Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat mielestäsi päteviä syitä jäädä nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
12.08.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä helposti tässä maassa työkyvyttömyyseläkkeelle ihminen pääse, paljon on työssä sellaisiakin joiden ei enää pitäisi. Joten uskon että eipä juuri ole tapauksia jotka olisi nuorena eläkkeellä mutta syy liian "kevyt".

Vierailija
2/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei minun mielipiteelläni ole vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan, että ne ovat suurin syy nuorten aikuisten työkyvyttömyyteen. Itsekin kuulun tähän porukkaan, tosin eläkkeellä en ole vielä, mutta työttömänä ollut pitkiä pätkiä. Krooninen, keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö, rajatilapersoona...siinäpä vasta kiva cocktail! Käyn terapiassa, mutta sitäkään en meinannut saada ennenkuin raivosin psykiatrin poliklinikalla lääkärilleni- monen monta vuotta meni hukkaan, kun kävin vaan jutustelemassa eikä kukaan tarjonnut mitään aktiivista keinoa kuntoutua tms. Terapiaakin hain ensimmäisen kerran 7 vuotta sitten, tuloksetta. Ihmettelen tätä, miksi Suomessa ei kuntouteta ihmisiä kunnolla, vähätellään nuorten ongelmia ja sitten ollaankin 10 vuoden päästä sormi suussa, kun kys. ihminen on vaan huonommassa jamassa.

Vierailija
4/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että nuorelle ihmiselle ei saisi missään tilanteessa myöntää pysyvää eläkettä, vaan määräaikainen kuntoutustuki ja ohjata henkilö jonkinlaiseen kuntoutukseen, esim. kuntouttavaan työtoimintaan.

Vierailija
5/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä syy on raajojen puuttuminen,sokeus,krooniset syövät eli ne syöpätyypit jotka kasvattaa etiäisiä jatkuvasti heti sen jälkeen kun hoidot on lopetettu,katatonisuus,todella vaikea-asteiset kehitysvammat jne.

Huom,mikään edellisistä ei kuitenkaan velvoita ketään jäämään eläkkeelle jos haluaa töitä tehdä ja löytää sellaisen duunin jota voi tehdä ilman jatkuvia sairauslomia.

Vierailija
6/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma

Vierailija
7/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri arvioi sen. Ei minulle kuulu se, minkä vuoksi kukin on eläkkeellä.

Vierailija
8/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että nuorelle ihmiselle ei saisi missään tilanteessa myöntää pysyvää eläkettä, vaan määräaikainen kuntoutustuki ja ohjata henkilö jonkinlaiseen kuntoutukseen, esim. kuntouttavaan työtoimintaan.

tuupattiin jatkuvasti työtoimintaan, vaikka ei terveys olisi riittänyt. Loppujen lopuksi tuli kamalaa jälkeä. Ei ihmistä tarvitse ajaa niin ahtaalle, että psyyke hajoaa täysin.

Vierailija
9/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada työkyvyttömyyseläkettä 80-luvulla 16 vuotta täytettyäni. Se on jonkinlainen perusturva, koska vaikka voin tehdä töitä niin ettei eläke lakkaa, mahdollisuudet työllistyä ovat melko rajallisia verrattuna ns. keskivertopulliaiseen. Joitakin keikkaluonteisia hommia tulee tehdyksi toisinaan, ja parempi se on edes pieni lisä tuloihin silloin tällöin kuin ei tuloja ollenkaan.

Vierailija
10/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuupattiin jatkuvasti työtoimintaan, vaikka ei terveys olisi riittänyt. Loppujen lopuksi tuli kamalaa jälkeä. Ei ihmistä tarvitse ajaa niin ahtaalle, että psyyke hajoaa täysin.

kuntouttava työtoiminta on täysin eri asia kuin normaali työelämä. Siellä saa tehdä töitä aikalailla oman jaksamisensa ja kykyjensä mukaisesti.

Vierailija
11/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä, miksi Suomessa ei kuntouteta ihmisiä kunnolla, vähätellään nuorten ongelmia ja sitten ollaankin 10 vuoden päästä sormi suussa, kun kys. ihminen on vaan huonommassa jamassa.

Kun nuori menee ensimmäistä kertaa mt-toimistoon, sen ongelmat pitäisi heti ottaa todesta ja sille pitäisi tehdä kunnon selvitys ongelmien laajuudesta. Ja sen mukaan laatia toimenpiteet. Nyt tilanne on se, että ihmisille määrätään liukuhihnalta leipääntyneenä haukotellen ssri-mielialalääkkeet ja ainoa mikä jatkokäynneillä kiinnostaa on se, piisaako annostus. Näin syrjäytetään ihmiset, joiden syrjäytyminen olisi voitu estää jos asiaan olisi joku vaivautunut paneutumaan. Nimimerkillä kokemusta on. Tällainen tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi.

Vierailija
12/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä helposti tässä maassa työkyvyttömyyseläkkeelle ihminen pääse, paljon on työssä sellaisiakin joiden ei enää pitäisi. Joten uskon että eipä juuri ole tapauksia jotka olisi nuorena eläkkeellä mutta syy liian "kevyt".

Eipä tässä muuta kuin että uskonpa että eipä se varmaankaan kai juurikaan niin ole

Vierailija
14/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D :D viikon naiivi henkilö -palkinto löysi omistajansa

saat vuoden tietämätön uuno-palkinnon. Minä esim. olen oikeasti työkyvytön, mutta minulla ei ole psykiatrin mukaan mitään mahdollisuuksia päästä eläkkeelle koska en ole tarpeeksi sairas. Roikun löysässä hirressä ja oikeasti tämän ongelman pystyy ratkaisemaan vain itsemurha.

Vierailija
15/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D :D viikon naiivi henkilö -palkinto löysi omistajansa

saat vuoden tietämätön uuno-palkinnon. Minä esim. olen oikeasti työkyvytön, mutta minulla ei ole psykiatrin mukaan mitään mahdollisuuksia päästä eläkkeelle koska en ole tarpeeksi sairas. Roikun löysässä hirressä ja oikeasti tämän ongelman pystyy ratkaisemaan vain itsemurha.

liiallinen omaan napaan tuijottaminen, eräänlainen itsesäälissä muhimiseksi verhottu narsismi. Mun kommenttei ei puhunut susta mitään, naureskelipa tuolle joojottelijalle, joka todella naiivina uskoo, että työkyvyttömyyseläkkeelle pääse ilman syytä.

Hei käänteinen narsu, pääset eläkkeelle, kun älyät ruikata sitä yksityislääkäriltä. Näin mun tuttuni teki. Joten äläpä vielä käy sitä narua ostamassa, vaan kipi kipi ropojesi kanssa yksityiselle ruikuttamaan. Tuolla itsekeskeisyyden määrällä ei tule ainakaan juttu loppumaan kesken.

Vierailija
16/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääsisi vaikkapa sen kuuluisan masennuksen vuoksi eläkkeelle (tätähän palstamammat kuvittelevat), pitäisi ensin olla VUOSI SAIRASLOMALLA...sitten kuntoutustuella useampi vuosi...ja vasta sitten, kun hakija on tietyn ikäinen + kuntoutustuki uusittu tarpeeksi usein, voi päästä pysyvälle eläkkeelle. Mutta yksikään pelkästään masentunut ei tule 2000-luvulla pääsemään; on keksitty tehokkaat lääkkeet.

Kunpa te huutelijat tajuaisitte että ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä joku tietämätön väittää. Eläkkeelle päätyminen mielenterveyssyistä on pitkä, kivinen prosessi ja mm. kuntoutustuki haetaan puolen vuoden tai vuoden välein uudestaan- sekään ei siis takaa mitään eläkkeitä!

Vierailija
17/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntouttava työtoiminta on täysin eri asia kuin normaali työelämä. Siellä saa tehdä töitä aikalailla oman jaksamisensa ja kykyjensä mukaisesti.

Vierailija
18/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sun ongelmille löytyi syykin

miinus sairaudentunto. Tajuatko, että sun viesti kertoo syvästi sairaasta ihmisestä. Nyt sä kirjoittelet sitten nettiin ja kuvittelet ettet ole tismalleen yhtä sairas kuin nää joita haukut, vain toisella lailla. Se on sitä vahvuuteen sairastumista, jossa pienikin heikkoiuden ilmaisu toisessa ihmisessä saa aikaan hillittömän paskatulvan suusta.

Vierailija
19/29 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpätaudin tähden on osa kudoksistani kokonaan poistettu, osa korvattu siirrännäisellä. Hermokivut ovat vaivana.

Tähän tarvittiin neurologin, ortopedin ja työterveyslääkärin lausunnot. Ensimmäinen hakemus hylättiin.

Suomessa on todella vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Paljon hyvin sairaita ihmisiä yrittää sinnitellä työelämässä.

Vierailija
20/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus se vie kalatkin vesistä! Kuinka kehtaat kadehtia sairaseläkkeellä olevia? Pienin eläke on 700e kk, revipä siitä. Miksi ihmeessä kukaan terve haluaisi kitua hirveän pienellä rahalla päivästä toiseen, jos olisi mahdollisuus olla töissä? Numero 16 ehkä kunjaksaa kadehtia ja kateus tekee ilkeäksi. Mutta mikset siis itse mene sinne yksityislääkärille? Ja otapa selvää tekeekö 1 lääkäri mitään päätöstä sairaseläkkeestä, joka kulkee myös nimellä kuntoutustuki? J kas, se todella myönnetään KORKEINTAAN vuodeksi kerrallaan ja esim KELA:n lääkärit ovat todella tarkkoja, viitsivätkö päästää hakemusta läpi sen vuodenkaan sairasloman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi