Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7811)
Nopeasti se mieli muuttuu, kun 20.7. on näköjään kirjoittanut vallan blogipostauksen, jossa kertoo nauttivansa Ruotsissa olemisesta..
Siis jättikö hän sen päällikkö-tason työn kosmetiikan parista?
Ei tosiaan ihmekään että alkaa levottomuus viedä taas ja haluaa äkkiä pois, kun on vain ollut kotona yksin / puolison kanssa. Tottakai se alkaa tympiä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis jättikö hän sen päällikkö-tason työn kosmetiikan parista?
Joo. jätti jo ennen koronaa, sen jälkeen ollut uupuneena ja testi-eläkkeellä lyhyttä työkokeilua lukuunottamatta.
Siis milloin Virve aloitti blogin tavaranvähentämisestä, jotain 15 vuotta sitten? Ja edelleen vekslataan tavaroiden vähentämisen kanssa. On kyllä joku mielenkiintoinen taikurinhattu kaninkolossa, josta nousee esiin aina vaan uusia ja uusia vielä viimeisiä tavaroita. Viimeisimpänä oli löytynyt pieni vaatekaapillinen vaatteita kierrätettäväksi 🤣
Virven kaikki tavarat mahtuvat viiden kilon reppuun ja kahteen matkalaukkuun. Virven minäkeskeisyyttä ilmentää hyvin se, että isompi matkalaukku näytti olevan pullollaan kirjaa, jonka Virve on itse omakustanteena maailmaan saattanut ja kannessa on vielä kuvituksena iso omakuva.
Ei sitten mitään käryä minne ne kymmenet ihonhoitotuotteet, meikkipaletit, karvanpoistojouset yms. sälä ovat kadonneet, mutta varmasti ne jossakin kohdin ovat taas ilmestyneet reppuun, joka painaa sen viisi kiloa.
Tavaranvähennys toki monesti hyvä homma, mutta 15 vuoden harjoittelun jälkeenkin on sama vatkaus käynnissä.
Jotain positiivista lisättäköön ja se on se, että vaellussuunnitelmat ja -valmistelut kuulostavat rennoilta ja järkeviltä. Ihan selvästi siippa tasapainottaa menoa ja toivottavasti molemmilla on onnistunut reissu. 💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Siis milloin Virve aloitti blogin tavaranvähentämisestä, jotain 15 vuotta sitten? Ja edelleen vekslataan tavaroiden vähentämisen kanssa. On kyllä joku mielenkiintoinen taikurinhattu kaninkolossa, josta nousee esiin aina vaan uusia ja uusia vielä viimeisiä tavaroita. Viimeisimpänä oli löytynyt pieni vaatekaapillinen vaatteita kierrätettäväksi 🤣
Mulla on ollut sellainen käsitys, että tavaraa todellakin olisi enää vain vähän, hämmästyttää mistä nämä kierrätykseen lähtevät random romppeet aina ilmestyvät. Etenkin minimalistisen vaatekaapin esittely vuosien takaa jätti sellaisen kuvan, että vaatteet on karsittu minimiin ja on vain täysin käytössä olevia ja toisiinsa yhdisteltäviä asuja. Espanjassa näytti olevan ihan eri tyyppisiä vaatteita ja nyt taas on löytynyt lisää kiertoon laitettavia.
En tietenkään tunne Virven vaatekaappia ulkoa ja tietysti minimalistitkin saa tarpeen tullen ostaa uutta. Mietin lähinnä muistanko itse ihan väärin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellainen käsitys, että tavaraa todellakin olisi enää vain vähän, hämmästyttää mistä nämä kierrätykseen lähtevät random romppeet aina ilmestyvät. Etenkin minimalistisen vaatekaapin esittely vuosien takaa jätti sellaisen kuvan, että vaatteet on karsittu minimiin ja on vain täysin käytössä olevia ja toisiinsa yhdisteltäviä asuja. Espanjassa näytti olevan ihan eri tyyppisiä vaatteita ja nyt taas on löytynyt lisää kiertoon laitettavia.
En tietenkään tunne Virven vaatekaappia ulkoa ja tietysti minimalistitkin saa tarpeen tullen ostaa uutta. Mietin lähinnä muistanko itse ihan väärin :D
Kyllä nyt lähti vuosikymmenen vanhat DKNY:n Cozyt, joita blogissa hehkutettiin maailman ihanimmiksi vaatteiksi. Eivät kuitenkaan olleet, lörpöttivät vaan ja siksi jäivät käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt lähti vuosikymmenen vanhat DKNY:n Cozyt, joita blogissa hehkutettiin maailman ihanimmiksi vaatteiksi. Eivät kuitenkaan olleet, lörpöttivät vaan ja siksi jäivät käyttämättä.
Mua harmitti tämä paljastus Cozyista! Muistan, että aikoinaan vakavissani pohdin oman Cozyni tilaamista, kun Virve hehkutti sen ominaisuuksia niin paljon. Ei ollut edes mikään yhteistyö, joten olin ihan siinä uskossa, että Cozyt olivat oikeesti Virven mielestä loistavia vaatteita :(
Ihme kyllä että minimalistinen Virve ei sellaisesta ihmevaatteesta tykännyt jolla olisi saanut helposti paljon monipuolisia asuja. Jos vaate ei ollut ihan hänen mitoilleen sopiva, niin sen olisi voinut viedä ompelimoon vähän muokattavaksi. Mutta Virven ekologisuus tuntuu aina stoppaavan siihen kun pitäisi käyttää rahaa, ennemmin vaate kiertoon ja uusia tilalle, kuin maksaa vanhan muokkaamisesta.
Pitkään Virveä seuranneena oon myös ihmetellyt mistä niitä vaatteita tulee. Ennen pikkutaloon muuttoa esitteli vaatekaappiaan, jossa oli vain muutama vaatekappale. Nyt niitä onkin hurjasti enemmän.
Nähtäväksi jää lähteekö puoliso vaellukselle oikeasti mukaan, vai tuleeko joku viimehetken juttu ettei pääsekään lähtemään. Aiemmin on niin monta kertaa painottanut, että puolison täytyy harjoitella päivittäin lomallakin. Ei kai vaellukselle voi soittimia ottaa mukaan. Jos puoliso nyt ylipäätään enää siellä maaseudulla Virven kanssa asuu.
Illalliseksi BULGURIA BROILERMAUSTEELLA (siis ruokana bulguria + suolaa + broilerimaustetta) ja aamiaiseksi edellisenä päivänä paistettuja MUNATTOMIA PINAATTILETTUJA (kuvasta päätellen siis pelkkään jauho-vesiseokseen on lapattu pakastepinaatin jämät ja tämä köntti on paistettu pannulla). Ja joka kuvaan toki kovasti kuolavaluujo- ja sydänsilmäemojeja.
Ihan kuin jotain Vintiöt-tyylistä sketsiohjelmaa katsoisi. 😅
Muutaman viikon reissu Espanjaan ja Virven täytyy tietysti huolehtia että sitä ennen kaikki maustepurkitkin käytetään loppuun eikä saa jäädä edes bulgureita pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään Virveä seuranneena oon myös ihmetellyt mistä niitä vaatteita tulee. Ennen pikkutaloon muuttoa esitteli vaatekaappiaan, jossa oli vain muutama vaatekappale. Nyt niitä onkin hurjasti enemmän.
Nähtäväksi jää lähteekö puoliso vaellukselle oikeasti mukaan, vai tuleeko joku viimehetken juttu ettei pääsekään lähtemään. Aiemmin on niin monta kertaa painottanut, että puolison täytyy harjoitella päivittäin lomallakin. Ei kai vaellukselle voi soittimia ottaa mukaan. Jos puoliso nyt ylipäätään enää siellä maaseudulla Virven kanssa asuu.
No nythän tähän saatiinkin vastaus: puolison tulevaisuudensuunnitelmat ovat muuttuneet. Ei tarvitse harjoitella päivittäin koska aikoo jättää ammattimuusikon uran.
Oon ihaillut joustavuutta heidän suhteessaan ja sitä miten hyvin ovat saaneet sovitettua yhteen erilaiset elämät jotta molempien toiveet saadaan toteutumaan. Mut alkaa vaikuttaa siltä että lähinnä Virven toiveiden mukaisesti suunnittelevat elämää.
Ammattimuusikko muuttaa maalle Virven omistamaan taloon ja lopulta jättää uransakin jotta voi seurata Virveä maailmalle.
Joo, toki voi olla että päätös jättää muusikon ura olis syntynyt ilman Virveäkin mutta vähän epäilen et Virve vie ja mies viettää aikaa tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän tähän saatiinkin vastaus: puolison tulevaisuudensuunnitelmat ovat muuttuneet. Ei tarvitse harjoitella päivittäin koska aikoo jättää ammattimuusikon uran.
Oon ihaillut joustavuutta heidän suhteessaan ja sitä miten hyvin ovat saaneet sovitettua yhteen erilaiset elämät jotta molempien toiveet saadaan toteutumaan. Mut alkaa vaikuttaa siltä että lähinnä Virven toiveiden mukaisesti suunnittelevat elämää.
Ammattimuusikko muuttaa maalle Virven omistamaan taloon ja lopulta jättää uransakin jotta voi seurata Virveä maailmalle.
Joo, toki voi olla että päätös jättää muusikon ura olis syntynyt ilman Virveäkin mutta vähän epäilen et Virve vie ja mies viettää aikaa tossun alla.
Mä en usko, että Virven mies on suhteessa tossun alla. Pikemminkin oon ollut siinä käsityksessä, että mies on osaltaan vaikuttanut siihen, että Virve on aikoinaan kiinnostunut minitaloista, minimalismista ja kasvisvoittoisesta syömisestä. Mieshän on kai kymmenisen vuotta Virveä vanhempi, mikä yleensä tarkoittaa sitä, että on mielipiteet ovat hiotumpia ja valmiimpia.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten voi sama tyyppi peukuttaa muka kymmeniä kertoja? Itsellä ei onnistu kuin kerran samalla laitteella. Ja vaikka voisikin, niin harva varmaan viittii. Mä ainakin uskon että täällä on muitakin kun vain yksi Virven touhuja ihmettelemässä, itseni lisäksi.
Ihan helposti onnistuu. Ei tarvi kuin näpäyttää pari kertaa puhelinta jokaisen nuolen välissä.
Kyllähän sä viittit, älä jaksa esittää ettet.
Olisi mielenkiintoista tietää, vaihtuuko miehen ammattimuusikon ura passiiviseen sijoittamiseen? Mulle on tullut miehestä tasapainoinen kuva, mutta ehkä ne haluaa viettää vapaata elämää jatkossa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten voi sama tyyppi peukuttaa muka kymmeniä kertoja? Itsellä ei onnistu kuin kerran samalla laitteella. Ja vaikka voisikin, niin harva varmaan viittii. Mä ainakin uskon että täällä on muitakin kun vain yksi Virven touhuja ihmettelemässä, itseni lisäksi.
Vaihtaa VPN yhteyspistettä/verkkoa tai pistää session uusiksi välissä.
Taas puhutaan kuolemasta... Virve haluaa jättää kämpän reissaamaan lähtiessään siihen kuntoon, että jos hän reissussa sattuu kuolemaan niin jollakulla läheisellä on helpompi työmaa edessä Virven kotona.
Siis varaudutteko tekin kolmikymppiset terveehköt ihmiset kuolemaan lomamatkalla...? Peukku ylös jos kyllä, peukku alas jos ette.
Samaa katsoin, Virvellä on joku outo obsessio kuolemaan. Johtuuko se siitä mahdollisesta munuaissairaudesta, jota ei ole edes virallisesti diagnosoitu ja arvotkin ovat koko ajan olleet hyvät?
Vierailija kirjoitti:
Samaa katsoin, Virvellä on joku outo obsessio kuolemaan. Johtuuko se siitä mahdollisesta munuaissairaudesta, jota ei ole edes virallisesti diagnosoitu ja arvotkin ovat koko ajan olleet hyvät?
Klassinen masennusoire on kuolema-ajatukset: lievemmillään pelkkänä ajatuksena, mutta taudin syventyessä aiheeseen voi liittyä fantasioita ja ne voivat edelleen syventyä itsemurha-ajatuksiksi. Moni masentunut ohimennen juttelee läheisilleen niitänäitä omasta kuolemastaan ihan silleen vaan ohimennen. Haluavat kuitenkin vähän puhua asiasta, vaikka toki koko juttu oli läpällään ja leikkiä vaan jos niihin joku tarttuu ja alkaa asiasta tenttaamaan.
Nyt Virve ei meinaa kestää edes koko kesää ruotsissa, 1,5 viikon päästä on lähtö mutta haluaisi pois jo nyt. Mahtaisikohan tuntea samoin jos olisi jatkanut torreviejan malliin niin kuin alkuun teki, että etsi itselleen tekemistä ja tutustui uusiin ihmisiin. Nyt on taas palannut sohvanpohjalle lukemaan kirjoja ja metsästämään lidlin hävikkikasseja.