Ei kehtaa enää kutsua ketään kylää, tai mennä mihinkää
Lapsi ei usko mitään, juoksee ympäroinsä ja riehuu. En ois uskonu et hävettää joskus oma perhe. Ja kyllä, kuria löytyy. Ja kaikki tapqamiset kylässä ja kotona menee raivareihin, eikä pysty edes puhuu mitää, kun ei kuule.. :( miksi ihana oma lapsi on muuttunut tällaiseksi ja sosiaalinen elämä kuolee kohta pois...
Kommentit (6)
Ei välttämättä kyllä halua tehdä pahaa, mutta kun touhottaa koko ajan niin vähän väliä tekee jotain tuhmaa ja tyhmää. Älä, älä, älä, ei saa, älä....huoh.
Ap
täällä ilmoittautuu myös yksi :) Lapset 3v ja 1v. Tämä reilu 3v ei jaksa paikallaan kylässä kauhean pitkiä aikoja olla tai no sen verran, jos vetäsee jotain herkkuja ;) Mutta, sitten alkaa aika pian se pyöriminen,hyöriminen jne JOS paikka ei ole sellainen "lapsipaikka" ja tästä syystä en oikeastaan sellaisiin menekkään enää hänen kanssaan, kun ei kivaa kenellekkään. On aivan eri asia mennä paikkaan jossa vähänkin samanikäisiä ja sitten touhuttavaa riittää. Toki sielläkin voi tulla "tilanteita", mutta menee paljon paremmin. Eli melkeinpä ne "ei lapsipaikka" kyläilyt hoidan sitten yksin tai joskus pienemmän kanssa. Tai sitten sovin vaan kävelylenkki treffit. :) Nyt tälläinen vaihe.. Vaikka en usko että uhma edes ihan pahimmasta päästä on, mutta on kyllä kuitenkin. Ja se ihme sählääminen/venkoaminen välillä , huh;)
Koko viikko on nyt ollut aivan mahdotonta tuon lapsen kanssa. Kiellot ja komennot menee täysin kuuroille korville :( On varmaan viettänyt puolet viikossta jäähyllä (noin niinku kärjistetysti).
Mitkään sanktiot tai lelujen takavarikoinnit ei nappaa. Lähinnä naureskelee vaan omahyväisenä :"kato ku mua kiinnostaa, meen tekee lisää pahojani". Ikää on juurikin tuon 3,5v ja aina on ollut sellainen villi lapsi, vaikea temperamentti (kuten minulla) ja uhmakas. Nyt on mennyt ihan älyttömyyksiin.
Koko viikko on nyt ollut aivan mahdotonta tuon lapsen kanssa. Kiellot ja komennot menee täysin kuuroille korville :( On varmaan viettänyt puolet viikossta jäähyllä (noin niinku kärjistetysti).
Mitkään sanktiot tai lelujen takavarikoinnit ei nappaa. Lähinnä naureskelee vaan omahyväisenä :"kato ku mua kiinnostaa, meen tekee lisää pahojani". Ikää on juurikin tuon 3,5v ja aina on ollut sellainen villi lapsi, vaikea temperamentti (kuten minulla) ja uhmakas. Nyt on mennyt ihan älyttömyyksiin.
Se vie hermot, tekis melkeen mieli antaa piiskasta ja katsoa, että vieläkö naurattaa!! No, ehken kuitenkaan, mutta meinaa kyllä ottaa kupoliin...
T: kolmonen
poika ollut aina rauhallinen ja suorastaan mallikelpoinen, ja nyt kun ikää on reilut 3,5 vuotta, niin meno on muuttunut yhtäkkiä älyttömäksi. Juuri tuota järjetöntä juoksemista ja vouhotusta, ettei edes kuule mitään. Eikä viitsisi karjuakaan... Mäkin päätin tehdä vaan ulkoilmatreffejä muiden kanssa toistaiseksi, jospa tuo kausi menisi joskus ohitse... Tosi rasittavaa se jatkuva juokseminen ja meuhkaaminen.
T: toinen äiti ihmeissään