Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuoden 2011 ylioppilas opettajana!

Vierailija
15.08.2012 |

tyttäreni 4lk ope omaa tuon pätevyyden, oho. Kyseessä levoton 4lk ja opettaja ujo ja hiljainen tyttönen... Mutta minkäs teet, täys mellakka päällä jo vaikka koulua käyty vasta kolme päivää. Mielenkiintoinen vanhempainilta tulossa. Onko muilla av-mammoilla kokemusta epäpätevistä opeista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan oikeasti opettaja, eikä mikään sijainen?

Jos on, niin miten ihmeessä?

Vierailija
2/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään vakkaripaikkaa sentään ole saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin vuoden heti lukion jälkeen ja ihan mukavasti pärjäiltiin. Nyt olen ihan oikea ope eli uravalinta selkeytyi siinä vuoden aikana.

Voi mennä ihan hyvinkin tai sitten ei.

Vierailija
4/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee.

Itse hain open sijaisuutta ja juurikin 4lk.

Olin kyseisessä luokassa avustajana 3v ja avustajana ollut kaikkiaan 10v.

Itse olen 40v ja luokkaan pääsi sijaisopeksi nuori ylioppilas.

Kiltti hiljainen nuori.

Vierailija
5/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että minä olen pätevä aineenopettaja, ikää vähän enemmän ja olen taas jälleen työtön.

Huonomminkin voisi olla, eli opettajana voisi olla vuoden 2012 ylioppilas.

Ylioppilaalle maksettava palkka on vaan paljon pienempi kuin pätevälle maksettava.

Vierailija
6/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koulutetuillakin vaikeuksia nykylasten kanssa ja varsinkin vanhempien

Vierailija
7/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti.

Arvaapa mikä duuni odottaa sitä pätevää opea, kun se tulee töihin takaisin...

T. Epäpätevän sijaisen jälkeen juuri töihin palannut (ja kaikki ihan sekaisin - eikä vähiten oppilasraukat)

Ps. Tuo avustajan palkkaaminen on vielä abityttöäkin pahempaa. Sori nyt vaan.

Vierailija
8/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäpätevä opettaja on luontainen pedagogi. Joten ei huolta, hyvin varmasti pärjää.

Vierailija
9/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos en olisi heti suoraan lukiosta päässyt opiskelemaan opettajaksi, olisin itse hyvin voinut ollakin. Ja olisin ollut lähes yhtä hyvä kuin valmistuttuani ja parempi kuin moni muodollisesti pätevä. Ja vanhempien silmissä olisin voinut olla aika hiljainenkin, luokkatilanne oli eri.

Vierailija
10/24 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastani opettaisi joku kokematon ja kouluttamaton ihminen. Kyllä opettajalla tulee olla pedagogista ja didaktista osaamista ja näkemystä opettamisessta! Pelkkä oppilaana olo ei todellakaan tee kenestäkään osaavaa opettajaa.

Vierailija
11/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuollaisen ei pitäisi olla mahdollista - en ikinä suostuisi siihen,

että lastani opettaisi joku kokematon ja kouluttamaton ihminen. Kyllä opettajalla tulee olla pedagogista ja didaktista osaamista ja näkemystä opettamisessta! Pelkkä oppilaana olo ei todellakaan tee kenestäkään osaavaa opettajaa."

Mielestäni tuo on opettajan ammattitaidon halveksimista, jos edes oletetaan tuollaisen sijaisen pystyvän hoitamaan opettajan työn : (

Vierailija
12/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi äiti oikein hehkutti, kun oltiin kerrankin saatu _pätevä_ ope.

Tää ope opiskelee opettajaksi. Minusta hän ei ole pätevä.

Vierailija
13/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluttamattoman ylioppilaan palkkaaminen opeksi halveksii opettajan työtä!

Miten ihmeessä kouluttamaton ja mitä luultavasti vielä lapsetonkin voi tietää lapsista ja lasten kasvatuksesta yhtään mitään.

Miten ihmeessä koulun rehtori ja muu henkilökunta on tuohon suostunut.

Vierailija
14/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja ja helppoja.

Vierailija
15/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitäisin huolta.

Vierailija
16/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevä saa olla, mutta jotain rotia sentään. Joku ylioppilastyttö menee päivän tai pari, ehkä viikon tai kaksi, muttei tosiaankaan koko vuotta. Vielä säälittävämpää on huomata, kun tuollainen palkataan aineenopeksi yläkouluun. Eihän niillä riitä enää teoriaosaaminen jossain kielissä tai äidinkielessä. Vai väittääkö joku, että pystyisi pätevästi opettamaan englantia lukiopohjalta? Opettamaan kielioppia vivahteineen, korjaamaan lasten puheista ja aineista oikeita asioita? Näitäkin on nähty.

Vierailija
17/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei onnistuisi heidän lapsillaan. Antakaahan vinkkejä kuinka toimia. Meillä koulussa samantapainen tilanne. Muutama vanhempi miettii mitä tehdä asialle. Opettajat ym vinkkejä kuinka saadaan pidettyä joku roti siinä kuka opettajana voi toimia...

Vierailija
18/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaiseksi voidaan palkata ihan kuka vaan. Ja valitettavasti voivat sanoa olevansa opettajia, koska opettajan ammattinimike ei ole suojattu. Varmaan ainoa tapa saada asiaan muutosta on se, että vanhemmat pitävät asiasta melua. Ehkä sitten ainakin etsitään kunnolla päteviä sijaisia. Toisinaan kun on valitettavasti niin, että avoimet sijaisuudet ovat auki vain jossain kaupungintalon seinällä, jotta saadaan tutulle abitytölle töitä...

Vierailija
19/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylioppilaalle ei tarvitse maksaa pätevän opettajan palkkaa.

Ei se ylioppilastyttö välttämättä ole yhtään sen surkeampi valinta kuin on 20 vuotta kotiäitinä ollut ompelija tai lakkautetun pikkukoulun keittäjä. Näitäkin on opettajien sijaisina nähty. Sitten on yhdessä kotona ihmetelty, että oikeastiko Ruotsin lipussa on keltaisella pohjalla sininen risti ja ihan oikeastiko 5 % 500:sta on 100.

Mieluummin tuore ylioppilas kuin peruskouluun opintonsa päättänyt kouluavustaja.

Vierailija
20/24 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käy kuten meidän koulussa eli savustettiin lokakuussa ylioppilastyttö pois, mutta tilalle ei saatukaan ketään. Näin luokka oli ilman opettajaa kaksi kuukautta, vieläpä ihan laillisesti. Rehtori muisti joka välissä kysyä vanhemmilta, että onhan asiat nyt hyvin, kun on pätevä opettaja, tosin eri luokassa ja muiden lasten kanssa. Tammikuussa luokkaa ryhtyi opettamaan 72v eläkeläisope.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi