Atoopikkoteinien äidit: uskaltaako lasta viedä kasvohoitoon
kosmetologille, kestääköhän herkkä iho?
Allergioita ei ole, hiusrajassa hiukan epäpuhtautta, mutta iho sellainen ohut ja herkkä. Veisitkö?
Kommentit (4)
oppisi pitämään ihostaan huolta, siis myös käymään kasvohoidoissa. Käyn itsekin, vaikka hyväihoinen olenkin. En tietenkään halua aiheuttaa haittaa, siis ei mekaanista ihopuhdistusta vaan ultraääntä nuorelle jne. Lähinnä mietin niitä aineita, sopivatkohan ne atoopikolle.
ap
Mä kävin joskus nuorempana kosmetologilla.. Lopputulos naama paisu, kuumotti. Suun kautta lääkkeet ja ihoon vahvat kortisoni voiteet. Enkä ole mennyt toista kertaa. Tuotteiden piti olla tosi hyviä jotka sopii varsinkin allegiselle ja atoopiselle.
Minun iholleni kosmetologilla käynti tekee hyvää. Harmitti, etten teininä aiemmin mennyt, vaan emmin herkän ihoni vuoksi.
Mekaanista ihonpuhdistusta ei tietystikään kannata tehdä, vaan juurikin esim. ultraäänellä. Itselleni on yllätyksekseni sopinut myös kemiallinen ihonpuhdistus silloin, kun atopia on rauhallisessa vaiheessa. Toki pitää ensin varmistaa, että kosmetologilla on käytössään herkälle iholle sopivat tuotteet jne. Itse käyn kosmetologilla juuri näin kesäisin, talvella atooppine ihoni on paljon herkempi, enkä ainakaan mitään uusia hoitoja kokeilisi silloin.
jos paljon epäpuhtautta veisin.