Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (9904)

Vierailija
7641/9904 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä ketjua lukenut enkä Virveä aktiivisesti seuraillut vuosiin. Aikoinaan olin kuitenkin innokaskin lukija useamman vuoden.

Onko Virve avannut, millaisilla summilla suunnilleen elää, ja paljon hänellä on esim. sijoituksissa? Varmaan kertynyt ihan kivasti pitkällä työuralla ja kovalla säästäväisyydellä.

Oon muuten alkanut miettiä, voisiko Virvellä olla autismin kirjoa? Monet noista hänen jutuista tuntuu niin äärimmäisiltä ja lähes pakkomielteisiltä. Ja korostaa olevansa äärimmäisen introvertti, mutta ehkä ei olekaan sitä vaan hieman kirjolla? Hän vaikuttaa musta aivan älykkäältä, joten varmaan on älykkäänä ja naisena voinut maskata hyvin. Ja en sano tätä mitenkään ikävästi, vaan tuli vain mieleen, kun olen pohtinut erään läheisen mahdollista autismin kirjoa.

Minä olen aiemminkin sanonut, että näen hänessä todella paljon samaa kuin itsessäni. Itselläni ei toistaiseksi ole diagnoosia, mutta olen todella vahvasti Audhd-piirteinen (autismi + ADHD - jännä kombo, kun puolet aivoista janoaa rutiineja ja haluaa vain linnoittautua kotiin ja uppoutua siihen kiinnostuksen kohteeseen, jota olen rakastanut ala-asteiästä alkaen, ja toinen puoli janoaa spontaaniutta, riehakkuutta ja jopa kaaosta). Nepsyjuttuihin liittyy muuten myös väsymys, johon on montakin syytä, esimerkiksi se, että tullakseen toimeen ihmisten kanssa joutuu usein maskaamaan, ja se, että aistiärsykkeet vaikuttavat voimakkaammin.

Vierailija
7642/9904 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Virve minitalon myytyään iloinnut olevansa "miljonääri" mutta Ruotsin kruunuissa? Eli siitä voi laskea euroiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7643/9904 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin Vn stoorista, että sillä tosiaan on (ainakin) kaks eri miespuolista ystävää. Toinen on se kaveri, jolla on vietnamilainen tyttöystävä ja toinen on se reissubestikseksi tituleerattu, jolla oletan ettei ole tyttistä. Mä myös kuvittelen että juuri tää reissubestis on se ihastus, ja se tyyppi joka ei käytä somea (jotenkin Vn tyylistä). Tällaisella tyypillä on varmasti myös kiinnostavia syvällisiä juttuja ja näkökulmia elämään ja tämä on se tyyppi joka on saanut Virven puhkeamaan kukkaan.

Mutta voin olla väärässä.

Vierailija
7644/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt näkyi reissubestiksestä jo käsivarttakin. 

Kiva että on kivaa, mutta mua hämmentää tuo hehkutus että "viimein mulla on itse rakennettu elämä, omat ystävät, omat harrastukset" jne. Öö?? Tähän asti ei ollut? Oikeassa oltiin täällä kun arveltiin että kyllä Virve oikeasti janoaa enemmän kuin hotellihuoneessa duolingon paukutusta ja punalappuostoksia. Oikeesti kannattaa mennä ulos ja löytää ihmisiä kenen kanssa puhua ja viettää aikaa. 

Vierailija
7645/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että on kivaa, mutta mua hämmentää tuo hehkutus että "viimein mulla on itse rakennettu elämä, omat ystävät, omat harrastukset" jne. Öö?? Tähän asti ei ollut? Oikeassa oltiin täällä kun arveltiin että kyllä Virve oikeasti janoaa enemmän kuin hotellihuoneessa duolingon paukutusta ja punalappuostoksia. Oikeesti kannattaa mennä ulos ja löytää ihmisiä kenen kanssa puhua ja viettää aikaa. 

Näkisin, että Virve on tuntenut alemmuutta jatsimiestä kohtaan. Miehellähän on musiikki ja lisäksi muut harrasteensa, paljon ystäviä, ja Kuala Lumpurissa ja Indonesiassa mies meni ja sai suunnattomasti ystäviä ja teki keikkoja ja ties mitä musiikkitapahtumia. Virvellä taas oli vain Duolingo 🤣

Vierailija
7646/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin, että Virve on tuntenut alemmuutta jatsimiestä kohtaan. Miehellähän on musiikki ja lisäksi muut harrasteensa, paljon ystäviä, ja Kuala Lumpurissa ja Indonesiassa mies meni ja sai suunnattomasti ystäviä ja teki keikkoja ja ties mitä musiikkitapahtumia. Virvellä taas oli vain Duolingo 🤣

Ehkä tää reissubestis onkin siis kiinnostunut Virvestä, kun jatsimies ei niinkään. 

Vierailija
7647/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä nähdä miten tämä itse rakennettu elämä siirtyy kohta Kuala Lumpuriin. 

Vierailija
7648/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää reissubestis onkin siis kiinnostunut Virvestä, kun jatsimies ei niinkään. 

Kyllähän jatsimies on nimenomaan ollut se, joka on suhteeseen enemmän investoinut, panostanut ja joustanut. Virve itse totesi aikoinaan että mies ei halunnut lähteä Bangkokiin asumaan mutta tietysti lähtee jos hän järjestää riittävän ison kohtauksen. 😳

Jatsimieshän on se, joka halaa kavereitaan ja kertoo miten tärkeitä nämä hänelle ovat. Virve taas on yhtä nuuka tunneilmaisun ja sosiaalisen vaivannäön suhteen kuin on rahan ja kalorienkin suhteen. Hyvin tyypillisesti nämä ominaisuudet kulkevat persoonallisuudessa käsi kädessä. Virve itse toteaa että hän ei vastaa puhelimeen, ei lue sähköposteja, ei vastaa instan yksityisviesteihin, ei laita viestejä läheisilleen ja on kehottanut näitä lukemaan hänen instaansa jos ovat huolestuneita siitä onko hän vielä hengissä. Noinkin voi toki elää, mutta on inhimillistä mutta hyvin lapsellista olla sitten kade muille ihmisille näiden ystävistä ja harrastuksista. 

Vierailija
7649/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Vielä jatkan, että tuskin jatsimies nyt täysin munkkia elää Ruotsissa, ja siihen hänellä on kyllä täysi oikeus jos ei oma vaimo suostu edes viesteihin vastaamaan. Too much is too much, vaikka olisi kyseessä kuinka ymmärtäväinen mies tahansa. 

Vierailija
7650/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve tarkoittaa varmaan itse rakennetulla elämällä ystäviä ja harrastuksia. Ja niitähän hänellä ei ole juuri ollut, poislukien erityiskiinnostuksen kohteet kuten duolingon hakkaus. Ja nyt on mullistavaa millaista elämä voi olla jos on edes pari kaveria. Onhan se varmasti iso asia, kun aiemmin ollut hyvin yksin. 

Vierailija
7651/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä tasan tarkkaan tuolla Virven muutoksella ole enää jatsimiehen kanssa yhdessä, tai sitten suhde vetää todella viimeisiään. 

Vierailija
7652/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa lienee lähinnä mielenkiintoisinta seurata, että maltetaanko sitä suunnitellusti pian vaihtaa taas maisemaa. (Kun seuraava vaihtohan ei tainnut olla pakolinen maanvaihto?) ja kuinka nopealla pudotuksella tuolta hattaralinnoista voi tippua takaisin pelkästään listaamaan ostettuja alevihanneksia. 

Vierailija
7653/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kyllä tasan tarkkaan tuolla Virven muutoksella ole enää jatsimiehen kanssa yhdessä, tai sitten suhde vetää todella viimeisiään. 

Kyllä Virve kovaa mainosti noin viikko sitten stooreissa, että ovat jatsiniehen kanssa edelleen (onnellisesti) yhdessä. Liekö lukenut tätä palstaa vai oikeastiko ihmiset kyselee häneltä stooreissa suoraan.

On kyllä ihme kuvio heillä.

Vierailija
7654/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Virve kovaa mainosti noin viikko sitten stooreissa, että ovat jatsiniehen kanssa edelleen (onnellisesti) yhdessä. Liekö lukenut tätä palstaa vai oikeastiko ihmiset kyselee häneltä stooreissa suoraan.

On kyllä ihme kuvio heillä.

Tuskinpa ovat kauaa yhdessä sen jälkeen kun jatsimies nähnyt nuo videot ja hehkutukset. Vaikka olisi avoin suhde, niin varmasti loukkaa nuo miten Virve kuvaa että ensimmäistä kertaa elämässään tuntenut sitä ja tätä. 

Vierailija
7655/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että jatsimies ei käytä IGn käännösnappia jolloin Virve tietää että voi kirjottaa sinne melkein mitä tahansa ilman että miehensä lukee. Virven postaustahtihan ja ns napanöyhdän pyörittelyhän on niin massiivista etten ihmettelis jos jatsimies ei stooreja vaivaudu kääntämään.

Vierailija
7656/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinänsä ymmärrän sen ajatuksen, että hyvässä parisuhteessa tuetaan puolisoa ja puolison unelmia. Saattaisin suostua etäsuhteeseen joksikin aikaa, jos se olisi puolison jonkin unelman kannalta tärkeää. Saattaisin jopa suostua siihen, että sinä aikana kommunikaatio on vähäistä, jos siihen on joku syy (tyyliin puoliso Amazonin sademetsässä kännykän kantamattomissa). 

Mutta minulle parisuhde on kuitenkin ennen kaikkea ihmisSUHDE, vieläpä se ihmissuhde, jonka haluan olevan kaikkein läheisin. Olen parisuhteessa nimenomaan siksi, että juuri sen ihmisen kanssa haluan jakaa elämäni ja arkeni, mieluiten saman katon alla mutta vähintään pitämällä tiiviisti yhteyttä. Juuri puoliso on se, jolle haluan kertoa ne asiat, joista olen innostunut, ja jonka haluan jakavan minulle ne asiat, joista hän on innostunut.

Tosi pahalta tuntuisi, jos maapallon toisella puolella oleva puoliso sanoisi, että ei turhia viestitellä, ei parisuhteen ole tarkoitus olla pallo jalassa, lue kuulumiset Instasta jos kiinnostaa. Ja se vasta pahalta tuntuisikin, jos sitten Instasta lukisin, että nyt uuden ihmisen tavattuaan puoliso viimein tajuaa, miten kivaa on jakaa asioita toisen ihmisen kanssa, ja kyllä kerkesi tulla ikävä jo muutamassa päivässä, kun on niin paljon puhuttavaa. 

Vierailija
7657/9904 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tiivistetty!

Vierailija
7658/9904 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli mieleen, että onkohan näillä uusilla kavereilla ihan puhtaat aikeet? Vietnam on kehittyvä maa, ja ihmiset saattavat olla melko pyrkyreitä. Ajattelevat varmaankin Virven rikkaammaksi kuin tämä onkaan, kun ei tarvitse töitäkään tehdä. On näköjään ulkoiluttanut Louis Vuittonin laukkuakin pitsalla käydessään. 

Itse olen joissain yhteyksissä täällä Suomessa nähnyt vietnamilaisten käytöstä, ja harvoin ovat loppujen lopuksi aidosti ystävällisiä. Aina siellä on taustalla se hyötymismentaliteetti. 

Olen miettinyt samaa! Tuntuu että nää frendit ilmestyi kuin tyhjästä ja heillä tuntuu olevan todella paljon aikaa Virvelle, vaikka ovat oletettavasti aikuisia, töissä käyviä ihmisiä. Ja Virve on ihan huumaantunut heidän seurastaan, liitelee todella korkealla. Toivottavasti pelko on turha ja ovat ihan oikealla asialla.

Vierailija
7659/9904 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa.. Harvoin ulkomailla miehet lähestyy länsimaisia naisia puhtaasti kaverimielessä. Etenkin kun tarjoavat ruokaa, juomia, matkoja/reissuja.. Missä vaiheessa olettavat naisen antavan jotain vastineksi? Toivon tosiaan että olen väärässä. 

Vierailija
7660/9904 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisähuoli myös siitä, että Virve joka ennen joi ehkä lasillisen alkoholia vuodessa käyttää sitä nyt monta kertaa viikossa. Tuo pilli punaviinipulloon oli jo vähän liikaa. 😅 Alkoholin kulutuksen lisääntyminen on tyyppijuttu näissä vauhdikkaammissa kausissa, ja Virve taisi myös siellä Espanjassa sattuneen vauhdikkaamman kauden aikana käyttää reilummin alkoholia. Tosin silloinkin kai käyttö pysyi ihan hanskassa, ja toivotaan että nytkin on alkoholinkin suhteen kaikki hanskassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme