Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10731)
Eikö Virve ole treffeillä Espoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve teki selväksi, että aika paljon muutakin kuin vihanneksia tapahtuu elämässä tällä hetkellä. Seuraajille kuitenkin vain vihanneksia tarjolla. Minusta Virve osoitti tällä halveksivansa seuraajiaan.
Joku roti nyt. Vaikka pitää instassa tiliä, ei ole silti tilivelvollinen kaikista elämänsä käänteistä seuraajilleen. Päinvastoin ihan tervettä rajata osa elämästä pois julkisuudesta.
Toki meitä seuraajia kiinnostaa nyt valtavasti totuus Virven tämänhetkisestä elämästä. Silti se, ettei meidän uteliaisuuttamme nyt tyydytetä, ei tarkoita, että Virve meitä halveksuisi.
Ei Virve varmaan seuraajiaan sinänsä halveksu, mutta tekee selväksi että todella päivittää instaansa tasan itseään varten. Vaikka outo olo tulee siitäkin, siis että miksi edes ylläpitää suuren seuraajamäärän instaa (muille kun tälle uudelle lähipiirilleen), kun ei kerran millään tavalla kiinnosta "palvella" seuraajiaan tai tuottaa heille kiinnostavaa sisältöä? No, seuraajia on riittänyt tällä nykyiselläkin tyylillä ja täälläpä mekin yhä keskustelemme 🙄.
Ja onhan hän tehnyt selväksi ettei enää halua olla bloggaaja tai vaikuttaja tai mikä lie, eikä siis tehdä mitään rahan takia, niin tietenkin saa harrastuksenaan pitää juuri sellaista instaa kuin haluaa. (Ja varmaan sellainen instagram kuin ihminenkin, eli Virven kohdalla melko itsekkäistä lähtökohdista päivittyvä...). Enemmän kai me seuraajat olemme se ihmettelyn aihe että miksi jaksamme noin tylsää sisältöä seurata 🤔. Kontrasti jälkeen kerran vaikka Karkkipäivään on huima, siellä Sanni taas kysellyt että mitä haluatte tietää aurinkovoiteista, hän tekee kattavan postauksen asiasta (= todellakin palvelee lukijoitaan/seuraajiaan), mutta hänelle se toki onkin työ.
TL;DR: musta ei ole mitenkään älytöntä että joku täällä vauvalla nyt sanoi Virven käytöstä seuraajia halveksuvaksi, vaikka jokainen aikuinen (tai asiaa miettimään jäänyt) varmasti ymmärtää ettei hänellä tietenkään mitään tilivelvollisuutta seuraajiaan kohtaan olekaan.
Mitä ihmettä :'D ei somettaminen kuitenkaan mikään asiakaspalveluammatti oo. Ei todellakaan tarvi palvella yhtään ketään.
Ammattimainen vaikuttajan työ nimenomaan on asiakaspalveluammatti, mutta kuten alkuperäisessä viestissä selvästi sanotaan niin Virve ei ole vaikuttaja. 🙄
Ja virvestä ei myöskään ole ammattimaiseksi vaikuttajaksi juuri tuosta syystä.
Virve pystyisi tienaamaan tilaajakanavalla. Siihen ammattimainen vaikuttaja ei pysty.
Se porukka, joka tienaa tilaajakanavilla on se, josta puhutaan palstoilla. Aika vähän muut.
Pidän Virvestä. Haluan, että hän menestyy elämässä. Mutta mulla on nollatoleranssi demariudelle.
Vierailija kirjoitti:
Virve matkustaa bussilla ja metrolla espooseen, veikkauksia mitä siellä tekee? 😁
Mitäs törkeyttä, miksi vanhemmat eivät toimi kuskina? Virve laitetaan kulkemaan julkisilla kaiken maailman narkkien kanssa! Eivätkö vanhemmat yhtään välitä Virven turvallisuudesta? Kaikki ne kyllä on valmiita lapsia tekemään, vaikka niistä ei sitten jakseta huolehtia. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve teki selväksi, että aika paljon muutakin kuin vihanneksia tapahtuu elämässä tällä hetkellä. Seuraajille kuitenkin vain vihanneksia tarjolla. Minusta Virve osoitti tällä halveksivansa seuraajiaan.
Joku roti nyt. Vaikka pitää instassa tiliä, ei ole silti tilivelvollinen kaikista elämänsä käänteistä seuraajilleen. Päinvastoin ihan tervettä rajata osa elämästä pois julkisuudesta.
Toki meitä seuraajia kiinnostaa nyt valtavasti totuus Virven tämänhetkisestä elämästä. Silti se, ettei meidän uteliaisuuttamme nyt tyydytetä, ei tarkoita, että Virve meitä halveksuisi.
Ei Virve varmaan seuraajiaan sinänsä halveksu, mutta tekee selväksi että todella päivittää instaansa tasan itseään varten. Vaikka outo olo tulee siitäkin, siis että miksi edes ylläpitää suuren seuraajamäärän instaa (muille kun tälle uudelle lähipiirilleen), kun ei kerran millään tavalla kiinnosta "palvella" seuraajiaan tai tuottaa heille kiinnostavaa sisältöä? No, seuraajia on riittänyt tällä nykyiselläkin tyylillä ja täälläpä mekin yhä keskustelemme 🙄.
Ja onhan hän tehnyt selväksi ettei enää halua olla bloggaaja tai vaikuttaja tai mikä lie, eikä siis tehdä mitään rahan takia, niin tietenkin saa harrastuksenaan pitää juuri sellaista instaa kuin haluaa. (Ja varmaan sellainen instagram kuin ihminenkin, eli Virven kohdalla melko itsekkäistä lähtökohdista päivittyvä...). Enemmän kai me seuraajat olemme se ihmettelyn aihe että miksi jaksamme noin tylsää sisältöä seurata 🤔. Kontrasti jälkeen kerran vaikka Karkkipäivään on huima, siellä Sanni taas kysellyt että mitä haluatte tietää aurinkovoiteista, hän tekee kattavan postauksen asiasta (= todellakin palvelee lukijoitaan/seuraajiaan), mutta hänelle se toki onkin työ.
TL;DR: musta ei ole mitenkään älytöntä että joku täällä vauvalla nyt sanoi Virven käytöstä seuraajia halveksuvaksi, vaikka jokainen aikuinen (tai asiaa miettimään jäänyt) varmasti ymmärtää ettei hänellä tietenkään mitään tilivelvollisuutta seuraajiaan kohtaan olekaan.
Mitä ihmettä :'D ei somettaminen kuitenkaan mikään asiakaspalveluammatti oo. Ei todellakaan tarvi palvella yhtään ketään.
Ammattimainen vaikuttajan työ nimenomaan on asiakaspalveluammatti, mutta kuten alkuperäisessä viestissä selvästi sanotaan niin Virve ei ole vaikuttaja. 🙄
Musta vaikuttajan työtä voi tehdä monella eri tavalla. On niitä, jotka haluavat miellyttää mahdollisimman monia ja kyselevät seuraajiltaan toiveita. Sitten on myös niitä, jotka mieluummin vetävät rohkeasti omaa linjaansa eivätkä liikaa kumartele ketään. Joku Nata Salmela tietenkin tienaa nykyään rahansa pääasiassa muualta kuin somesta, mutta hän lienee hyvä esimerkki jälkimmäisestä.
Mä itse ajattelen, että vaikuttajan työ on tietyllä tavalla kuin kirjailijan työtä. Voit tehdä mahdollisimman myyviä töitä (kuten vaikka Satu Rämö dekkareitaan) tai sitten voi vetää tehdä just sitä, mitä haluaa, ja katsoa, maksaako joku siitä (joku tuntemattomampi kirjailija tähän esimerkiksi).
Virvehän on aiemmin osannut tehdä hyvinkin myyvää blogia, mutta on sittemmin valinnut toisenlaisen elämäntyylin ja sometustyylin, varmasti tietoisesti. Kyllä hänellä sen verran seuraajia on, että olisi yhä voinut halutessaan tehdä yhteistöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kyllä halvallakin asuvalla saa olla preferenssejä ja mielipiteitä asumuksensa suhteen, toki eri asia mitä on realistista odottaa ja miten ilmaisee sen jos joku asia ei miellytä. Olen itse asunut halvalla ulkomailla kalustetuissa asunnoissa opiskellessani, ja kyllä minulla oli mielipiteitä siitä oliko ne asunnot ja sisustus kuinka kivoja. Ja kyllä häpeämättä kerroin miten piilotin helkkarin ruman ison taulun sohvan taakse, tai kuinka ärsyttävän kylmä kivilattia oli talvella. Toki oma some on yksityinen, että eipä ne mielipiteeni kovin laajaa yleisöä saaneet.
No tuo on vähän eri asia, joku ulkomailla oleva opiskelijaboksi tai tuntemattomien vuokra-asunto. Jos saisin asua puoli-ilmaiseksi jonkun sukulaisen vähän nuhjuisessa asunnossa niin en todellakaan kehtaisi valittaa somessa (jota varmasti koko suku seuraa) ettei asunto ole tarpeeksi hyvä. Sama juttu jos itsellä tulee vieraita ilmaiseksi yökylään ja asunnossa on remontti vielä kesken niin saisin raivarin jos joku kehtaisi alkaa urputtaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko tätä lokkeilua? Virve tiesi eroavansa jatsimiestä edeltäneestä miehestä, mutta otti silti kaiken irti suhteesta menemällä mukaan Torreviejaan miehen perheen luo. Vähän tuntui hänestä pahalta käyttää hyväksi, mutta loppujen lopuksi oli kiitollinen että meni lokkeilemaan, koska löysi itselleen hyvän olon Torreviejassa. Tässä katkelma Virven blogista:
Kävin Torreviejassa edellisen kerran kesällä 2013. Asuin silloin vielä eksäni kanssa Lontoossa ja olin saanut juuri opiskelupaikan Suomesta.Tarkan mietinnän jälkeen olin tullut siihen tulokseen, että paras ratkaisu on lopettaa silloinen parisuhteeni, jossa ei ollut varsinaisesti mitään vikaa, mutta joka ei vain tuntunut siltä loppuelämän suhteelta ja palata sitten yksin Suomeen opiskelemaan.
Olimme kuitenkin jo aiemmin sopineet kahden viikon lomasta eksäni perheen Torreviejan keskustan ulkopuolella olevassa loma-asunnossa ja vaikka nostinkin eron puheenaiheeksi juuri ennen matkaamme, lähdin silti eksäni kanssa reissuun.
Suurimman osan matkasta seuranamme oli pari hänen ystäväänsä ja vaikka kyse olikin eromatkasta, nautin siitä silti, sillä Torreviejassa oli vain jotain, mikä toi minulle hyvää ja levollista oloa.
Olin tuntenut sen saman tunteen aiemmilla lyhyemmillä visiiteilläni ja tunsin sen silloinkin.
Matka oli mukava, mutta ei toki tilanteen vuoksi ihan täysin leppoisa ja päätyi lopulta eksäni kanssa kaksin jäätyämme pieneen kinaan ja hän totesi minulle (täysin oikeutetusti) kiukustuneena, että olisin oikeastaan voinut jättää tulematta koko matkalle tässä tilanteessa.
Tiedän, että hän oli oikeassa ja olen vuosikymmenen ajan ajatellut, että olin häntä kohtaan todella epäreilu ja oli todella itsekästä minulta lähteä siinä tilanteessa mukaan jo aiemmin varatulle matkalle, mutta en vain voinut silloin itselleni mitään.
Se reissu on edelleen yksi parhaita lomamuistojani ja kun olen miettinyt hetkiä, jolloin olen tuntenut oloni hyväksi, on siinä reissussa ollut jotain erityistä siitäkin huolimatta, että se oli parisuhteen päättänyt eromatka.
Jos en olisi silloin tullut tänne tuolle matkalle, en usko, että olisin nytkään osannut hakeutua tänne, mikä puolestaan tarkoittaa, etten ehkä tuntisi oloani nyt näin hyväksi.
On sillä hitto pokkaa. -edelleen yksi parhaita lomamuistoja- 😂😂 siis se kun lokkeilee jonkun sällin nurkissa josta on jo eronnut?! Mikäs se termi olikaan.. MUNAMAJOITUS. Virve on parasiitti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Virve ole treffeillä Espoossa?
Matinkylän Salessa on nuhjaantuneita punajuuria hyvässä alennuksessa.
Apua 🙈. Ehkä vähän jopa persoonallisuushäiriöisen kuuloista käytöstä muistella miten mahtava reissu ollut, vaikka juuri onkin erottu hyvästä suhteesta. En siis vakavissaan väitä että pers.häiriötä olisi ettei täällä taas joku tartu asiaan 😅, mutta hieman samalta kyllä kuulostaa kuin ero jazzarinkin kanssa -suhteesta ei osata nimetä vikaa, mutta ei vaan tunnu oikealta. En myöskään tiennyt että Torreviejakin oli miehen kautta löydetty matkakohde, mutta ei myöskään yhtään yllätä.