Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi sinusta parempi/pahempi?

Vierailija
15.08.2012 |

Viet lapsen (n. 2-3v) aamulla hoitoon päiväkotiin. Lapsi on väsynyt ja itkee äidin lähtiessä. Päiväkodissa on uusi hoitaja johon lapsi ei ole vielä kunnolla tutustunut. Lapsi makoilee lattialla, ei enää itke mutta on surkean oloisena. Haluaisitko, että lapsen annetaan rauhassa olla ja antaa tulla leikkeihin ja hoitajan luo kun on valmis, vai että hoitaja väkisin ottaa lapsen syliin ja yrittää saada lapsen piristymään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku jotain.

Vierailija
2/2 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa olla sylissä, niin sitten ok, vaikka jäisikin itkemään. Mutta jos ei halua hoitajan syliin, niin turha sinne on repiä. Itse hoitajana tekisin niin, että koittaisin saada vanhemman poistumaan ripeästi ja sitten jutustelemaan lapsen lähettyville, ihmettelemään mitä kaikkea huoneesta löytyy ja ottaisin vaikka kirjan katseltavaksi. Yleensä lapsi päästää tällä hivuttautumistekniikalla aika nopeasti lähelleen. Ihan turha siis tehdä numeroa itkemisestä tai yrittää saada lasta jotenkin mystisesti tsemppaamaan ja piristymään. Lapsella saa olla paha mieli, mutta minun hommani hoitajana on olla rauhallisena ja osoittaa lapselle, että on turvallista olla ja minä haluan olla lapsen vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla