Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johan nolotti neuvolalääkärillä!!

Vierailija
14.08.2012 |

Hei, kertokaapas olenko jotenkin herkkänahkainen kun tänään neuvolalääkärillä olisin halunnut vajota maanalle.

Eli menin sisään tutkimushuoneeseen ja hätäisesti terveydenhoitaja mittasi verenpaineen ja kävin puntarilla, terveydenhoitaja poistui sitten huoneesta. Pitemmittä puheittä lääkäri totesi että nyt ultrataan sitten vauva otas housut pois niin katson kohdunsuun tilanteen ultraamisen jälkeen. Aikaisemmassa raskaudessa housut pidetty jalassa ultratessa ja riisuuduttu vasta sisätutkimusta varten. No tein kuten käskettiin ja kävin tutkimuspöydälle makaamaan alapää paljaana haarat levälleen. Ja kuinkas ollakkaan ennenkuin koko ultraamista oli ehditty aloittaa terveydenhoitaja pyyhkäisi paikalle, istui työpöytänsä ääreen parin metrin päähän tutkimuspöydästä jossa makasin eli oikein hyvän näköyhteyden päähän. Siinä sitä sitten vartti makoiltiin ja terveydenhoitaja juoksi välillä katsomaan ultraamista ja taas työpöydälleen raapustamaan papereita.

Tilanne tuntui minusta erittäin nololta ja odotin koko ajan että eikö tulisi jo valmista. Koko ultraamisesta jäi tosi paska fiilis. Kun homma oli ohi paperit täytettiin pikaisesti, lyötiin kouraan ja sanottiin moro. Oli myös elämäni ensimmäinen lääkärikäynti jolloin lääkäri ei edes kysynyt olisinko halunnut kysyä jotakin. No mutta enpä kyllä olisi jäänyt mitään kyselemäänkään, vaikkakin pari kysymystä olisi ollutkin!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totut kyllä.

Vierailija
2/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, olet herkkänahkainen. Luuletko että se th sun haaraväliäs kyyläs sieltä pöytänsä takaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimmonta pillia päivässä etteivät kyllä sun värkkiäs jääneet varmasti sen enempää aprikoimaan. Ota ihan iisisti. :)

Harmi kyllä vaan jos jäi paska fiilis. Koita ny vaan ajatella että ne tekee sitä duunina ja on ihan rutiinia. Pyydä ens kerraks toinen lekuri jos mahdollista.

Mua jänskätti aluksi ajatus siitä, että monta ihmistä näkis/sorkkis mun paikkoja mut käytännössä homma oli sitte mulle ihan fine. Sai käydä harkkaritki ihmettelemässä että oho, siinä se pimppi nyt sit on.

Vierailija
4/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 4

Vierailija
5/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nyt ketään laiteta makaamaan varttitunniksi alapää paljaana... kait se normi ihmisestä tuntuu nololta. Edellisissä ultrissa on kaiketi onneksi ollut asiallista toimintaa. ja eihän sinne lääkäri käynnille ole terkkarilla mitään asiaa kurkistelemaan.

Vierailija
6/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pillua tarvi levitellä niinkuin sinä teit

Vierailija
7/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nyt ketään laiteta makaamaan varttitunniksi alapää paljaana...

Vierailija
8/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotas kun synnytyksessä, monet ihmiset kopeloi sun värkkiäs, mittaa ja tuumailee.

Tai kun loppu raskaudessa työntää nyrkkiä sun perseen suulle ja töntää sormen peräaukkoon. Eiks tuo ole pientä?

Vierailija
9/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotas kun synnytyksessä, monet ihmiset kopeloi sun värkkiäs, mittaa ja tuumailee.

Tai kun loppu raskaudessa työntää nyrkkiä sun perseen suulle ja töntää sormen peräaukkoon. Eiks tuo ole pientä?

Ompa tuota tullut jo kerran oltua raskaana ja synnytettyäkin ja onneksi mitään edellämainittua ei tapahtunut ainakaan sillä kertaa.

Voi olla että meno on muuttunut parissa vuodessa eli ilmeisesti pahempaa vaan luvassa.

En vaan ymmärrä mitä se nyrkki tekee perseen suulla ja sormi perseessä loppuraskaudesta?

Vierailija
10/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tuota tullut jo kerran oltua raskaana ja synnytettyäkin ja onneksi mitään edellämainittua ei tapahtunut ainakaan sillä kertaa.

Voi olla että meno on muuttunut parissa vuodessa eli ilmeisesti pahempaa vaan luvassa.

En vaan ymmärrä mitä se nyrkki tekee perseen suulla ja sormi perseessä loppuraskaudesta?

miten on joustoa, mutta jos sulla jo lapsia tuskin joudut tuota kokemaan. Rutiinitoimenpide joka esikoista odottavalle sairaalassamme.

Vierailija
11/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon kiireen tunnun takia. ensin kova tohina terkan luona...kiirekiire....terkka kysyy kuulymiset ja kun jotain terkalta kyayy,käskee kysyä lääkäriltä. äkkiä lääkärille... lääkärin mielestä mun pitääkin kysyä terkalta kaikki kysymykset. toi on niin ahdistava käynti. vois jättää lääkärikertoina terkan väliin. kaia lääkärikin osaa ottaa verenpaineen samalla kun mun tietoja kattelee.

Vierailija
12/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Kannattaa käydä yksityisellä gynekologilla nuo käynnit, niin saa kunnollista palvelua ja asiantuntemus on "hieman" toista luokkaa.

Vierailija
13/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nyt ketään laiteta makaamaan varttitunniksi alapää paljaana... kait se normi ihmisestä tuntuu nololta. Edellisissä ultrissa on kaiketi onneksi ollut asiallista toimintaa. ja eihän sinne lääkäri käynnille ole terkkarilla mitään asiaa kurkistelemaan.

Hoitsu on aina huoneessa kun alapaatutkimus tehdaan. Ei tule sanomista etta on hyvaksikaytetty tms.

Vierailija
14/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin seuraamassa ja testaamassa saattaa olla useitakin henkilöitä... Toki ei voi sanoa jos ehtii.

harmi, että koit tilanteen hankalana. Sun pitää kovettaa ittes useampaan hoitohenkilöön ja siihen kiireeseen.

Vierailija
15/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin seuraamassa ja testaamassa saattaa olla useitakin henkilöitä... Toki ei voi sanoa jos ehtii.

harmi, että koit tilanteen hankalana. Sun pitää kovettaa ittes useampaan hoitohenkilöön ja siihen kiireeseen.

Jos kohtelu ei tunnu asialliselta, ei ongelma ole potilaan/asiakkaan, vaan siitä pitäisi antaa palautetta. Sitä kautta on mahdollisuus vaikuttaa toimintatapoihin.

Itse olen saanut neuvolassa, lääkäreissä yms aina hyvää kohtelua. Ei ole jätetty haarat levällään odottelemaan vaan annettu joku liina suojaksi ja jalat nostettu ylös vasta kun tutkimus on alkanut. Ja näin sen pitäisi mennäkin, on minun käsitykseni itsekin hoitoalalla opiskelleena ja työskennelleenä. Yksi kampaamoalan kouluttaja tuntui pitävän ihmisiä pelkkinä irtopäinä, ja annoin kyllä palautetta.

Vierailija
16/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Kannattaa käydä yksityisellä gynekologilla nuo käynnit, niin saa kunnollista palvelua ja asiantuntemus on "hieman" toista luokkaa.

Vaan meillä on neuvolalääkärinä synnytyslääkäri, joka hoitaa kaikki raskaanaolevat sekä jälkitarkastukset. On asiantunteva lääkäri ja vastaus tulee kaikkeen. Raskausaikana käydään kaksi kertaa omalla synnytyslääkärillä ultrattavana ja kaksi kertaa keskussairaalassa.(Siis normaalistí sujuvassa raskaudessa.)

Synnytykset hoidetaan sitten naapurikaupungin keskussairaalassa.

Vierailija
17/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri mitään verenpainetta itse viitsisi mitata! Niille pitää merkitä paineet, hb:t, raskausviikot valmiiksi korttiin. Jos otetaan jokin näyte, niin siihenkin th laittaa nimen ja henkilötunnuksen... Tosin onhann se inhottavaa, kun on 15 ajat jokaiselle. Kyllä siinä vipinää riittää ja liukuhihnameiningiltä tuntuu th:stakin, kun koko päivän pidät lääkärineuvolaa ja asiakkaat 15 min välein.

juuri tuon kiireen tunnun takia. ensin kova tohina terkan luona...kiirekiire....terkka kysyy kuulymiset ja kun jotain terkalta kyayy,käskee kysyä lääkäriltä. äkkiä lääkärille... lääkärin mielestä mun pitääkin kysyä terkalta kaikki kysymykset. toi on niin ahdistava käynti. vois jättää lääkärikertoina terkan väliin. kaia lääkärikin osaa ottaa verenpaineen samalla kun mun tietoja kattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän