut että jos taittelet sisällön eri päin niin se menee kirjeenä joka maksaa sen ja sen verran. Nyt jos sisältö on "pullollaan" niin menee maksikirjeen taksa..

Kyllä asiakkaat usein kiittelee, että enpä tajunnutkaan, ja että kiva kun pääsi halvemmalla.. Ja uskon että tulevat toistekin, kun oisin nyhtänyt sen muutaman euron enemmän, ja he sitten ehkä kotona tajuavatkin jossain vaiheessa että olisivat päässeet halvemmalla ja päättävät että eivät varmaan ruoki postia enää..

Ja jos on 501 g niin saatan kyllä itekin pyöristää sen edullisempaan. Varsinkin jos joku lähettää paljon, niin en ala gramman takia pilkkua nussimaan..

Vierailija
13/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen tällaista ketjua, jossa kaikki kilvan haluavat tuoda esille sen, että postin virkailija huvikseen haluaisi rahastaa ja olla ilkeä.

Ei minulla ole ollut mitään ongelmia noissa palvelutilanteissa, joissa asiakas postittaa jotain, yleensä pitää juuri selvittää, haluaako asiakas halvimman mahdollisen tavan vai onko tärkeämpää, että paketin kulkua voi seurata. Yllätys yllätys, kaikki muuten eivät halua sitä halvinta tapaa.

Minulle ei ole edes sattunut sellaista av-mamman tyylistä asiakasta, joka olisi ollut sitä mieltä, että hänen lähetyksensä menisi vielä kirjeenä luukusta kun taas itse olisin sitä mieltä, että laittaisin jo maksikirjeenä. Jos taas sitten postimiehen jakamana tuo kirjeeksi laitettu ei sitten menisi kirjeenä niin se menisi lunastukseen eikä sekään ole kovin hyvää palvelua.:)

Ja useasti olen myös kertonut, että jos saa lähetyksestä niin littanan ja sen muotoisen, että se menee kirjeenä niin saa sen halvemmalla, esim. kun asiakkaalla oli farkut lähetettävänä.

Joten tämä ketju on jälleen hyvä esimerkki siitä, kuinka tietyt asiat kärjistyvät internettodellisuudessa. Todellisuudessa minulla ei ole mitään intressiä rahastaa turhasta, koska ei me millään provikkapalkalla noita lähetyksiä rahasteta.:):D

Vierailija
14/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai sedästä, mutta vain tädit ovat olleet nyrppänaamoja).

Useimmiten on palvelu ollut ihan hyvää postissa, ja on ehdotettu paketin sijasta maksikirjettäkin joskus.

Vaan edellisessä asuinpaikassani lähipostin tädit olivat jostain syvältä. Senpä takia poljin pyörällä aina 6km keskustan postiin, jossa palvelu oli normaalia.

Tuossa lähipostissa nimittäin kaikki tavallista kirjettä hitustakaan pulleammat sanottiin suoraan maksikirjeeksi, ei mitattu eikä koitettu mahtuuko siitä "testiluukusta". Muutaman kerran kun siellä kävin ennen kuin siirryin siihen keskustan postiin, niin aina kun ojensin kirjeen (jonka kotona olin mitannut selvästi alle 3cm olevaksi) täti vain otti sen käteensä ja sanoi suoraan maksikirjeen hinnan.

Kysyin että eikös se mene tavallisena, niin ei, menee maksikirjeenä. Pyysin kirjeen takaisin ja poljin keskustaan, ja kas kummaa, siellä sama kirje meni tavallisena eikä täti sielläkään mitannut sitä.

Joskus jos oli lähellä 3cm niin testasivat, mutta aina meni tavallisena. Lähipostissa tarjosivat vain maksikirjettä.

ja ihmettelen tällaista ketjua, jossa kaikki kilvan haluavat tuoda esille sen, että postin virkailija huvikseen haluaisi rahastaa ja olla ilkeä.

Ei minulla ole ollut mitään ongelmia noissa palvelutilanteissa, joissa asiakas postittaa jotain, yleensä pitää juuri selvittää, haluaako asiakas halvimman mahdollisen tavan vai onko tärkeämpää, että paketin kulkua voi seurata. Yllätys yllätys, kaikki muuten eivät halua sitä halvinta tapaa.

Minulle ei ole edes sattunut sellaista av-mamman tyylistä asiakasta, joka olisi ollut sitä mieltä, että hänen lähetyksensä menisi vielä kirjeenä luukusta kun taas itse olisin sitä mieltä, että laittaisin jo maksikirjeenä. Jos taas sitten postimiehen jakamana tuo kirjeeksi laitettu ei sitten menisi kirjeenä niin se menisi lunastukseen eikä sekään ole kovin hyvää palvelua.:)

Ja useasti olen myös kertonut, että jos saa lähetyksestä niin littanan ja sen muotoisen, että se menee kirjeenä niin saa sen halvemmalla, esim. kun asiakkaalla oli farkut lähetettävänä.

Joten tämä ketju on jälleen hyvä esimerkki siitä, kuinka tietyt asiat kärjistyvät internettodellisuudessa. Todellisuudessa minulla ei ole mitään intressiä rahastaa turhasta, koska ei me millään provikkapalkalla noita lähetyksiä rahasteta.:):D

Vierailija
15/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa ainakin selväksi, että 16 ei työskentele Tapiolan postissa. Siellä postin "tädit" oma-alotteisesti sano mitään muuta kuin hinnan, jos ehtivät sitäkään, on se työkaverien kanssa juoruilu niin paljon tärkeämpää. Mitään palveluksi kutsuttavaa sieltä ei saa eikä varmasti vahingossakaan kerrota miten jonkun lähetyksen saa halvemmalla lähetettyä!

Vierailija
16/16 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän se juuri onkin, että eihän se postin työntekijä nyt voi tuosta noin vain istua sen sinun pussukkasi päälle ja litistää sen kirjekokoon mahtuvaksi. Asiakkaan se on ihan itse tehtävä, kun en minä ainakaan se paketin päältä näe, että onko siellä vaatteen tms. sisällä vielä jotain särkyvämpääkin tavaraa mukana. Siitähän se helvetti vasta räjähtäisikin. :DDD

Ja jos asiakas tulee nyssäkkänsä kanssa, niin kyllä minä ainakin kerron ne eri vaihtoehdot, joilla voi lähettää, ellei asiakkaalla ole sitten jo se tietty lähetystapa, jolla haluaa lähettää.

Ja siitä kolmen sentin rajastakin on turha nillittää, jos se ylittää sen eikä litisty, niin sitten ylittää. Ei se postitäti sitä ole keksinyt vaan noudattaa ihan saamiaan sääntöjä. Tai muistakaan esim. kirjeen rajoista. Jos ne ylittyvät, ne ylittyvät. Minä tosin kyllä useammankin kerran olen ehdottanut asiakkaalle, että saako vähän teipata tai muuta, jos näen, että lähetyksen saisi helposti vielä kirjeen mittoihin.

Toki se 3,5 cm paksu nyssäkkä voi sillä kirjeen hinnalla mennä perille...mutta voi olla menemättäkin, jos pistokokeena tarkistelevat satunnaisia lähetyksiä - sitten lyödään päälle lunastusleima, -maksu ja vastaanottaja joutuu maksamaan ne kulut sitten lähetystä postista hakiessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi