Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on poissa töistä lääkärikäynnin takia, pitääkö se ottaa palkattomaksi?

Vierailija
12.08.2012 |

Olen aloittanut uudessa työpaikassa. Olen raskaana, ja raskautta joudutaan nyt seuraamaan tiukasti ja mahdollisesti keskeyttämään toisen sikiön pahojen kehitysvaurioiden vuoksi. Sain kutsun ultraan parin viikon päähän (olen tuolloin viikolla 9+) aamupäivälle. Kutsussa sanottiin "varaa riittävästi aikaa", enkä nyt tiedä mitä se sitten tarkoittaa. Tiedän, että minua tulee ultraamaan useat lääkärit ja otetaan myös muita kokeita.

Työpaikan kanta on palkaton vapaa tälle päivälle. En tiedä alanko riitelemään asiasta lainkaan, mutta eikö se silti ole väärin? Jos olen poissa lääkärikäynnin takia, eikö sen kuuluisi olla palkallista vapaata?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aiheen vierestä.

Hienosti oli linkitetty virallista tekstiä. Nyt vaan oma ymmärryskyky alhainen.

Saako syövän kontrollikokeissa käydä työaikana? Työskentelen 8-16 ja kaikki keskussairaalan tarjoamat ajat ovat päivällä.

Pitääkö tunnit tehdä etukäteen tai jälkikäteen sisään? Ei kait kesälomapäiviä tarvitse käyttää käydäkseen kontrolleissa?

Vierailija
22/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso alasi tes:istä, kysy lääkärintodistustä käynnistäsi ja anna se palkanlaskijallesi. Mutta älä missään tapauksessa tee aborttia, sitä kadut lopun elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi