Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt oikeesti pakko ryhdistäytyä! Kesän aikana

Vierailija
13.08.2012 |

tullut 10kg lisää! Ja tuntuu että lisääntyy vaan...

Jotenkin tuota herkkujen syöntiä on vaan niin vaikea lopettaa tai edes vähentää kohtuulliseksi :(

Hölmöintä tässä on, että ennen kesää söin ihan terveellisesti ja pystyin pitämään painoni samassa, nyt tämän kesän aikana sitten lösähti täysin. Ärsyttää ja samalla pelottaa että en saa hillittyä itseäni :(

Ennen painoin siis 59-60kg, nyt punnitsin itseni ja vaaka näytti tasan 70kg!

Yritän myös samalla tulla raskaaksi ja onnistun itselleni "selittelemään" sen miksi en voi laihduttaa, pelkään nimittäin että silloin en tulisi raskaaksi. Mutta eihän terveellisesti syöminen ketään raskaaksi estä tulemasta, eihän sitä pakko itseään näännyttää olisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu meinaan, ja ens viikolla tulee 2 kuukautta kun aloitin järkytyksestä pakkodietin. 70kg.sta aloitin ja nyt on vaaka heilunut 63 ja 64kg välillä. Tuskaa tämä on ollut, ja pitäis saada vielä 4-5 kiloa pois :( Eli pitää näköjään vielä lähes toinen pari kuukautta sinnitellä.

Vierailija
2/8 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi kuitenkin tulin kesällä vaikka painoindeksi onkin jotain 27 :/

Onneksi nyt raskauden aikana ei ole tullut enää lisää painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa tullut "vaan" 8 kg! =D Saakelin parisuhde... =p

Tästä se (ne) lähtee. Lähteekö jollain muullakin? =)

Vierailija
4/8 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sää oot oikein syöny? Siis kesää on ollu vasta 1,5kk eli oot lihonut joka viikko 1,5kg? Etkö käy vaa'alla? Minä käyn joka aamu just siksi ettei näin kävis, koska laihduttaminen on ihan kamalan vaikeaa. Helpompaa on koettaa estää lihominen. Olen saanut lahdutettua kaksi kiloa jo viime syksynä ja nyt kokoajan pitää kontrolloida itseään ettei ne tule takaisin. Haluaisin lahtua vielä kolme kiloa, mutta on mahottoman vaikeaa... Mun pitäs päästä just tohon sun lähtöpainoon. Toivottavasti sulla on osa turvotusta, joka lähtis helposti pois...

Vierailija
5/8 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten on mahdollista ollut lihoa NÄIN paljon.. Olen kyllä syönyt herkkuja, mutta en kyllä mitenkään ihan älyttömän paljon.

Toivon kyllä itsekin että olisi turvotusta ja jos nyt saisin vaikka heti huomisesta alkaen otettua itseäni niskasta kiinni niin voisihan siitä parhaimmillaan jopa 4kg lähteä aika nopeastikin nesteenä..

Täytyy vaan sanoa miehellekin ettei osta enää mitään herkkuja tähän taloon, syökööt jossain salaa ulkona jos haluaa. Mies on ärsyttävää "syön mitä vain lihomatta"-tyyppiä.

Huomasin kyllä myös tuossa aiemmassa painossani, että se vaati tarkkailua kyllä. Ajattelinkin että voisin olla hyvinkin tyytyväinen esim. 62-63 kiloon, jos sen saisi pidettyä hieman helpommin. Joku joskus mulle sanoikin (eräs ravitsemusterapeutti) että jos painon ylläpitäminen vaatii jatkuvaa tarkkailua niin silloin sen ihmisen luonnollinen normaalipaino on ylempi.

t. ap

Vierailija
6/8 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tässä ollut n. 2,5kk aikaa lihoa. Vaikka on tuo siihenkin aikaan nähden aika paljon.

t. ap

Vierailija
7/8 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten on mahdollista ollut lihoa NÄIN paljon.. Olen kyllä syönyt herkkuja, mutta en kyllä mitenkään ihan älyttömän paljon.

Toivon kyllä itsekin että olisi turvotusta ja jos nyt saisin vaikka heti huomisesta alkaen otettua itseäni niskasta kiinni niin voisihan siitä parhaimmillaan jopa 4kg lähteä aika nopeastikin nesteenä..

Täytyy vaan sanoa miehellekin ettei osta enää mitään herkkuja tähän taloon, syökööt jossain salaa ulkona jos haluaa. Mies on ärsyttävää "syön mitä vain lihomatta"-tyyppiä.

Huomasin kyllä myös tuossa aiemmassa painossani, että se vaati tarkkailua kyllä. Ajattelinkin että voisin olla hyvinkin tyytyväinen esim. 62-63 kiloon, jos sen saisi pidettyä hieman helpommin. Joku joskus mulle sanoikin (eräs ravitsemusterapeutti) että jos painon ylläpitäminen vaatii jatkuvaa tarkkailua niin silloin sen ihmisen luonnollinen normaalipaino on ylempi.

t. ap

Uskonpa ettei kyse ole luonnollisesta painosta vaan meidän yltäkylläisestä luonnottomasta mässäilystämme. Ei ole ihmiskunnan historian aikana vielä kauaa eletty tällaisia aikoja, jolloin meillä tavallisillakin ihmisillä on mahdollisuus syödä herkkuja joka päivä. Olen ollut lapsena suorastaan alipainoinen, kuten on omatkin lapseni nyt. Minulle on nuorena määritelty ihannepainoksi 58kg mm. ranteen paksuuden ja pituuteni mukaan. Mutta kun tykkään makeasta, niin joka päivä söisin jäätelöä, karkkia, pullaa yms. normaalin ruuan lisäksi. 25-vuotiaana painoin tuon 58kg ja sen jälkeen on tuolla sokeriherkuttelulla tullut tasaisesti puoli kiloa vuodessa lisää rasvaa. 43-vuotiaana painoin jo 64 kiloa ja sitten viimein tajusin että sokerinsyöntiä on pakko rajoittaa radikaalisti. Varmaan aineenvaihduntakin on jo hidastunut. Eli yksinkertaisesti lihon hitaasti jatkuvasti, jos en kontrolloi herkutteluani. Ja jos nyt söisin aivan mitä mieli tekee, saattaisin lihoa ihan hirveästi. Harrastan kyllä liikuntaa monta tuntia viikossa, mutta se riitä, oli pakko alkaa hillitä myös sokerin syöntiä. Lisäksi saan hiivan, jos syön liikaa makeaa, että alapääkin auttaa hillitsemään... En uskalla katsoa mikä on se 'luonnollinen painoni'. Terkkari varmaan tarkoitti sitä että syö normaalisti ja silti paino lisääntyy... Mulla pysyy tässä jos syön vain oikeaa ruokaa.

Vierailija
8/8 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino (BMI yli 25) vaikeuttaa raskautumista.