Syökö teillä lapset mielellään risottoa?
Minua niin ärsyttää kun itse tykkäisin välillä tehdä risottoa, mutta teinit eivät suostu sitä syömään. Taas kerran oli hirveä valitus että "miks pitää olla tuollaista, mä en ainakaan tuota syö..."
Kommentit (13)
ihan perus risottoa, jos esim. broileria laittaa sekaan. Ei se niiden lemppareita kuienkaan ole.
Sieniä, pinaatti tai parsaa tms.jos yrittää sekaan laittaa niin sitten ei tahdo kyllä alas mennä. Melko nirsojalapsia ovat.
mut muistaakseni oli ainakin ihan ok. eli luultavasti söisin, koska olen kuitenkin aika kaikkiruokainen :)
mutta esim. nyt sitten korvasivat risoton osuuden aikalailla salaatilla, tai ylipäätänsä söivät vaan vähemmän. Jos tuon risoton tilalla olisi ollut vaikka pastaa, menekki olisi ollut aivan eri luokkaa. Ei vaan aina jaksaisi sitä pastaakaan :(
ap
Syövät kumpaakin joten kuten, mutta ei mitään lempparia kumpikaan.
Hyvä sormiruoka.
Ja ei kyllä kauheasti silloin noita sormiruokia harrastettukaan, mutta en kyllä heti risottoa sellaiseksi mieltäisi, se on kuitenkin aika sotkuista jos sormiin sotkee.
ap
Salaisuus on hakata sienet niin pieneksi, että niitä ei edes voi nyppiä erilleen.
Tattirisotto on eritysen hyvää, mutta katkarapurisottokin on suosittu ruoka.
joten en ole koskaan tarjonnut lapsille sitä. En tiedä söisivätkö. Sen sijaan "se oikea" risotto oli mun mielestä hyvää ja sitä teen joskus kotonakin (no okei, ilman viiniä, mutta muuten risottoriisiin enkä imeytä riisiä veteen). Lapset tykkää siitä, paitsi yksi pojista joka on tarkka juustonmäärän kanssa, sanoo joskus että nyt tuli kyllä vähän liian juustoista.
TEen siis sellaista ihan klassista jossa riisiin imeytetään viiniä, tulee parmigianojuustoa jne. Viimeksi syötiin munakoiso-mozzarellarisottoa ja hyvin maistui kaikille.
Meillä syödään aika useinkin kana-, liha-, sieni tai katkarapurisottoa, joskus kasvisrisottoakin.
Tietysti haudutamalla tehty ja kunnon risottoriisistä. Ovat syöneet ihan pienestä asti.
Meillä kyllä muutenkin ollaan aina oltu suhteelisen kaikkiruokaisia koko porukka.
Lapset nyt 8, 13 ja 16.
Kun eivät muutakaan saa. Meillä ei ole leipää tai jälkkäriä.