Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7432)
Vierailija kirjoitti:
Seurasin ennen blogia aktiivisesti, ehkä juurikin jonnekin vuoteen 2015 tai 2016.
Oon nyt viimeaikoina seurannut Instagrammissa matkajuttuja, mutta oon vähän pihalla. Onko ruotsalainen mies vielä mukana?
On (kai), tosin elävät melko erillisiä elämiä. Mies tälläkin hetkellä kuukausikaupalla Ruotsissa töissä ja V. maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko Virve eronnut?
Asumuserossa. Puolen vuoden harkinta-aika menossa.
Minusta on kyllä hienoa - ja tervettä! - että jatsimies muutti suunnitelmia ja palasi Ruotsiin musisoimaan. Tuollainen testieläkkyys voi olla Virven unelmaelämää, mutta selvästi miehellä on omat juttunsa, jotka tuovat merkitystä elämään. Varmasti mieskin pystyisi halvalla kitkuttelemalla elämään Aasiassa, mutta ei varmaan ollut merkityksellistä ja arvojen mukaista elämää hänelle.
Itse en ainakaan ole kateellinen Virvelle tämän elämästä, kuten joku täällä epäili Virveä analysoivien olevan. Työttömänä elin pitkälti samanlaista elämää, tosin täällä Suomessa, eikä se tehnyt minua autuaaksi. Aasiasta elinympäristönä en osaa olla kateellinen, kun ei vaikuta sellaiselta, että viihtyisin siellä paremmin kuin Suomessa. Toki nyt työssäkäyvänä aikaiset aamuherätykset tökkii, mutta onneksi työni on arvojeni mukaista ja saan lähes päivittäin asiakkailtani palautetta työn tärkeydestä.
En mäkään ole Virvelle kateellinen tuosta sen elämästä. Hetken aikaa voisi olla kivaa, mutta mä usein tylsistyn jo viikonloppuna jos ei ole muuta tekemistä kuin makoilua ja kaupungilla pyörimistä. Olen osa-aikaisessa työssä joten töissä ei tarvi puristaa kaikkea. Rahaa riittää tarpeisiin, ei tarvitse tuntikausia metsästää punalaputettuja. En keksi mistä olisin Virvelle kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni Virve on melko tuntematon, olen vasta hiljattain löytänyt hänen tilinsä minimalismi-innostukseni tiimoilta. En siis tiedä häntä pitkältä ajalta enkä osaa sanoa ärsyttäisikö hänessä itseänikin jokin, mutta sen kyllä tiedän, etten todellakaan tuhlaisi elämästäni minuuttiakaan seuraamalla jonkun itseäni ärsyttävän henkilön somevideoita.
Miksi te teette niin, eikö kannattaisi hankkia elämään jotakin mukavaa sisältöä?
Minuakin tämä kiinnostaisi, miksi ihmiset jaksavatkin käyttää aikaansa seuratakseen suurennuslasilla noin paljon itseään ärsyttäviä henkilöitä? Vastauksia vaan ei ole tuohonkaan kysymykseen tullut, ainoastaan monta alapeukkua, mikä kyllä kertookin jo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni Virve on melko tuntematon, olen vasta hiljattain löytänyt hänen tilinsä minimalismi-innostukseni tiimoilta. En siis tiedä häntä pitkältä ajalta enkä osaa sanoa ärsyttäisikö hänessä itseänikin jokin, mutta sen kyllä tiedän, etten todellakaan tuhlaisi elämästäni minuuttiakaan seuraamalla jonkun itseäni ärsyttävän henkilön somevideoita.
Miksi te teette niin, eikö kannattaisi hankkia elämään jotakin mukavaa sisältöä?
Täällä kirjoittelee monta joista selvästi paistaa läpi kateus, varmaan sijoitustuloja ja koko erilaista elämäntyyliä kohtaan. Eivät kyllä tule koskaan myöntämään että tämä pakonomainen stalkkaus ja kommentointi on pahansuopaa kateutta. Ei ihan hyvinvoiva omaan elämäänsä tyytyväinen jaksa tuollaista kommentointia ja jokaisen somepostauksen analysointia tehdä.
Juuri näin, naulankantaan. Ihmettelen myös noiden miinustykkäysten määrää yllä olevaan kommenttiin, pyöriikö täällä noin monta kateellista oman elämän puutteesta kärsivää reppanaa vaiko yksi tai kaksi super-reppanaa jotka käyvät hakkaamassa nappia yhä uudelleen?
Millä tuloilla Virve oikein elää? Jos 100 000 € sijoituksesta maksetaan esim. 5 % osinkoa, niin eihän se ole kuin 5000 € vuodessa. Onko hänellä paljon mainostuloja vai maksaako jatsimies molempien kustannuksia?
Virvellä on varmaan jonkin verran säästöjä. Tekihän hän aikoinaan vuosia useampaa työtä. Ja nykyinen elämä ei taida paljon rahaa vaatia. Asunnon vuokra on isoin menoerä. Ruoka on halpaa ja sitä näyttää syövän vähän. Ei mene rahaa harrastuksiin, kulttuuriin, ulkona syömisiin, shoppailuun... Hienosti tulee vähällä toimeen.
Nyt virve on uskaltautunut kaverin tukemana varaamaan ensimmäistä kertaa asuntolansa keittiövuoron ja tekemään itse ruokaa. Ilmeisesti helpompaa kuin luuli, koska nyt alkaa kaupan einekset vaihtua itse tehtyyn ruokaan. Näin ainakin ymmärsin.
En ota kantaa siihen, millä motiivilla porukka Virveä seuraa, mutta mitä stalkkaamista siinä on, että seuraa vaikuttajan juttuja somessa? Moni on varmasti seurannut virveä jo hänen kosmetiikkaan painottuvasta blogistaan lähtien - itse mukaan lukien. En tiennytkään, että se lasketaan stalkkaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt virve on uskaltautunut kaverin tukemana varaamaan ensimmäistä kertaa asuntolansa keittiövuoron ja tekemään itse ruokaa. Ilmeisesti helpompaa kuin luuli, koska nyt alkaa kaupan einekset vaihtua itse tehtyyn ruokaan. Näin ainakin ymmärsin.
Kaverin saa ilmeisesti tuoda asuntolaan, vaikka ei siellä ole asukkaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taatusti mihinkään hotelliin ei saa tuoda rekisteröimättömiä yövieraita, sillä majoituslaitoksella on velvollisuus pitää kirjaa siitä ketkä siellä yöpyvät. Rekisteröimällä yleensä saa, toki siis majoituksen ehtojen mukaan eli yhden hengen huoneessa ei voi yöpyä kaksi saati neljä jne. Ja jos on maksanut kahden hengen huoneesta yhdelle halvemman hinnan kuin se olisi kahdelle hengelle, täytyy tietysti maksaa siitä että toinen ihminen yöpyy siellä.
Hotellissa saa toki käydä visiitillä frendin luona ja viettää aikaa hotellin baarissa tai ravintolassa, mutta kun Virve vie vieraansa (anteeksi Virven fraasi) PITKÄAIKAISMAJOITTUJILLE TARKOITETTUIHIN TILOIHIN kuten uima-altaalle niin tämä ei ole ok jos vieras ei majoitu hotellissa.
Voin hyvin kuvitella, että siellä ne pihiliisat nukkuvat yönsä samassa parisängyssä. 😆 Malesiassahan tuo homoseksuaalisuus on yhä rikos, ja ihan taatusti tuo laittoman yövieraan pitäminen samassa sängyssä rikkoo tuota lakia vastaan vaikka kuinka mitä selittäisi. No onneksi Malesiassa ollaan silleen lempeitä että ulkomaalaisia haureuden harjoittajia ei yleensä laiteta vankilaan vaan heidät ihan vaan karkotetaan maasta. Ja pihiliisoille tämä olisi ihan hyvä vaihtoehto, sillä maastakarkoituslennot saa ihan ilmaiseksi. 🤣
Jatsimiehen IG-tili on näköjään muuttunut yksityiseksi. Hieman kiinnostaisi tietää, mitä hän puuhaa tai mitä rouvansa touhuista ajattelee. Jotenkin epäilen, että ei loju päivät pitkät sohvalla/sängyssä, istu hakkaamassa Duolingoa tai kyttää punalaputettuja alekimchejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taatusti mihinkään hotelliin ei saa tuoda rekisteröimättömiä yövieraita, sillä majoituslaitoksella on velvollisuus pitää kirjaa siitä ketkä siellä yöpyvät. Rekisteröimällä yleensä saa, toki siis majoituksen ehtojen mukaan eli yhden hengen huoneessa ei voi yöpyä kaksi saati neljä jne. Ja jos on maksanut kahden hengen huoneesta yhdelle halvemman hinnan kuin se olisi kahdelle hengelle, täytyy tietysti maksaa siitä että toinen ihminen yöpyy siellä.
Hotellissa saa toki käydä
Tässähän on Virvelle tuhannen taalan säästövinkki! Hankkii itselleen karkoituksen niin pääsee ilmaiseksi kotiin. Toki mieluummin Vietnamista kuin jostain öh kunnollisesta maasta, jotta ei niin harmita ettei pääse takaisin sinne. Nyt ei muuta kuin pykäämään jotain kansainvälistä selkkausta Virve! Vaikka se samassa sängyssä kaverin kanssa nukkuminen. 😂
^ 😝 Harmi vaan, että juuri ne Virven kakkamaat Thaimaa ja Vietnam ovat sen verran edistyksellisiä, että siellä homostelut on ihan sallittua. 🤩 Se on vain tämä Virven ihannoima edistyksellinen Malesia, jossa sellaisesta voi päätyä vankilaan tai ruoskittavaksi. Mutta on se Malesia niin ihana maa kun siellä pääsee ilmaisella bussilla ostarille. 😉
Vivvellä on tainnut loppua se kaupallinen yhteistyö, jossa Vivve aina hehkutti jotain äänikirjapalvelua ja sen ilmaista kokeilua? Nyt on jo useamman kerran maininnut lukeneensa tai kuunnelleensa kirjoja kirjaston palvelun kautta. #tästäilmainenkokeilu
Vierailija kirjoitti:
Jatsimiehen IG-tili on näköjään muuttunut yksityiseksi. Hieman kiinnostaisi tietää, mitä hän puuhaa tai mitä rouvansa touhuista ajattelee. Jotenkin epäilen, että ei loju päivät pitkät sohvalla/sängyssä, istu hakkaamassa Duolingoa tai kyttää punalaputettuja alekimchejä.
Alaa tuntevana arvelen, että halutessaan on Jatsimiehelläkin varmasti mahdollisuus vaikka minkälaisiin meininkeihin noiden teatteri/musiikkiesitystenä jälkeen (illat "puretaan" aina baarissa jne.) Mutta eihän sitä tiedä, vaikka hän olisi erilainen kuin muut ja menisi aina keikan jälkeen kiltisti kämpille paukuttamaan Duolingoa.
Täällä kirjoittelee monta joista selvästi paistaa läpi kateus, varmaan sijoitustuloja ja koko erilaista elämäntyyliä kohtaan. Eivät kyllä tule koskaan myöntämään että tämä pakonomainen stalkkaus ja kommentointi on pahansuopaa kateutta. Ei ihan hyvinvoiva omaan elämäänsä tyytyväinen jaksa tuollaista kommentointia ja jokaisen somepostauksen analysointia tehdä.