Miksi lasten äitien on aina oltava mukavia, joustavia ja asiallisia?
Eikö samaa voida odottaa sitten siltä exän uudelta kumppanilta?
Useimmissa teksteissä täälläkin (+muualla) aina siltä lasten äidiltä vaaditaan mukavuutta ja asiallisuutta ja myötämielisyyttä!
MIKSI?
Alempana tekstissäkin jossa lapsi vihaa äitipuoltaan niin joku ehdotti että lasten ÄITI KUTSUU exän nykyisen kahville ?!
Minkä ihmeen takia ?
Kommentit (6)
Buahhahahahaaa!!! Olen vittumainen, kärsimätön ja täysin epäasiallinen!!
joten kuten normaalia suhteessa normaaliperheisiin.
Ja tottakai sitä odotetaan kaikilta osapuolilta.
mutta jokainenhan voi toki vaikuttaa vain itseensä ja omaan käytökseensä. Ja koska täällä useimmiten palstailevat ne äidit, tällä neuvotaan äitiä.
Lisäksi on kylmä tosiasia, että lapset ottavat äidistään mallia enemmän kuin äitipuolestaan. Joten jos haluaa kasvattaalapsestaan hyvin käyttäytyvän, korrektin ja selviävän, on parasta ryhtyä sellaiseksi myös itse. Se "älä tee niin kuin mitä teen, vaan niin kuin minä sanon", toimi tunnetusti huonosti.
Alempana tekstissäkin jossa lapsi vihaa äitipuoltaan niin joku ehdotti että lasten ÄITI KUTSUU exän nykyisen kahville ?!
Minkä ihmeen takia ?
Koska monet ajattelevat lasten parasta.
Me ollaan tehty miehen exän kanssa siten, että kannustetaan sovitusti molemmat lapsia puhumaan toisistamme kodeissamme, käydään tarkoituksella yhdessä silloin tällöin esim. jäätelöllä, ihan vain, jotta lapset tietäisivät, että kumpikin koti on koti, jossa he voivat olla rentoutuneesti pelkäämättä mitä puhua, miten olla eikä mitään kilpailuasetelmaa tms ole.
Ja tämä huolimatta siitä, että itse asiassa mies vastustaa tätä ja haluaisi pitää välit exäänsä huonoina ja haukkua häntä lapsilleen.
joten kuten normaalia suhteessa normaaliperheisiin.
Ja tottakai sitä odotetaan kaikilta osapuolilta.