Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (11005)

Vierailija
10021/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa kyllä että koditon ei tavallaan saisi olla varakas. :D

Saahan sitä olla, mutta jos lain mukaan toimii, niin sitten varakkaan vaan pitäisi järjestää asiansa niin että hommat toimivat. Jos Virve esim oikeasti olisi rikas/varakas, niin hänhän voisi vaikka sopia vanhempiensa kanssa että on siellä kirjoilla ja maksaa vanhemmilleen vaikka pientä kuukausittaista korvausta siitä hyvästä ja kirjeiden availusta yms byrokratiasta. Tai Virve voisi hommata edullisen asunnon jostain päin Suomea ja olla siellä kirjoilla, mutta pitää asuntoa vuokrattuna. En siis toki itse näistä tarkemmin tiedä että mikä toimisi tai mikä ei, mutta pointtina se, että aidosti varakkaalla olisi kyllä varmasti varaa hoitaa asiat itselleen sopivalla tavalla, mutta Virve on varakas toki lähinnä 24/7/365 -nuukailun vuoksi.

Et sitä silloin ole koditon.

Vierailija
10022/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo verotuksellisista syistä luulisi vaadittavan tieto pysyvästä osoitteesta (mihin maahan henkilö on myös verovelvollinen).

Verovelvollisuus Suomessa ei vaadi pysyvää osoitetta. Itse asiassa edes kotikunta Suomessa ei vaadi pysyvää osoitetta. Kotiosoitteen kohdalla väestörekisterissä voi olla "vailla vakinaista asuntoa" ja sen perässä asuinkunta. Postiosoite voi olla joko poste restante tai sitten vaikka jonkun tutun osoite. Tiedän omasta kokemuksesta. Helpointa olisi laittaa myös kotiosoitteeksi jonkun tutun osoite, mutta oma moraalini ei ole sitä sallinut. Jos postiosoite on poste restanten sijaan jokin oikea osoite, aika moni asia hoituu suht sulavasti siitä huolimatta, että kotiosoitetta ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10023/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuus voi olla joissain asioissa hankalaa muttei se ihan kaikkeen vaikuta. Itse asun ihan modernissa omakotitalossa mutta aikanaan tämä on rekisteröity vapaa-ajan asunnoksi. Eikä niissä enää joidenkin vuosien takaisen lakimuutoksen jälkeen saa olla kirjoilla. Olen siis virallisesti asunnoton mikä tuntuu hullulta :D Esimerkiksi S-etukorttia en voi näin "asunnottomana" saada. 

Vierailija
10024/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taas Virvellä niin ensimmäisen maailman ongelmat että voi nyyh. Virve itse muotoilee asian niin, että jos saa tämän järjestymään ja taskussa on myös avioeroprosessin tuoma kokemus, että näiden kokemusten jälkeen ei enää moni asia jaksa ravistella mieltä.

Paitsi jos elämä joskus järjestää kohdalle jonkun oikean ongelman, sattuu vaikka sairastumaan johonkin vakavampaan kuin matalaan ferritiiniin tai vaikka läheinen kuolee. 

Varmaan olen vanhanaikainen mutta mun maailmassani avioeroprosessin tuoma kokemus on ihan luonnollinen seuraus siitä että on avioliiton aikana kolme nettisivulla tavattua yökyläbestistä, ei mikään universumin lähettämä mahtikoettelemus.

Vierailija
10025/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuo juttu on että Virveä ahdistaisi aloilleen asettuminen? Ihmettelen vaan. Voisihan hän silti elää minimalistisesti ja säästeliäästi. 

Vierailija
10026/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas Virvellä niin ensimmäisen maailman ongelmat että voi nyyh. Virve itse muotoilee asian niin, että jos saa tämän järjestymään ja taskussa on myös avioeroprosessin tuoma kokemus, että näiden kokemusten jälkeen ei enää moni asia jaksa ravistella mieltä.

Paitsi jos elämä joskus järjestää kohdalle jonkun oikean ongelman, sattuu vaikka sairastumaan johonkin vakavampaan kuin matalaan ferritiiniin tai vaikka läheinen kuolee. 

Varmaan olen vanhanaikainen mutta mun maailmassani avioeroprosessin tuoma kokemus on ihan luonnollinen seuraus siitä että on avioliiton aikana kolme nettisivulla tavattua yökyläbestistä, ei mikään universumin lähettämä mahtikoettelemus.

Tää on kyl niin totta. Hyvä reality check. Aika monet Virven niinsanotuista ongelmista on sellaisia että hän on itse myötävaikuttanut niiden syntymiseen

Vierailija
10027/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuo juttu on että Virveä ahdistaisi aloilleen asettuminen? Ihmettelen vaan. Voisihan hän silti elää minimalistisesti ja säästeliäästi. 

Aika erikoista tosiaan, että suhteellisen varakasta ihmistä ahdistaa jos olisi vakituinen asunto. Suurinta osaa ihmisitä ahdistaisi olla "koditon".

Vierailija
10028/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai Virve ole koskaan väittänyt olevansa kovin varakas?

Vierailija
10029/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnottomuus voi olla joissain asioissa hankalaa muttei se ihan kaikkeen vaikuta. Itse asun ihan modernissa omakotitalossa mutta aikanaan tämä on rekisteröity vapaa-ajan asunnoksi. Eikä niissä enää joidenkin vuosien takaisen lakimuutoksen jälkeen saa olla kirjoilla. Olen siis virallisesti asunnoton mikä tuntuu hullulta :D Esimerkiksi S-etukorttia en voi näin "asunnottomana" saada. 

Kiinnostavaa, että meitä "asunnottomia" on täällä muitakin. Minulla oli onneksi moni asia hoidettu ennen asunnottomaksi jäämistä. Osamaksulla en saa mitään, mutta muuten useimmat asiat ovat hoituneet ihmeen hyvin. Asumistukea en saisi, eikä toimeentulotuessakaan huomioitaisi vuokraa, koska asunnottomalla ei ole asumiskuluja. Pankkia ei haittaa, että olen virallisesti asunnoton, kun olen pystynyt antamaan osoitteen, josta minut tavoittaa. 

Vierailija
10030/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai Virve ole koskaan väittänyt olevansa kovin varakas?

Virvehän samastui kovasti Warren Buffettiin ja koki että hän on tuleva miljardööri. Heillä oli samanlainen vaatimaton elämäntapakin ja Virve kertoi, että universumi sallii paremmin tulla miljardööriksi koska elää säästeliäästi. 

Joku sitten selitti että miljoonalla ja miljardilla on sama ero kuin metrillä ja kilometrillä, ja sen jälkeen Virve lopetti miljardöörin leikkimisen. 🤣

Vierailija
10031/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi samat ajatukset. Ja Virvellä oli tosiaan sanojensa mukaan hyvä ja kaikinpuolin turvallinen avioliitto, joka ei vaan enää täyttänyt Virven tarpeita. Rahaa on ja tässä mietitään nyt tosiaan luokkaa 100 000e suuruisten sijoitusten siirtokuluja, moni ahkerasti työssä käyvä ei nää tuollaisia summia tilillään ikinä (ottamatta mitään pois siitä että epäilemättä Virve on aikanaan töitä ihan kunnolla paiskinutkin, ja ollut siinä ohessa erittäin säästäväinen ja suunnitelmallinen).

Virve on myös elänyt sanojensa mukaan unelmiensa elämää viime vuodet maailmalla (vaikka Thaimaassakohan se nyt oli kun vähän myönnettiin kai ekaa kertaa että oikeastaan on jo pitkään kaivannut elämäänsä ystäviä yms). Mutta kokonaisuutena Virve elää ja on elänyt erittäin etuoikeutettua elämää, jota eivät hänen aiemmin esiintuomansa sairaudet taikka mikään muukaan vastaava ole juuri rajoittanut. Masentuneena/uupuneenakin hänellä oli puoliso turvana. Että joo, olisin myös samaa mieltä että paljon paljon suurempiakin vastoinkäymisiä ja koettelemuksia voisi elämään sattua.

Vierailija
10032/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla se, että Virven tämänhetkisellä elämäntyylillä hän olisi Suomessa - tai Ruotsissakin - jollakin tavalla työtön syrjäytynyt. Ulkomailla eläessä fiilis ei ole sama, vaan hän on vain seikkaileva nomadi.

Vierailija
10033/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla se, että Virven tämänhetkisellä elämäntyylillä hän olisi Suomessa - tai Ruotsissakin - jollakin tavalla työtön syrjäytynyt. Ulkomailla eläessä fiilis ei ole sama, vaan hän on vain seikkaileva nomadi.

Virve ei jaksanut kerätä pääomaa Euroopan elintasoon riittäväksi. Sen takia hän valitsi Aasian. Kyllä hän on kertonut siitä.

Vierailija
10034/11005 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo lähtökohtaisesti se että joutuisi laittamaan omaa rahaansa kiinni joko omistusasuntoon tai toisaalta maksamaan vuokraa toiselle - rahan menetystä kumpikin, vaikka nyt jos ei aivan pian Aasiaan palaa, niin ei ainakaan monessa paikassa Euroopassa voi yhtä halvalla asua. Ja selvästi tosiaan ahdistaa omistaa tai edes väliaikaisesti hankkia mitään, joten oma asunto olisi varmaan aika epäkodikas ilman yhtään ylimääräistä huonekalua, jne. Virve ei myöskään jaksa/pysty/halua siivota tai tehdä mitään huoltotöitä kodissa/kiinteistössä, ja varmaan mieluiten hoitaa pyykkäyksenkin kodin ulkopuolella.

Vierailija
10035/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuossa nyt sitten edetä, kun ei ole varaa asua Euroopassa ja Kaakkois-Aasiaan ei ole paluuta. Joko töihin mentävä tai etsittävä elättäjä? Jonkun aikaa hän pärjäisi vaikka Espanjassa, mutta ilmeisesti raha loppuisi kesken ennen kuolemaa mikäli hän elää vielä vuosikymmeniä. Tämähän oli se syy miksi meni Kaakkois-Aasiaan.

Vierailija
10036/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvelle on kyllä yritetty puhua järkeä tuon muuttoasian suhteen moneen kertaan. Siinähän meni melkein kaksi kuukautta että tuo osoitteenmuutos tuli voimaan eli kuten Virve sen muotoilee: sai verovirkailijan ymmärtämään mitä hän haluaa. 😆

Nyt kun kahden kuukauden vääntämisen jälkeen Virve sai pysyvästi tahtoikäisenä oman tahtonsa läpi ja siitä on jotain seurauksia, kyse ei ole tietenkään omista tekemisistä vaan siitä että pankki ei ole hänelle kiva ja yhteiskunta on tällainen.  Siis voi haloo! Moneen kertaan on yritetty ilmaiseksi auttaa ja se Virven vähän tympeästi kutsuma verovirkailija on varmaan käyttänyt monta tuntia työaikaansa siihen, että on miettinyt ja toimittanut Virvelle oikein seikkaperäiset ohjeet miten missäkin tapauksessa toimia. Onhan tuossa ollut tosi iso työ jollakin, joka olisi saanut saman palkan vaikka olisi vaan toivottanut hyvää jatkoa. 

Jos pankki irtisanoo asiakkuuden pysyvän osoitteen puuttumisen vuoksi, lukee varmasti pankkisopimuksen ehdoissa että pysyvä osoite on ehtona asiakkuudelle. Sitähän voisi tässä kohdin vaikka independent wumäninä tarkastaa itse allekirjoittamansa sopimukset, että mihin sitä onkaan tullut sitouduttiin. Mutta ehkä se on parempi draaman kaari kun jännää järjestääkö universumi saman muiden neopankkien kohdalla vai ei. 🤷🏻

Vierailija
10037/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuossa nyt sitten edetä, kun ei ole varaa asua Euroopassa ja Kaakkois-Aasiaan ei ole paluuta. Joko töihin mentävä tai etsittävä elättäjä? Jonkun aikaa hän pärjäisi vaikka Espanjassa, mutta ilmeisesti raha loppuisi kesken ennen kuolemaa mikäli hän elää vielä vuosikymmeniä. Tämähän oli se syy miksi meni Kaakkois-Aasiaan.

Vanhempien kotiinhan Virve menee tietysti kesäkaudeksi. Siellä saa ilmaiseksi asua ja ehkä joku oma vanha huonekin löytyy lapsuudenkodista. Vanhemmat varmasti auttavat sumplimaan kaikki Virven asiat, nuohan kuulostavat sellaisilta että ne saa vielä päivässä kuntoon mutta Virveltä ei varmaankaan yksin onnistu. 

Jossain kohdin syksyä pitää sitten lähteä jonnekin eli varmaankin Espanjaan. Bonusvaihtoehto on sitten sellainen, että Virve armollisesti suostuu jäämään vanhempiensa luokse koska vanhemmat niin kovasti tarvitsevat Virven apua. 

Vierailija
10038/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki riippuu siitä mihin suuntaan Virven tämän hetken suhdekuvio kehittyy. Hänen on hoidettava käytännön asioita Suomessa. Luulen, että sen jälkeen hän lähtee Espanjaan tai Etelä-Amerikkaan.

Vierailija
10039/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan Virve olla sen verran levoton sielu että jossain kohtaa kokisi kuitenkin tarvetta kokeilla taas jotain muuta, eli vaikka ihan palkkatyötä? Itse olen tainnut "seurata" vain sinä aikana kun oli jo uupumukset yms päällä ja oon saanut kuvan niin stressiherkästä ihmisestä että melkein ihmetyttää että on täyttä työviikkoa joskus jaksanut (onkohan laivatyö ollut mahdollisesti vielä rankempaa työvuorojen osalta?), mutta selvästi oikean vaihteen päälle osuessa (Nha Trang) voi energiatasot olla jotain ihan muutakin kuin tää nykyinen hävikki-duolingo-kotoilu.

Vierailija
10040/11005 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kotiinhan Virve menee tietysti kesäkaudeksi. Siellä saa ilmaiseksi asua ja ehkä joku oma vanha huonekin löytyy lapsuudenkodista. Vanhemmat varmasti auttavat sumplimaan kaikki Virven asiat, nuohan kuulostavat sellaisilta että ne saa vielä päivässä kuntoon mutta Virveltä ei varmaankaan yksin onnistu. 

Jossain kohdin syksyä pitää sitten lähteä jonnekin eli varmaankin Espanjaan. Bonusvaihtoehto on sitten sellainen, että Virve armollisesti suostuu jäämään vanhempiensa luokse koska vanhemmat niin kovasti tarvitsevat Virven apu

Virve asui joitain vuosia sitten lyhyen aikaa Vantaalla soluasunnossa. Vanhempansa asuvat kaksiossa, joten heidän luokseen muuttaminen ei ole mahdollista. Hän menee joko kaverilleen tai veljelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi