Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rankkaa lapsen saaminen oikeasti on?

Vierailija
11.08.2012 |

Haluaisin kuulla kokemuksia, millaista oli siirtyä lapsettomasta pariskunnasta lapsiperheen elämään. Yllättikö muutos? Oliko vauva-aika todella rankkaa, helpottaako jossain vaiheessa? Mikä on ollut vaikeinta, mikä parasta? Onko totta, että kunnon yöunista saa vain haaveilla usean vuoden ajan? Kärsiikö parisuhde?

Itse olen naiivi 25v opiskelija, joka haluaisi lähivuosina vauvan. :) Kumppanini haluaa myös aikanaan lapsia kanssani, mutta sanoo ettemme ole vielä valmiita niin dramaattiseen elämänmuutokseen. Minä olen koittanut olla realistinen ja kuvitella miten rankkaa lapsen kanssa olisi, mutta en vain pysty näkemään ruusunpunaisten lasieni lävitse lapsiperhe-elämän kurjuutta - päinvastoin.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla rehellisiä, kaunistelemattomia kokemuksia vanhemmaksi tulosta ja lapsiperheen arjesta. Varsinkin sellaisista jutuista, joista ei välttämättä puhuta. Ja myös niistä, joista puhutaan - ystäväpiirissäni ei vielä juuri lapsia ole, ja vaikka tilanne muuttuunee lähivuosina, olen vielä täysin tietämätön lapsiperheiden elämästä. Kertokaa, millaista se on!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riippuu paljon siitä, millaista elämänne on nyt. Onko kavereillanne lapsia vai riekutteko vielä yöelämässä? Jos olette kotona viihtyvää sorttia, ei muutos ole liian iso. Jos kaverit pyörivät viihteellä, voi tulla jonkin verran yksinäinen olo. Myös todellakin tuo tukiverkon miettiminen on hyvä idea, isovanhemmat ovat korvaamattomia.