Miksi päiväunien jälkeen on paha olo ja janottaa? Onko muilla?
Lisäksi tuntuu ettei saa happea,äsken oli pakko mennä pihalle istumaan kun tuntui niin ällöltä.
Juuri tämän vuoksi ei viitsisi juuri päiväunia ottaa mutta joskus sitä vaan nukahtaa rankan päivän jälkeen..
Olenko ainut tällainen?
Kommentit (28)
Mulla on aina päikkäreiden jälkeen jotenkin kipee olo, ja tulee myös kamalia ilmavaivoja loppupäiväksi. Niin hullulta kun se kuulostaakin.. :D janoa en kyllä ole ainakaan tajunnut vielä yhdistää siihen. En nuku näiden syiden takia minäkään päiväunia.
hampaat eka hyvin :) Mulle tulee ainakin tosi ällö ja tunkkanen olo jos en tee niin ennen päikkäreitä.
hampaat eka hyvin :) Mulle tulee ainakin tosi ällö ja tunkkanen olo jos en tee niin ennen päikkäreitä.
pestä.
Unikrapulaksi, koska olotila on ainakin mulla ihan samanlainen; pöhnä, päänsärky ja oksetus. Mitään ei saa unten jälkeen aikaiseksi.
Ja syykin on sama: On tullut "otettua" liikaa unta.
Ratkaisu: Kun menet päikkäreille, laita herätyskello soimaan 40min päähän, jossa 15min on varattu nukahtamiseen ja 20min uniin.
jos nukun illalla ja jos huone on pimeä. Jos nukun päivällä, herään virkeänä ja suorastaan euforisena. Mut just tuollaiset työpäivän jälkeiset nokoset on ihan killerit. Sen jälkeen pitää saada heti puoli litraa kylmää mehua ja mulle ei saa hetkeen kukaan puhua mitään koska olen niin ärtynyt.
Joskus oksensin päiväunien jälkeen, kun tuli niin huono olo. Muulloin ei pahoinvointia ollut. En sitten tiedä tulisiko huono olo nytkin ei-raskaana, jos päiväunet nukkuisin.
Oon luullut olevani ainoa. Jano, päänsärky, lähes pahoinvointia joskus. Olo on pitkään tunkkainen ja rähjäinen, heräämiseen menee silleen pari tuntia sohvalla nukkuessa ja juodessa vettä. Siksipä vältän päikkäreitä viimeiseen asti! Miehellä ei mitään näitä ongelmia, päin vastoin.
Olisipa kiva kuulla, mistä tämä johtuu.
Mulla jopa rytmihäiriöitä joskus päikkärien jälkeen, eikä ikinä muulloin :-/
herään niiltä yleensä vähän pahoinvoivana, eikä tämä ole muuttunut eri ikävaiheissa. Nukun siis päiväunet enää jos on ns. ihan pakko, en huvikseni.
Hengitätkö suun kautta? Silloin suu kuivuu ja hapenpuute ja paha olo johtuu unen aikana tulevista hengityskatkoksista.
krapulainen olo päiväunien jälkeen. Siksi en niitä tarkoituksella nukukaan, joskus saatan simahtaa sohvalle.
mulla kans päiväunien jälkeen on huono olo, janottaa, rytmihäiriöitä on ja oksettaakin joskus.
Vihaan sitä olotilaa päiväunien jälkeen, joten juon vaan kahvia töiden jälkeen, etten nukahtaisi.
t. N26
Tänään menin tekemään sen virheen et nukuin päikkärit syömisen jälkeen..Nyt 2 tuntia heräämisestä, ja koko kroppa on puutunut, pää on jotenkin puutunut samaten tuntuu et silmät on tunnottomat, huono olo eikä pysty syömään, särkylääkkeenki otin jo hetkestä mutta ei apua. EI ENÄÄ IKINÄ PÄIKKÄREITÄ :(
Mä en kyllä oikeastaan edes saa unta päivällä kuin joskus tosi harvoin (yritänkin tosi harvoin koska se olo on niin paska sen jälkeen). En nukkunut lapsenakaan päiväunia.
Mutta tosiaan, silloin harvoin kun satun nukahtamaan päivällä niin olo on herätessä aivan karsea. Enpä mä juuri päivällä nukukaan koskaan. Mieluummin nukun pitkät yöunet.
niin kertokaapa, mistä toi paha olo johtuu? Jos on kerran noin yleistä?
Unikrapulaksi, koska olotila on ainakin mulla ihan samanlainen; pöhnä, päänsärky ja oksetus. Mitään ei saa unten jälkeen aikaiseksi.
Ja syykin on sama: On tullut "otettua" liikaa unta.
Ratkaisu: Kun menet päikkäreille, laita herätyskello soimaan 40min päähän, jossa 15min on varattu nukahtamiseen ja 20min uniin.
täytyy nukkua vähintään 1,5 tuntia tai tulee tuo olo.
Periaatteesssa sekä alle puolen tunnin, että 90 min tai pidempien unien pitäisi toimia. Syy on se, että krapula tulee siitä että ihminen on juuri unen syvimmässä vaiheessa siinä välillä, ja jos joutuu siitä herätetyksi, aivot on vähän sekaisin. Eli parasta on nukkua joko niin vähän ettei uni ehdi mennä kovin syväksi, tai yksi kokonainen unisykli, joka keskimäärin on ihmisillä 90 minuuttia.
äläkä nuku kauaa, vaikka vartti tai puoli tuntia. Onko makuuhuone tunkkainen? Kyllähän siinä happi voi loppua.