Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (9484)
Arvaisin ehkä Georgiaa (tai Moldovaa jos sinnekin meni lentoja) kun ottaa huomioon että suositus tuli traveller-manbunilta, yhdistettynä siihen ettei Virve juuri tuntenut kohdetta etukäteen. Georgia on varmasti enemmän nouseva traveller-kohde (tai nouseva turistikohde) kuin perinteisemmät Tšekki ja Unkari, ja perheensä kanssa Virve olisi saattanut Prahassa/Budapestissa jo käydäkin kun kerran säännöllinen matkailu oli perheellä ollut tapana.
Praha on itseasiassa sietämättömän kallis kaupunki nykyään. Unohdin tämän pienen yksityiskohdan. Se on ollut joskus halpa, mutta ei enää tänä päivänä.
Tšekki ei ole kovin halpa joten en usko siihen vaihtoehtoon, ellei Virve suunnittele asuvansa jonkun esim veljensä luona jolla maksattaa osan kuluistaan. Toivon Georgiaa tai Moldovaa. Unkari olisi vähän tylsä.
Veikkaisin Georgiaa. Ihan mukavalta ja rauhalliselta maalta vaikuttaa, mitä nyt muiden matkavlogeja on viime aikoina seurannut.
Kuinkas pitkä pysähdys tämä nyt sitten olisi? Jaksaako tuolla montaa kuukautta olla. Onko vielä toista maata edessä ennen Suomea. Meneeköhän Suomeen keväällä jo, mikäli ei ole muita maita suunnitteilla tässä välissä.
Georgia on hieno maa ja luulen, että se on se, koska se on noista halvin.
Toivottavasti Virve tarkenee kun jo lentokentällä oltiin hupparissa + toppatakissa 🤭
Toivottavasti olis Georgia, olisi mielenkiintoinen
Siellä Virve taas vihjailee vaikka ei pitänyt paljastaa minne menossa.
Olen käynyt Georgiassa silloin kun se ei vielä ollut suomalaisten suosiossa eli yli 10 vuotta sitten. Hieno ja erikoinen paikka! Nyt varmasti jo paljon turistillisempi. Silloin oli ihan todella tarpeen osata venäjää, mutta nykyään matkailija varmaan ainakin isommilla paikkakunnilla pärjää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Georgiassa silloin kun se ei vielä ollut suomalaisten suosiossa eli yli 10 vuotta sitten. Hieno ja erikoinen paikka! Nyt varmasti jo paljon turistillisempi. Silloin oli ihan todella tarpeen osata venäjää, mutta nykyään matkailija varmaan ainakin isommilla paikkakunnilla pärjää ilmankin.
Minä kävin Tbilisissä 10 vuotta sitten, eikä tarvinnut osata venäjää missään.
Alkoi itseäkin kiinnostaa tuo Georgia, näyttää kivalta paikalta. Virve voisi alkaa järjestää edullisia elämysmatkoja sinne. On vaan vähän kaukana ja pitkä lento varsinkin kun pitää kiertää ryzzälä nykyään.
Mäkin kävin Tbilisissä yli 10v sitten, en osaa yhtään venäjää ja hyvin pärjäsi. Kiva paikka oli. Tosin tarkkana saa olla, mummot torilla vedätti hinnoissa ihan kympillä jos ei ollu vaihtokurssit hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Jatsimies on vihdoin päivittänyt Facebookissa häissä otetun sulhaskuvan toiseen kuvaan ja taustakuvana olleen kuvan (hän ja Virve caminolla, kädet muodostavat sydämen) toiseen kuvaan. Kauan hän vielä eron jälkeen pitikin parisuhteen kuvia.
Mikä on miehen etunimi?
Vierailija kirjoitti:
Virvellä on paha tapa kirjoittaa postauksia käyttäen liikaa lauseenvastikkeita tehden teksteistä vaikeaselkoisia. Argh.
Mietipä vähän noita omia lauseenvastikkeitasi, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin Tbilisissä 10 vuotta sitten, eikä tarvinnut osata venäjää missään.
Metrolippua ei saanut silloin ostettua ilman venäjän taitoa, samoin muutamassa lähinnä paikallisten suosimassa ravintolassa ei henkilökunta osannut englantia tai saksaa. Niissä oli paras ruoka ja halvimmat hinnat, joten kävimme niissä.
Mielenkiintoista nähdä, millaiseksi Virven arki muodostuu ihan uudessa paikassa. Onko edelleen keskiössä ruokakaupat ja valmisruuat? Kävelläänkö päivittäin kilometrejä ja ajellaan paikallisbusseilla?
Georgia on kaunis paikka, nykyään kyllä aika pitkälti venäläisten suosiossa, koska se on harvoja paikkoja minne venäjältä pääsee helposti. Venäläinen massaturismi on ilmeisesti nostanut ainakin asuntojen hintoja Georgiassa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Virve tarkenee kun jo lentokentällä oltiin hupparissa + toppatakissa 🤭
Tulin just Bangkokista ja tuolla suvan kentällä on oikeasti kylmä. 🥶 Ekalla venailulla (kone 3h myöhässä) mulla ei ollut kuin T-paita ja olin aivan jäässä. Tokalla venailulla (varauduttiin maasta poistuessa pitkään passijonoon jota ei sit tuurilla ollutkaan) osasin jo ottaa mun ainoan mukana olevan neuletakin päälle ja silti palelin. Kestää hetken tottua Thaimaan +30 -> +20 sisälämpötiloihin ja ulos en halua vielä edes mennä... 😂
Kanariallakin yksinäinen reppu aiheutti pommiuhan ja alue eristettiin. En jättäis kyllä mitään penkille yksinään ihan jo ton takia. Mutta just Thaimaassa pikkukentällä jostain UAEn suunnilta tullut pariskunta jätti matkalaukkunsa ja reppunsa penkin viereen parkkiin ja taisivat painella kahville toiseen päähän kenttää. Henkilökunta kyseli meiltäkin onko ne meidän laukut ku oltiin lähellä.