Luuletko että ravihevoset tykkää työstään vai kärsiikö ne?
Kommentit (21)
hulluna ympyrää täyttä vauhtia? Siis ilman että joku pakottaa piiskalla uhkaamalla?
Tuskinpa olet.
Eiköhän siitä voi jo päätellä etteivät juokse vapaaehtoisesti juoksua rakastaen....
tadaa, niitä ei olisi
Oletko mielummin olemassa vai et?
tadaa, niitä ei olisi
Oletko mielummin olemassa vai et?
onhan niitä olemassa? Eiks metukka oo hevosta parhaimmillaan?
mä oon melko varma että ne siitä tykkää. ei ne sitä tekisi jos eivät haluaisi.. niitä on aika vaikea pakottaa mihinkään. hevonen on fiksu eläin ja tietää milloin on voittanut jonkin kilpailun ja se nauttii siitä. hevonen on luotu juoksemaan. näin oon ainakin kuullut :)
mä oon melko varma että ne siitä tykkää. ei ne sitä tekisi jos eivät haluaisi.. niitä on aika vaikea pakottaa mihinkään. hevonen on fiksu eläin ja tietää milloin on voittanut jonkin kilpailun ja se nauttii siitä. hevonen on luotu juoksemaan. näin oon ainakin kuullut :)
raviurheilu on ahneiden eläinrääkkääjien keksimä laji ja toivottavasti lopetetaan suomesta mahdollisimman pian!
ollut kerran kyydissä kun ravihevosta treenattiin metsälenkillä. Kyllä sitä sai ihan voimilla pidellä kun oli niin intoa täynnä että olisi päässyt menemään täysillä.
ollut kerran kyydissä kun ravihevosta treenattiin metsälenkillä. Kyllä sitä sai ihan voimilla pidellä kun oli niin intoa täynnä että olisi päässyt menemään täysillä.
TIEDÄN, että ne kärsii. Valitettavasti =(
eläinrääkkäystä? hevosen lyöminen raipalla on sitä paitsi kiellettyä. raipalla hutkaistaan ilmaa tai lyödään aisaan, ei hevoseen.
siitä että raviurheilussa on kyse rahasta ei tiedä hevonen mitään. :) niiden hoitoon käytetään myös paljon rahaa.
jos raveja ei olisi, olisiko ravihevosia??
Hevosia toki muttei raveihin
tadaa, niitä ei olisi Oletko mielummin olemassa vai et?
onhan niitä olemassa? Eiks metukka oo hevosta parhaimmillaan?
hevosten oikeuksia? 8-tuntinen työpäivä, minimipalkka, lomapäivät jne jne.
ja ihan ratsutkin alkavat kilpaa juokseen jos saavat siihen luvan :)
Eikä huonosti voiva hevonen kovin lujaa juokse.
siihen hevosta ei ole luotu ja rasittaa hevosta pahasti.
siihen hevosta ei ole luotu ja rasittaa hevosta pahasti.
ei huolta! ei hän sitä tekisi jos ei haluaisi.
ollut piiskaa mukana lainkaan.
Juoksi piiskaa pakoon!
eläinrääkkäystä? hevosen lyöminen raipalla on sitä paitsi kiellettyä. raipalla hutkaistaan ilmaa tai lyödään aisaan, ei hevoseen.
siitä että raviurheilussa on kyse rahasta ei tiedä hevonen mitään. :) niiden hoitoon käytetään myös paljon rahaa.
tuollaista. Kyllä ne hakkaa niitä hevosia ihan iholle! Ei ehkä raviradalla mutta harjoituksissa niin että hevoset oppivat pelkäämään piiskaa. Toiset käyttävät kotioloissa sähköpiiskaa jota hevoset pelkäävät ihan hulluna. Eipä siinä sitten raveissa tarvita kuin pieni piiskan napautus....
tottahan hevonen juokse innolla, jos se on ainoa asia mitä se saa tehdä karsinassa olon lisäksi. mutta onnellisempi se on, jos saa vapaasti laukata silloin kun haluaa, ilman rangaistuksen pelkoa.
ravurit ulkoilevat ihan joka ikinen päivä laitumella juoksulenkkien lisäksi. Täällä on taas jengi aivan kuutamolla asioista. Ja ihan ne laukkaavat myös siellä laitumella. :)
tottahan hevonen juokse innolla, jos se on ainoa asia mitä se saa tehdä karsinassa olon lisäksi. mutta onnellisempi se on, jos saa vapaasti laukata silloin kun haluaa, ilman rangaistuksen pelkoa.
että kyllä ratsastaminen on eräänlaista hevosten alistamista, eihän se luonnollista käyttäytymistä niille ole. Mutta niinhän on lehmien pitokin. Toisaalta hevonen saa huolenpitoa ja ruokaa isännältään.