Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumbo vs. Itis, eroa kuin yöllä ja päivällä

Vierailija
14.08.2012 |

Jumbossa on tavallisia suomalaisia asiakkaina, työssäkäyviä lapsiperheitä, pariskuntia, ei yhtään tummaihoista näkynyt. Ostoskeskus on siisti, ei ole maleksijoita. Ihmiset tulevat ostoksille, miellyttävä paikka koko ostoskeskus.

Itis, ränsistynyt ja masentava paikka. Täynnä maahanmuuttajia, narkkareita, juoppoja, tupakoivia äitejä lastensa kanssa, ei oikein näy yhtään tavallista lapsiperhettä tai pariskuntaa, paikat rupsahtaneet, masentava ilmapiiri. Likaista ja epäsiistiä. Lyhyesti sanottuna masentava slummi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni aivan samanlaisia paikkoja. En viihdy kummassakaan.

Vierailija
2/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika monta kertaa olen itiksessäkin käynyt, eikä tuo juoppo-narkkarijuttu kuulosta kyllä yhtään tutulta. On siellä enemmän maahanmuuttajia, mutta ihan normaaleja maahanmuuttajia, ei ainakaan mitenkään silmiinpistävästi mitään päihdeongelmaisia sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun Jumbo tuli olen käynyt Itiksessä vain muutaman kerran. Jotenki likanen ja nuhjunen ja ulkomaalaisten vahva vaikutus näkyy siellä.

Vierailija
4/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis Itiksessä on tosi paljon juoppoja ja muita sosiaalitapauksia, siis ihan suomalaisia.

t. ap

mutta aika monta kertaa olen itiksessäkin käynyt, eikä tuo juoppo-narkkarijuttu kuulosta kyllä yhtään tutulta. On siellä enemmän maahanmuuttajia, mutta ihan normaaleja maahanmuuttajia, ei ainakaan mitenkään silmiinpistävästi mitään päihdeongelmaisia sellaisia.

Vierailija
5/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme pääsääntöisesti Jumbossa, joskus vaihtelun vuoksi Sellossa, mutta tänään satuin käymään Itiksessä. Olin ns. vanhalla puolella ja käytävällä mietin tästä aiheesta (niin monesti ennenkin) tehtyjä aloituksia. En nähnyt yhtään mamua! Vasta käytävän käytävän päässä tuli kaksi tyylikästä (ehkä lähi-idästä kotoisin olevaa) naista vastaan. Menin alas Lidliin ja .. no, siellähän he kaikki sitten varmaan olivatkin :)

Vierailija
6/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemissa tylsiä ravintoloita, vain perusketjuliikkeitä, jotenkin rähjäinen tunnelma. Käyn mieluummin Sellossa tai Kampin keskuksessa kun käyn kauppakeskuksessa.

Itis tosin on meiltä ihan muutaman kilometrin päässä joten tulee siellä välillä käytyä eikä minua ne maahanmuuttajat erityisemmin haittaa. Eikä niitä juoppoja yms juuri siellä käytävillä näe, jos menee sinne Tallinnanaukiolle niin sitten kyllä.

Vierailija
7/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys ap, tässä maassa on huonosti toimeentulevia ja köyhiä perheitä, jopa WT perheitä. Heidänkin pitää käydä kaupassa. Ihan niinkuin maahanmuuttajienkin. Mukavaa toki että ap voi paremmin toimeentulevana elää omassa lintukodossa ja unohtaa, että kaikilla ei mene yhtä hyvin. Tai että kaikki eivät ole valkoihoisia ja puhu täydellistä suomea.

Vierailija
8/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuulut itse tähän jälkimmäiseen ryhmään ellet heitä muka tunnista.

Vierailija
9/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakaan paikassa. Ihan on ostokset saatu toimitettua mamuista sun muista huolimatta. Minun ei tarvitse jokaisella kauppamatkalla välttämämmä erityisemmin viihtyä. Jos tulee tarve fiilistelyyn, niin sitten voi etsiä jonkin kivan lifestyle-myymälän tai putiikin tms. paikan. Mutta perushankintoihin riittää peruspaikat. Tällaiselle perusihmiselle.

Vierailija
10/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen käynyt itiksessä niin kauan kun se on ollut olemassa, enkä kyllä juurikaan koskaan ole nähnyt siellä narkkareita, juoppoja enkä varsinkaan tupakoivia äitejä. Miten sisällä nyt ylipäänsä voisi tupakoida. Tallinnanaukiolla kyllä näkee kaikenlaista, mutta en tiedä, mitä Jumbon liepeillä sitten on, en kiertele useinkaan siellä ulkona katsomassa, tupakoivatko äidit vai ei. Epäsiistiä siellä voi jollain tasolla olla, siellähän on lähes koko Itis remontissa. Remonttia on varmaan aika vaikea tehdä niin, ettei siitä mitään jälkiä tulisi.

Vierailija
11/11 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt kummassakaan, enkä varmaan vapaaehtoisesti käykään. Inhoan kauppakeskuksia yli kaiken, isoja ja pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän