Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (11488)

Vierailija
11461/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kassa anna kuitenkin ihan oikean hinnan koneelta.

Kyllä myyjä joutuu kassalla korjaamaan tuotteelle alennushinnan. 

Vierailija
11462/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava lohilöytö on maltettu syödä tänään. Hävikistä sai 300 g lohta 2,64 € eli kilohinnalla  8,80 €. Lidlistä saa juuri nyt lohta ihan tuoreena 9,90 € kilo. Viimeisen päivän lohen pakastamalla Virve säästi näin 66 senttiä verrattuna tuoreeseen kalaan. Universumi kyllä hellii lempilastaan. 

Anteeksi siis Virve säästi 33 senttiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11463/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihmettelen miten halvalla Virve löytää juttuja. Tokmannilta joku 19e rasva eurolla?? Mä en oo niistä Tokmannin poistolaareista kyllä löytänyt mitään tunnetun brändin arvokkaampaa tuotetta noin halvalla. 5 euroa olisin jo uskonut.

Vierailija
11464/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava lohilöytö on maltettu syödä tänään. Hävikistä sai 300 g lohta 2,64 € eli kilohinnalla  8,80 €. Lidlistä saa juuri nyt lohta ihan tuoreena 9,90 € kilo. Viimeisen päivän lohen pakastamalla Virve säästi näin 66 senttiä verrattuna tuoreeseen kalaan. Universumi kyllä hellii lempilastaan. 

Niissä on eri leikkuu. Ei voi vertailla suoraan.

Vierailija
11465/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa Virve ei pysty tekemään kaupallistaa. Virve sanoo itse kykenevänsä paljoon, mutta ei kauppalistan tekemiseen. Tai tiskaamiseen. Tai pyykkäämiseen. Tai siivoamiseen tai lakanoiden vaihtoon. Tai säännölliseen pesulla käyntiin. Tai sähköposteihin lukemiseen. Tai viestien vastaamiseen. Mutta paljoon. 

Vierailija
11466/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ihmettelen miten halvalla Virve löytää juttuja. Tokmannilta joku 19e rasva eurolla?? Mä en oo niistä Tokmannin poistolaareista kyllä löytänyt mitään tunnetun brändin arvokkaampaa tuotetta noin halvalla. 5 euroa olisin jo uskonut.

Ja tämä oli muka jo toinen kerta kun kyseinen voide löytyi tällä 1e hinnalla 🤔. En tiedä miten Tokmannilla noi punalappualet menee, tuleeko suoraan koneelta oikea hinta, mutta on kyllä aika uskomattoman kuuloista. Toisaalta on ihan kiva kun itse voi ostaa haluamansa voiteen haluamaansa aikaan, tai vaikka sitten kaupan normialennuskampanjan aikana, eikä tarvitse kytätä kasvoille jotain keholle tarkoitettua raskausarpivoidetta, jonka aktiiviaineen tehosta ei ole tietoa 🙄

Vierailija
11467/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan huippulöytö tuo euron voide ja 0,20 sentin jättipitko :O ehkä itekin pitäis kyylätä kaupoilla enemmän alennuksia XD

Vierailija
11468/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ei koskaan tapahdu niin, että ilman kauppalistaa kauppaan mennessä tulisin sieltä ulos mukanani kalliiksi tulleita ja turhia heräteostoksia, koska koen yksinkertaisesti aivan vieraana ajatuksena, että vain valitsisin sieltä asioita miettimättä niiden järkevyyttä ja hintaa."

^ Miten taas tuntuu että Virve vastailisi tänne... Ihmeen kova tarve väittää ettei koskaan osta turhia heräteostoksia, eiköhän sellaisiin jokainen sorru välillä. Mutta ei, Virve se vaan miettii järkevyyttä ja hintaa ja mielestään ostaa aina vain fiksusti ja tarpeeseen.

Vierailija
11469/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ostettu parit tissiliivit taas jälleen lisää. Monetkohan vielä tulossa, kun joka päivä ostelee. Tosiaan näyttää tossa toisessa tissiliivien lapussa ainakin, että alelappu on vaihdettu. Sen verran ruttuinen ja repsottava on. Eikä mikään kosmetiikkatuote Tokmannilla maksa noin vähän että euron, etenkään silloin, jos lähtöhinta kallis kuin 19€. Virve varmasti vaihtelee lappuja.

Vierailija
11470/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä oli muka jo toinen kerta kun kyseinen voide löytyi tällä 1e hinnalla 🤔. En tiedä miten Tokmannilla noi punalappualet menee, tuleeko suoraan koneelta oikea hinta, mutta on kyllä aika uskomattoman kuuloista. Toisaalta on ihan kiva kun itse voi ostaa haluamansa voiteen haluamaansa aikaan, tai vaikka sitten kaupan normialennuskampanjan aikana, eikä tarvitse kytätä kasvoille jotain keholle tarkoitettua raskausarpivoidetta, jonka aktiiviaineen tehosta ei ole tietoa 🙄

Onhan siitä tietoa. HS:ssa oli juuri juttu, jossa toimittaja oli käyttänyt Nivean kasvoseerumia, jossa on Virven mainitsema aineosa (thiamidoli, ainesosaluettelossa nimellä Isobutylamido Thiazolyl Resorcinol), sama kuin Virven ostamassa vartaloseerumissakin. Jutussa haastateltiin ihotautilääkäriä. 
Ihotautilääkäri: "Olen huomannut hoitamieni potilaiden iholla selkeän vasteen thiamidolilla ja melasyylillä"
Toimittaja: "Valitsin seerumin, jota on myynnissä monissa paikoissa ja joka on hinnaltaan vastaavien seerumien keskiluokkaa, noin 30 euroa. Kyseessä on Nivea Luminous630 Anti Dark-Spot Advanced Serum. Seerumin tehoaine on valmistajan patentoima Thiamidol. Sen on tarkoitus estää tyrosinaasi-nimisen, pigmenttiä muodostavan entsyymin toimintaa."

"Tärkeintä on, että valitsee tuotteen, jossa on tehokkaaksi osoitetut, toimivat ainesosat. Kyrklundin mukaan näitä ovat juurikin Thiamidol ja Melasyl." https://www.hs.fi/elama/art-2000011586786.html

Vierailija
11471/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siitä tietoa. HS:ssa oli juuri juttu, jossa toimittaja oli käyttänyt Nivean kasvoseerumia, jossa on Virven mainitsema aineosa (thiamidoli, ainesosaluettelossa nimellä Isobutylamido Thiazolyl Resorcinol), sama kuin Virven ostamassa vartaloseerumissakin. Jutussa haastateltiin ihotautilääkäriä. 
Ihotautilääkäri: "Olen huomannut hoitamieni potilaiden iholla selkeän vasteen thiamidolilla ja melasyylillä"
Toimittaja: "Valitsin seerumin, jota on myynnissä monissa paikoissa ja joka on hinnaltaan vastaavien seerumien keskiluokkaa, noin 30 euroa. Kyseessä on Nivea Luminous630 Anti Dark-Spot Advanced Serum. Seerumin tehoaine on valmistajan patentoima Thiamidol. Sen on tarkoitus estää tyrosinaasi-nimisen, pigmenttiä muodostavan entsyymin toimintaa."

"Tärkeintä on, että valitsee tuotteen, jossa on tehokkaaksi osoitetut, toimivat ainesosat. Kyrklundin mukaan näitä ovat juurikin Thiamidol ja Melasyl." https://www.hs.fi/elama/art-2000011586786.html

Vaikutti siis ettei Virvellä ollut varmaa tietoa, siihen viittasin.

Vierailija
11472/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei koskaan tapahdu niin, että ilman kauppalistaa kauppaan mennessä tulisin sieltä ulos mukanani kalliiksi tulleita ja turhia heräteostoksia, koska koen yksinkertaisesti aivan vieraana ajatuksena, että vain valitsisin sieltä asioita miettimättä niiden järkevyyttä ja hintaa."

^ Miten taas tuntuu että Virve vastailisi tänne... Ihmeen kova tarve väittää ettei koskaan osta turhia heräteostoksia, eiköhän sellaisiin jokainen sorru välillä. Mutta ei, Virve se vaan miettii järkevyyttä ja hintaa ja mielestään ostaa aina vain fiksusti ja tarpeeseen.

Etukäteen kun miettii mitä ruokaa laittaa ja mitä tuoreita ja edullisia raaka-aineita kaupasta sitä varten ostaa, voi syödä laadukasta ja monipuolista ruokaa pienell budjetilla. Ei tarvitse syödä vanhaa einespullaa ja viimeisen päivän kalaa. Useamman hengen aterialle voi ostaa hävikkilihaa tai -kalaa syötäväksi samana päivänä. Tuolla sinkkutalouden hävikkiruokashoppailulla saa syödä vanhaa ruokaa ja epämääräisiä sekoituksia. Ei ne ruuat pakastimessa paremmaksi muutu ja sulatukseen jälkeen pilaantuvat vain entistä nopeammin.  Mikä ihmeen ongelma on tehdä suunnitelmallisia ruokaostoksia, kun on runsasti aikaa eikä mitään velvoitteita?

Vierailija
11473/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullalöytö paloiteltu yhteentoista osaan ja pakkaseen. Hinta 1,81 snt/pala. Sieltä voi sitten aina välillä ottaa pakastimesta palan. 

Vierailija
11474/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etukäteen kun miettii mitä ruokaa laittaa ja mitä tuoreita ja edullisia raaka-aineita kaupasta sitä varten ostaa, voi syödä laadukasta ja monipuolista ruokaa pienell budjetilla. Ei tarvitse syödä vanhaa einespullaa ja viimeisen päivän kalaa. Useamman hengen aterialle voi ostaa hävikkilihaa tai -kalaa syötäväksi samana päivänä. Tuolla sinkkutalouden hävikkiruokashoppailulla saa syödä vanhaa ruokaa ja epämääräisiä sekoituksia. Ei ne ruuat pakastimessa paremmaksi muutu ja sulatukseen jälkeen pilaantuvat vain entistä nopeammin.  Mikä ihmeen ongelma on tehdä suunnitelmallisia ruokaostoksia, kun on runsasti aikaa eikä mitään velvoitteita?

Jostain syystä Virvelle suurin haaste arjessa on se että pitäisi päättää mitä syö. Sanoo aina että tykkää kun ei tarvitse ajatella asiaa kun syö mitä sattuu halvalla löytämään.

Vierailija
11475/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ostettu parit tissiliivit taas jälleen lisää. Monetkohan vielä tulossa, kun joka päivä ostelee. Tosiaan näyttää tossa toisessa tissiliivien lapussa ainakin, että alelappu on vaihdettu. Sen verran ruttuinen ja repsottava on. Eikä mikään kosmetiikkatuote Tokmannilla maksa noin vähän että euron, etenkään silloin, jos lähtöhinta kallis kuin 19€. Virve varmasti vaihtelee lappuja.

Väkisinkin ensimmäinen ajatus aiemmista Cubuksen pinkeistä mustekynään tahriutuneista liiveistä oli että eihän Virve vaan itse olisi niitä tuhrinut 🙈. Eipä ole tuollaistakaan ikinä tullut vastaan että olisi mustekynää rintsikoissa, on vissiin universumi ollut taas luovalla tuulella :).

Vierailija
11476/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Virvelle suurin haaste arjessa on se että pitäisi päättää mitä syö. Sanoo aina että tykkää kun ei tarvitse ajatella asiaa kun syö mitä sattuu halvalla löytämään.

Minä ymmärrän hyvin. Minä en ikinä pystyisi siihen tyyliin, mitä tosi moni tuntuu harrastavan, että käydään melkein joka päivä kaupassa ja valitaan joka päivä erikseen, mitä syödään. Minä käyn kaupassa vain noin viikon välein ja syön koko viikon samaa ruokaa (tietysti aamu-ja iltapala erikseen). Yleensä minulla on pari ruokaa, joita vaihtelen vuoroviikoin, kunnes muutaman kuukauden päästä kyllästyn ja siirryn seuraaviin ruokiin. 

T. Autisti, jolle monet arjen asiat ovat muutenkin vaikeita, koska aloittaminen ja lopettaminen on vaikeaa - työssäni kyllä pärjään oikein hyvin

Vierailija
11477/11488 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän hyvin. Minä en ikinä pystyisi siihen tyyliin, mitä tosi moni tuntuu harrastavan, että käydään melkein joka päivä kaupassa ja valitaan joka päivä erikseen, mitä syödään. Minä käyn kaupassa vain noin viikon välein ja syön koko viikon samaa ruokaa (tietysti aamu-ja iltapala erikseen). Yleensä minulla on pari ruokaa, joita vaihtelen vuoroviikoin, kunnes muutaman kuukauden päästä kyllästyn ja siirryn seuraaviin ruokiin. 

T. Autisti, jolle monet arjen asiat ovat muutenkin vaikeita, koska aloittaminen ja lopettaminen on vaikeaa - työssäni kyllä pärjään oikein hyvin

Voi sitä toki käydä kerran viikossa kaupassa ja suunnitella ja hankkia kerralla viikon ruuat. Niiden kuljettamisessa on sitten isompi homma. Itse tykkään tehdä viikolla täydennysostoja ja hankin tuoretta leipää, yrttejä, marjoja, kalaa yms heikommin hyvänä säilyvää. Pidän hyvästä ruuasta ja haluan syödä terveellisesti ja monipuolisesti. En todellakaan jaksaisi syödä samaa ruokaa kuin kahtena päivänä peräkkäin. Ruoka alkaa maistua vanhalta, kun sitä pitää pitkään jääkaapissa. Isommasta satsista pakastan osan myöhemmäksi.

Vierailija
11478/11488 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti Lidlin lohessa on nahka ja jos sitä ei syö, se nostaa kilohintaa.

Vierailija
11479/11488 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kassa anna kuitenkin ihan oikean hinnan koneelta.

Kyllä myyjä joutuu kassalla korjaamaan tuotteelle alennushinnan. 

Niin noissa ruuissa, mutta liivien hinta todennäköisesti tulee koneelta.

Vierailija
11480/11488 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti Lidlin lohessa on nahka ja jos sitä ei syö, se nostaa kilohintaa.

No pointti oli että suurin osa Virven alelöydöistä ei ole mitenkään erityisen edullisia löytöjä. Virve ostaa hävikistä marinoitua kanan fileesuikaletta kahdeksan euron kilohinnalla kun kaupan omaa merkkiä saa normaalihinnalla tuoreena edullisemmalla. 

Ennusteet toteuttaa itseään ja Virve näkee itsensä universumin lemmikkilapsena kun tulee vastaan runsaasti löytöjä. Todellisuudessa kai ne löydöt ei kelvanneet muille kun tuoretta saa halvemmalla. Virve tulkitsee olevansa vielä entistäkin onnekkaampi vaikka oikeasti hän ei vain osaa vertailla. 

Lohi taas on tuote jonka hinta vaihtelee voimakkaasti kauden saadun saaliin mukaan, mutta juuri nyt lohi on edullista. Ja tuoretta ja juuri päiväysvanhaa kalaa nyt ei oikein voi edes vertailla toisiinsa kun ne ovat täysin erilaatuisia tuotteita. 😎

Halvimmat pikarijogurtit on 41 senttiä ja litran paketissa 99 senttiä. Jos säästö on se juttu niin sitä ei kyllä synny hävikistä ostetulla 29 sentin kaurajogurttipurkeilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan