Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7419)

Vierailija
6401/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve on nostanut kaikki paastojutut kohokohdiksi profiiliinsa. Katselin ne läpi ja huokailin syvään. Jos stooreja saisi ilmiannettua syömishäiriöön lietsovana niin tekisin sen saman tien. Satoja stooreja siitä miten syömättömyys on ihmiselle parasta mitä voi keholleen tehdä. Suodattamatonta ja vahvistamatonta tutkimustietoa jaetaan faktana ja mahdollisimman pitkiin paastojaksoihin kannustavana. Kunhan vaan lakkaa syömästä ja huolehtii siitä, että paaston aikana suussa ei käy mitään makeaan viittaavaa niin kaikki mahdollinen kehossa korjaantuu uupumuksesta veriarvoihin. Ihan kuin joku pro ana-manifesti. Voi voi jos joku noita lukee ja ottaa Virven uudet teesit tosissaan 😥

Vierailija
6402/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku avata sitä, että mikä tarkalleen Virven jutuissa triggeröi niitä omia syömishäiriöviboja? Toki vain jos haluatte. Mutta tässä ketjussa kuitenkin pyörii monia hyviä kirjoittajia, jotka ilmaisevat itseään tosi hienosti. Jos useammalla on noita samoja fiiliksiä, niin uskoisin että niiden purkamisesta voisi täällä syntyä jotain Hyvää ja Kaunista. 

Hmm. Itse kärsin aikoinaan noin 14 vuotta pahasta bulimiasta, koska halusin olla laiha ja rajoitin sen takia syömistäni. Parannuin bulimiasta 10 vuotta sitten pääasiassa niin, että rupesin syömään aina 3 tunnin välein. Parantumiseni jälkeen olen ollut yhden-kahden vaatekoon päässä siitä, minkälaisena näen itseni viehättävänä.

Virven jutuissa triggeröi lupaus siitä, että voisin ilman nälkää ja syömishimoja tiristää itsestäni pois sen 3-5 kiloa. En ikinä bulimisena rajannut syömisiäni paastotyyliin, joten mielessäni kuvittelen, että tämä saattaisi olla tepsivä keino, jolla saavuttaisin unelmani laihuudesta.

Pääasiassa luulen, että triggeröintiin on syynä se älytön tekstimäärä, jonka Virve tuuttaa eetteriin. Hän kirjoittaa kuitenkin melko hyvää suomenkieltä, joten tekstin tyyli ei sinänsä soita hälytyskelloja. Ihmismieli on kuitenkin koodaantunut niin, että meillä on taipumus uskoa, mitä toistuvasti luemme. Muutenhan mikään aivopesu tai vieraan vallan trollit eivät ikinä onnistuisi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan kestä tota ylimielisyyttä, kuinka hän matkustaa bussilla ja on niin poikkeava valko-ihoinen että, eikä yhtään aiheuta mitään ongelmia kun hän osaa ja tietää kaiken. Muut turret matkustaa sit yleensä halvoilla autokyydeillä.

Ja miten jostain ihmisestä voi tulla joka asian "asiantuntija" aina niin nopeasti. 😂

Kiitti mulle riitti. Nää paastosekoilut ynnä muut katkaisi niin sanotusti kaulan. 

Vierailija
6404/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6402 selitti hyvin triggeröivän vaikutuksen, tunnistan itseäni tuossa. Virve kirjoittaa näennäisen vakuuttavasti, on toistoa toiston perään. Virve saa paastoamisen ja sen myötä tapahtuvan painonpudotuksen kuulostamaan niin helpolta. Jopa 10 cm vyötäröltä pois ilman nälkää ja ylimääräisiä ponnisteluita! Kilot karisee, kroppa kiinteytyy tuosta vaan. Ja lisäksi vielä se niin hyvä ja energinen olo, jota itse kaipaan pitkäaikaista masennusta sairastavana.

Vierailija
6405/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven jutuissa triggeröi lupaus siitä, että voisin ilman nälkää ja syömishimoja tiristää itsestäni pois sen 3-5 kiloa. En ikinä bulimisena rajannut syömisiäni paastotyyliin, joten mielessäni kuvittelen, että tämä saattaisi olla tepsivä keino, jolla saavuttaisin unelmani laihuudesta.

Tää on tosi hyvin sanoitettu.

Mulla on ollut BED jonka yhtenä syynä oli se, että rajoitin syömistä erilaisten dieettien mukaan laihtuminen tavoitteena koska ajattelin, että nälkä on vain voitettava tunne. Mutta mun keho olikin sitten sellainen, että päädyin siinä hirveässä nälässä ahmimaan eikä musta olisi ollut anorektikoksi. Joita itse asiassa kadehdinkin silloin, koska heillä sentään oli itsekuria ja mä koin olevani ruualla mässäävä itsekuriton luuseri. No nyt nää Virven touhut saa aikaan ajatuksia, että ehkä se nälkä ei loppunutkaan siksi, että kuitenkin söin jotain joka päivä, vaikkakin hyvin vähän, ja jos kokeilisin olla syömättä kokonaan onnistuisin ja voisin olla taas laiha.

Nyt kun joku tuuttaa noita ajatuksia koko ajan, huomaan, että ne alkaa mennä ihon alle. Joten lakkasin seuraamasta ja toivon, että saisi jotain apua.

T. se Glucose Goddessin lukenut

Vierailija
6406/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve ei mittaa mitään tai laske kaloreita, mutta melko tarkat laskelmat esitettiin miten paljon kaloreita on varastoituna mihinkin osaan ruumista, ja että pohkeestakin on lähtenyt 1cm jne jne... mutta ilmeisesti kilojen kertominen olisi ihan liikaa ja haitallista miettiä.

Vierailija
6407/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin sen kirjan. Siinä on ihan asiaa ja sitten toisaalta melkoista mutkien oikomista ja jenkkityyliin ihmiskohtaloita jotka ei kiinnosta mua yhtään. Virve taas on ottanut siitä niitä näitä eikä tajunnut kokonaiskuvaa.

Siinä kirjassa varoitetaan paastoamisesta. Pätkäpaastoa sivutaan, mutta ei rohkaista siihen.  Ruokailun jälkeen tehtävä liikunta on tyylii 30 kyykkyä tai 10min kävelyä, ei sen kummempaa.

Siinä nimenomaan neuvotaan, että jos haluaa syödä aamupalaksi pannukakkuja, mitä muuta kannattaa tehdä, jotta verensokerit ei tee piikkiä.

Mulla on syömishäiriötausta ja se kirja ei triggeröi mua ollenkaan. Se on vaan yksi kirja satojen syömisohjeiden joukossa.

Sen vinkin tosin siitä otin, että syön nykyään tuhdimman aamupalan ja hedelmät hedelminä, en esimerkiksi smoothiena.

Ja kuinka moneen otteeseen on jo taas kerrottu täysin totena asioita, joihin sitten ohimennen lisätään, että ei tästä oo kauheesti tehty mitään tutkimuksia. (Nehän on parhaita asioita joiden kanssa mutuilla mitä lystää.)

Vierailija
6408/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt paljon toisesta korvasta ulos, olen pihalla näistä paastoon liittyvistä termeistä, eikä ole itsellä tarvetta kokeilla paastoamista tai laihduttaa, mutta Virve perustelee tuota paastoa sillä että ei ole pystynyt laihtumaan edellisellä ruokavaliollaan. Koostuiko edellinen ruokavalio sitten kuitenkin liiaksi napostelusta ja höttöhiilareista, joita syötiin nälkäkiukkujen ja verensokerien heittelyn takia, ja ehkä sen takia kun Virvellä ei ole ollut mitään tietoa että proteiinilla pysyisi kylläisenä? Ja onko Virveltä vielä kokeilematta ruokavalio, että söisi vaikka kolme ateriaa päivässä täyttävää ja proteiinipitoista ruokaa suunnilleen kulutuksen mukaan, niin eiköhän paino pysyisi sopivana? Ainakin nyt jatkossa kun on laihdutettua. Virve ei ole myöskään avannut, että milloin aikoo lopettaa paastoamisen ja paastolla rasvaprosentin pienentämisen. Vai onko ongelma että proteiinipitoiseen ruokaan ei haluta käyttää rahaa?

Vierailija
6409/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt paljon toisesta korvasta ulos, olen pihalla näistä paastoon liittyvistä termeistä, eikä ole itsellä tarvetta kokeilla paastoamista tai laihduttaa, mutta Virve perustelee tuota paastoa sillä että ei ole pystynyt laihtumaan edellisellä ruokavaliollaan. Koostuiko edellinen ruokavalio sitten kuitenkin liiaksi napostelusta ja höttöhiilareista, joita syötiin nälkäkiukkujen ja verensokerien heittelyn takia, ja ehkä sen takia kun Virvellä ei ole ollut mitään tietoa että proteiinilla pysyisi kylläisenä? Ja onko Virveltä vielä kokeilematta ruokavalio, että söisi vaikka kolme ateriaa päivässä täyttävää ja proteiinipitoista ruokaa suunnilleen kulutuksen mukaan, niin eiköhän paino pysyisi sopivana? Ainakin nyt jatkossa kun on laihdutettua. Virve ei ole myöskään avannut, että milloin aikoo lopettaa paastoamisen ja paastolla rasvaprosentin pienentämisen. Vai onko ongelma että proteiinipitoiseen ruokaan ei haluta käyttää rahaa?

Aikaisemminhan söi sellaista ruokaa mikä vastaa lähinnä lounasruokalan lisukesalaattipöytää (pääosin kasviksia, vähän papuja tai muuta vastaavaa päälle) ja hedelmiä herkutteluun, joskus sipsejä, aamulla pelkkä puuro joillain lisukkeilla. Satunnaisesti joku halvin ostariruoka. Ihmettelenkin miten ihmeessä kukaan pärjää noin vähällä. 

Vierailija
6410/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuissa on nyt siirrytty käyttämään voita ja kookosöljyä, jotta saadaan enemmän terveellistä tyydyttynyttä rasvaa. 😎

Seuraavaksi hurahdukseksi toivon sitä, että auringonvalo poistaa taudit ja aurinkovoiteet ja -lasit puolestaan aiheuttavat syöpää. Tämä on siis olympiaskeittarimme äidin opetuksia ja kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. 

Vierailija
6411/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että Virve uskoo noihin paastojuttuihinsa tai edes elää niiden mukaan. Veikkaan, että Virve on vain anorektishenkisellä laihdutuskuurilla, mutta naamioi sen hienoksi elämäntapojen parantamiseksi. 

Uskon myös siihen, että Virve ei hetkeäkään uskonut saaneensa utmattningssyndroomaa matalasta ferritiinistä vaan keksi koko viidakon selittämään omaa uupumusmasennustaan. 

Vierailija
6412/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt paljon toisesta korvasta ulos, olen pihalla näistä paastoon liittyvistä termeistä, eikä ole itsellä tarvetta kokeilla paastoamista tai laihduttaa, mutta Virve perustelee tuota paastoa sillä että ei ole pystynyt laihtumaan edellisellä ruokavaliollaan. Koostuiko edellinen ruokavalio sitten kuitenkin liiaksi napostelusta ja höttöhiilareista, joita syötiin nälkäkiukkujen ja verensokerien heittelyn takia, ja ehkä sen takia kun Virvellä ei ole ollut mitään tietoa että proteiinilla pysyisi kylläisenä? Ja onko Virveltä vielä kokeilematta ruokavalio, että söisi vaikka kolme ateriaa päivässä täyttävää ja proteiinipitoista ruokaa suunnilleen kulutuksen mukaan, niin eiköhän paino pysyisi sopivana? Ainakin nyt jatkossa kun on laihdutettua. Virve ei ole myöskään avannut, että milloin aikoo lopettaa paastoamisen ja paastolla rasvaprosentin pienentämisen. Vai onko ongelma että proteiinipitois

Never forget päivittäinen kaalisalaatti! Ehkä vähän kikherneitä siellä joukossa.

Muistetaan myös se smoothie hehkutus Malesiassa. Varmaan koitti korvata niillä aterioita. Melko tietämätön pitää myös olla jos kuvittelee päivittäisten hedelmäsmoothieiden olevan terveellisiä.

Vierailija
6413/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nyt aika erikoiselta sekin, että Virve änkäsi joskus johonkin Iltiksen juttuunkin kertomaan miten hänellä ei ole vaakaa eikä hän punnitse itseään, jotta pysyy terve suhde ruokaan ja painoon yms. Ja nyt sitten selvisi, että Virvellä on itsestään tarkat mittataulukot joissa on jopa pohkeenympärys eriteltynä. 🤣 Kirjaimellisesti hyvin minäkeskeistä.

Vierailija
6414/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän myös kirjaa ympärysmitoista. Esim lerssin ympärys on 12cm.

Vierailija
6415/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tänne on eksynyt joku trolli. Lienee sama heppu joka aikoinaan trollasi temppari keskustelua.

Vierailija
6416/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Tänne on eksynyt joku trolli. Lienee sama heppu joka aikoinaan trollasi temppari keskustelua.

Mistäpä tiedät että kyseessä on heppu?

Vierailija
6417/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram-tilin voi ilmiantaa syömishäiriö-sisällön perusteella. Jos valitsee syyksi Muu syy, voi seuraavista vaihtoehdoista valita syömishäiriösisällön. 

Vierailija
6418/7419 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin 20 vuotta syömishäiriöisenä olleena ihan kokemuksella voin kertoa että syömättömyys todella piristää mieltä ja tekee levottomaksi, jopa yliaktiiviseksi. Jolloin siis todellakin jaksaa liikkua ja haluaa liikkua, sen levottomuuden takia.

ei se flow loputtomiin jatku, jossain vaiheessa kroppa sanoo stop. Mutta nälkiintymiseuforia on ihan todellista ja sen takia ne syömishäiriöt on niin koukuttavia :(

Vierailija
6419/7419 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin 20 vuotta syömishäiriöisenä olleena ihan kokemuksella voin kertoa että syömättömyys todella piristää mieltä ja tekee levottomaksi, jopa yliaktiiviseksi. Jolloin siis todellakin jaksaa liikkua ja haluaa liikkua, sen levottomuuden takia.

ei se flow loputtomiin jatku, jossain vaiheessa kroppa sanoo stop. Mutta nälkiintymiseuforia on ihan todellista ja sen takia ne syömishäiriöt on niin koukuttavia :(

Voin allekirjoittaa tämän. Syömättömyyden aikaansaama "flow" ja virkeä olo on vain hetkellinen harha eikä kestä loputtomiin. V toki aikuisena ihmisenä on vastuussa itsestään, mutta hirvittää jo etukäteen mihin tämä johtaa.

Vierailija
6420/7419 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko avata, että miten tää nälkiintymiseuforia päättyy? Mitä tapahtuu, miltä se tuntuu.. 

Virveltä pitkät selitykset miten paasto ei ole syömishäiriö, ja ei enää halua kutsua paastoa paastoksi vaan ruokarytmin korjaamiseksi. Paasto eroaa sh:sta sen takia, että paastossa itseään ei rankaista kun sitten syö lopulta sen yhden aterian päivässä... ei taida V ymmärtää että sh:ta on niin monenlaisia. Kiinnostaisi tietää että elääkö monikin tällä tavalla että syö vain kerran päivässä tai harvemmin? Jotenkin ajattelisin että useimmat paastoa suosittelevat lääkäritkin esimerkiksi paastoaisivat vaikka päivän tai kaksi viikossa, voin toki olla ihan väärässä... mutta jokapäiväinen paasto kuulostaa tosi hurjalta ja ihmeellistä jos joku sellaista suosittelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä