Huhtisten viikonloppukuulumiset!
LöhöLAUANTAITA kaikille! ... tai sitten ei; meillä päivä ainakin kuluu siivoilun ja leipomisen merkeissä. Mies (jota voisin vaikka potkaista) päätti lähteä tänään(kin) hirvimetsälle, mikä sapettaa minua HIUKAN..
Kaverit tulee meille illalla saunomaan, joten täytyypi hiukan syötävää
illan viettoa varten suunnitella. Josko salaatteja laittaisi ja suolaista piirakkaa..
Jotain mieltänostattavaakin tänä aamuna tapahtui, kun tunsin Tiitiäisen potkut vatsan läpi! :) Mukavalta tuntui, ja pikkuinen olikin varsin touhukkaalla päällä. :)
Eilen illalla olin esikoisen kanssa katsomassa Joulun avausta ja Joulupukkia torilla. Vähän tuntui koko juttu kyllä vitsiltä, kun vettä tuli koko ajan kuin aisaa!
Nyt alkaa lasten kinaaminen kuulostaa siltä, että täytynee mennä väliin hiukan äänihuuliaan aukomaan... (Ja mä kun menasin tänään ne joulukorttikuvat ottaa!;0))
Mutta sitä tälle päivälle luvattua lumisadetta odotellessa...
=) tilda 18+6
p.s. toivottavasti täällä käy pinoutumassa joku muukin kuin mä!
Kommentit (14)
Huomenta kaikille,
lunta satelee hiljaa taivaalta ja maa on valkoinen - tuli aamulla oikein jouluinen olo, kun kävin ulkoa lehteä hakemassa. Sen kunniaksi virittelin tuossa (miehen suosiollisella avustuksella) jo ulko-oveen joulukranssinkin:-) Tykkään myös poltella kynttilöitä näin pimeän aikana: aamiaispöytäänkin piti sytyttää yksi.
Ohjelmassa tänään tenttiin lukua. Siivoillakin pitäisi, mutta onneksi huusholli ei ole nyt aivan suursiivousta vailla; jospa selviäisimme imuroinnilla ja pölyjen pyyhkimisellä. Illalla meillä vietetään kahdenkeskistä pikkujoulua, ja eipä tuota tietä, vaikka leipaisisin sitä varten muutaman joulutortunkin valmiista voitaikinalevystä...
Eilen olin jo valmiina ostamaan ensimmäiset mammafarkkuni bebes-nettikaupasta, mutta tietysti koot olivat loppuneet! Ei auta kuin sinnitellä viellä niillä yksillä omilla farkuilla, jotka vielä sopivat päälle... Muita mammakuteita en ole ihmeemmin ajatellut hankkia: suurin osa kauppojen tarjonnasta näyttää minusta ihan kamalilta kauhtanoilta. Onneksi nyt on kaupoissa normaaliosastoilla tarjolla kaikenlaisia tunikoita ja muita leveähköjä paitoja, joilla voisi olla käyttöä vielä raskauden jälkeenkin. Mites te muut: oletteko löytäneet itsellenne kaunista päällepantavaa?
Rauhallista lauantain jatkoa kaikille,
terveiset Kisulaiselta (huomenna 18!)
pitääpä ottaa itteään ihan niskasta kiinni ja kirjoitella pitkästä aikaa...
joulufiilis palasi samantien kun maa on valkoinen :) ja kylläpä tuota tupruttaakin, itsekukin oli aamulla ihan lumiukko sisälle tullessa.
viimeisetkin lahjat sain ostettua eilen, ne olikin niitä heräteostoksia...missäs vaiheessa muiden ostokset ovat?
maharintamalle ei kuulu kummempia, on kuin mikäkin pallo. nukkuminen on käynyt vaikeaksi kun sopivaa asentoa ei tahdo löytyä ja vessaravaaminen aamuyöstä alkanut taas.
yökukkuja se taitaa tämä vauvelikin olla, ei ihme jos tältä jalkapalloilijalta ei saakaan nukuttua. näin päivällä on rauhallisempaa. hikkakin hällä taitaa aika ajoin jo olla.
tukivyötä olen alkanut jo käyttämään, tuntuu että kävelylenkit menee sen kanssa helpommin.
jeps, mutta oikein talvista päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti, minä poistun nyt tuonne huilimaan kun lapsetkin ovat unten mailla.
hope@ rv 21+5
Meillä on tänään tehty oikein lumitöitä! Mies on töissä, me tytön kanssa käytiin aamulla luomassa lunta (ekaa kertaa omalta pihalta!) ja rakennettiin lumipupu. Tyttö oli ihmeissään ja innoissaan pupusta. Ei meinannut sisään haluta ollenkaan.
Nyt likka urvahti, marjapuuroaihio jäähtymässä, takassa valkea ja päiväunet mielessä. Tuntuupa oikein mukavalta olo ja elo! Jospa vielä pikku matkalainen potkaisisi!
Joululahjoista: minä olen tämmöinen viimehetken joululahjaostaja. Mutta enpä niistä silti suuremmin ressaa. Nyt olisi kyllä muuten mukava laittaa jotain joulukoristetta ja valoja esille. Jouluna emme ole kyllä kotona, siis ainakaan aattona, jouluruokien tekoa ei ole vielä paljon tarvinnut opetella. Yleensä olen tehnyt rosollin tai jotain muuta yksittäistä lajia. Me vietämme yleensä aattoa minun sisarustei ja vanhempieni kanssa. Joulupäivänä miehen äitille ja tapanina isälle. Mutta vielä ei tästä joulusta ole varma kuin aatto.
Mutta nyt siis päikkäreille. Mo!
Ihan kateellisena luin muiden kuulumisia, kun muualla on tullut lunta jo ihan maa valkoiseksi. Täällä satoi eilen taivaan täydeltä silkkaa vettä, tänään on lämpötila painunut kyllä pakkaselle, mutta lumesta ei tietoakaan. Vaikea yrittää virittäytyä joulun tunnelmiin... Huomenna olisi kuitenkin jo 1. adventti.
Minä olen tehnyt nyt sitten ihan kunnon suursiivouksen. Itse asiassa olen kolme päivää jynssännyt ja puunannut nurkkia. Onneksi sen kyllä myös huomaa! Me ei olla kotosalla jouluna eikä uutena vuotena, tuskinpa etes välipäivinä, kun käydään molempien vanhempien luona. Miehen suku asuu Lapissa yli 300 kilometrin päässä, joten siellä ollaan sitten kerralla vähän pidempään. Ei sitä matkaa viitsi ajaa parin päivän takia, jos suinkin vain on mahdollista olla pidempään. Niinpä päätin tehdä " joulusiivouksen" nyt. Ei kuitenkaan tule puunattua sitten joulun alla, kun ollaan reissuun lähdössä.
Lahjat on lähestulkoon hankittuna ja pakattuna, ainoastaan yksi paketti pitäisi vielä keksiä. Saa nähdä, tuleeko valaistumista ennen joulua, vai täytyykö tyytyä johonkin huonoon ideaan. Jouluvaloja virittelin tänään, kun lopettelin siivousta, samalla laitoin vähän joulunpunaisia liinoja pöydille. Paljoa meillä ei edes ole joulukoristeita, kun emme joulua ole kertaakaan keskenämme kotona viettäneet.
Tukivyötä minäkin päätin tänään kokeilla siivouksen ja kävelylenkin aikana, kun on tuntunut jo jonkin aikaa vähän ikävältä masussa voimakkaampi uurastaminen. Tuntui olevan hyötyä, ei ole masu ja selkä ollenkaan niin kipeät! Taidan ruveta säännöllisesti käyttämään rehkiessä. Suosittelen myös muille!
Mammavaatteista tässä joku (oliko Kisulainen?) kyseli, itse olen joutunut siirtymään kokonaan mammahousupuolelle. Ainoastaan tavalliset tuulihousut menee päälle siten, että jättää vyötäröltä napin auki. Ostin yhdet kivat mammafarkut Hullujen Päivien aikana Stockmannin 4.krs äitiysvaateliikkeestä hintaan 10 ¿ (ovh-hinta 75¿). Heillä oli jäänyt kamalan monta paria pieniä kokoja yhdestä farkkumallista, mikä sopi minulle oikein hyvin, sillä muissa malleissa koot olivatkin päätä huimaavia ja lököttäviä. Kuitenkin masulle on vielä runsaasti " kasvunvaraa" , joten luulen mahtuvani niihin loppuraskaudessakin. Lisäksi olen ostanut yhdet ihan perusmustat housut siistimpään menoon H&M:lta sekä perustrikoopaidan ja neulepaidan, joita arvelin voitavan pitää myös raskauden jälkeen. Eivät ole siis selvästi mammamallia, ainoastaan helma on tavallista pidempi. Näillä ajattelin selvitä.
Rentouttavaa viikonloppua!
Kissankello 21+2
Ihanaa kun viime yönä oli satanut niin runsaasti lunta, osui oikein sopivasti kun aamulla oltiin lasten kanssa joulunavausta katsomassa. Joku tuossa kirjoitteli että tänään uni maittoi tavallista pidempään, meilläkin lapset nukkui jopa puoli yhdeksään. Itse jo heräilin aikaisemmin mutta yritin touhuilla hiiren hiljaa kun kerrankin koko muu väki nukkui, sai lehdenkin lukea ihan rauhassa.
Massuasukki on kova potkiskelemaan. Liikkeet olen tuntenut jo reilut kaksi viikkoa. Neuvolan täti jo epäilikin että olisikohan pidemmällä kun on näin isokin. No rakenneultra on kahden viikon päästä niin siellähän sitä taas selviää paljon asioita. Supistellut on vaan kovasti niin että en tiedä kuinka kauan tässä pystyy normaalisti töissä käymään. Toivotaan nyt että joulun yli pääsisi kunnialla.
Mutta nyt josko siirtyisi sohvan pohjalle katselemaan lasten kanssa leffaa ja ehkä vähän herkuttelemaankin=)
Hyvää jatkoa kaikilla
saapastelija ja masukki 18+6
Mikä ihme on kun ei nukuta. Minusta on yleensä niin ihana pötkötellä sunnuntaisin pitkään kun saa. Mutta ei kun ei. Seitsemältä nousin tuolta sängystä pyörimästä. Lapset ja mies kuorsaa ihan täysillä. Kai pitäisi lähteä viemään koiria ulos,
Tekisi kamalasti mieli lähteä Lahteen kirppiksiä kiertämään. Nyt kun on sukupuoli tiedossa olisi kiva ostella kaikenmoista, Mies ei varmaankaan innostu ajatuksesta. Lapset haluaa katsoa lastenohjelmia...Joten ottaisinko ihka oman päivän! Saisi rauhassa katsella ja etsiä vessoja. Ja jos laittasi ihan tavalliset housut jalkaan, eikä lappiksia. Ne on tosi kätevät. Ensin riisua takki, mahdollinen villatakki...
Nauttikaahan nyt lumesta! Kyllä sitä onkin!
Sitruuna rv21+5
Ihan uskomaton ilma ulkona, maisema on kuin postikortista! Olen ollut eilisestä asti ihan joulufiiliksissä, kun lunta viimein tuli! (Tosin en usko sen pysyvän täällä etelässä jouluun asti.) Esikoinen ja koirakin ovat aivan innoissaan lumesta ja peuhaavat hangessa!
Laittelin eilen sisälle sähkökynttlikön ja ripusti takaoven ikkunaan tähden. Laitoin myös oveen jo jouloukranssin (ulkovalot on olleet jo lähemmäs kuukauden...). Enempää joulukoristeita en sitten ennen joulua laitakaan.
Joku kyseli joululahjoista- mä olen myös tälläinen viimetinkaan ihminen. 3 lahjaa on ostettuna. Mutta suunnittelen kyllä hyvissä ajoin mitä kellekin ostan ja sitten toteutan kerralla kaikki hankinnat. Muu perhe saa jäädä kotiin kun äiti viettää yhden lauantain jouluostoksilla.
Omaan napaan ei uutta, maha on jo aikamoinen pallo. Muuten painoa ei ole kamalasti tullut nyt kun olen sokerittomalla ja vähärasvaisella dietillä mahdollisen raskausdiabeteksen vuoksi. Masuasukki liikkuu mukavasti ja ylihuomenna on rakenneultra!
Tulee vähän köyhä joulu syömisten suhteen, kun ei saa syödä sillejä eikä graavikalaa ja nyt on makeatkin kielletty... Jäljelle jää kinkku ja laatikot.
Mutta toivotan rentouttavaa ja lumista sunnuntaita koko porukalle!
Lala76 20+1
Mennyt monta päivää, kun täällä oon edes käynyt. Meillä vaihteeksi nuorimmainen oli yhden yön kuumeessa. Koko yö valvottiin ja sit rankat pitkät työpäivät siihen päälle. Ja sinä aamuna vielä pojalta pissavahinko sänkyyn. Se on sääntö, et silloin tulee vahinko kun ei tarvis. Täytyyköhän pitää kohta nelivuotiaalla vaippaa yöllä. Neuvolassa sanoivat kyllä kaverilleni, et pojat kastelee vielä viisivuotiaanakin öisin, joka on ihan normaalia. Toisilla on siihen lääkityskin. Väsyneenä se vaan ei jaksa kovin naurattaa, kun saat pestä koko sängyn.
Onko muiden lapset olleet tavallista enemmän kipeitä tänä syksynä? Nämä kelit varmaan on pistäneet pöpöt liikkeelle urakalla. Meillä on nyt jo pitkään ollut viikon välein jommallakummalla kuumetta sen yhden yön ja sen jälkeen ei taas yhtään mitään. Siihen ei liity edes nuhaa/yskää. Ei hjymmärrä.
Mutta oma napa voi oikein hyvin. Supistelee huolella kun vähän rehkii, voimistelee lattialta leluja ym. Mulla supistellut kyllä jokaiselta jo hyvissä ajoin, joten ei mitään epänormaalia ollenkaan. Potkut näkyvät vatsan pinnalta hyvin. Fundus mitta oli 19 ja sykkeet on 140-150 välillä edelleen. Mitäs se tarkoittikaan? Poikaako?
Meillä ultra ilmainen vielä 36 viikolla, sitten saa tiirailla vielä lisää tulokasta. Hyvää sunnuntaijatkoa, ihanan lumista onneksi! Nyt pihalle!
Lumo 21+6
Sunnuntaita vaan kaikille. Mies lähti töihin, sen siitä saa kun sunnuntai-aukiolot... no mutta ei se minua haittaa kun ei itse tarvitse lähteä ;) Onneksi kyse on vain parista tunnista.
Hän kävi ennen töihin lähtöään hakemassa masukille jalallisen kehdon... nyt odottelen täällä sormet syyhyten, että pääsen kokoamaan sen ja tarkistamaan kunnon.... toivottavasti se on yhtä " söpö" kuin kuvakin antoi ymmärtää!
Tuntuu kyllä hullulta näillä viikoilla ostella kehtoja vauvalle, kun edes yhtä vaatetta ei ole hommattu, ellei sitten lasketa yhtä paitaa ja potkaria, mitkä mies osti kuulema pikkukakkoselle (vajaa 2v silloin ja tyttö), ne oli siniset ja kokoa 70...kyllä kävi vähän naurattamaan... Eihän meidän neiti ole mitään potkupukua pitänyt pitkään aikaan ;) Taisin olla silloin jotain rv 10....
Ajattelin, että voisi itsenäisyyspäivänä lähteä kiertämään yhtä kirpparia kun se on auki tässä lähellä... jospa sieltä löytyisi jotain mukaan.
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta ja hyvä ettei kuulukaan... Paitsi että se on ISO!!!! Siis maha, ei napa... ;) Kohdunkannattajalihasten kipuilua on taas alkanut tuntumaan, joten äkkilähtöjä ei voi tehdä enää...
Ok, mutta mulla on joulutortut uunissa ja kohta ne palaa...
T:Siriin ja mussukka rv 21+3
Ihanaa, kun vihdoinkin ulkona näyttää kauniilta ja talviselta! Ja milloinkas parempi, kuin ensimmäisenä Adventtinä :) Kävin tänä aamuna esikoisen kanssa adventtikirkossa Hoosiannaa laulamassa. Kaunis tunnelma siellä tuli :)
Ja koiran kanssa oli mukava käydä lenkillä lumisessa maastossa, rauhoitti oikein. Lapset sillä aikaa peuhasi isin kanssa ulkona, joten mukava annos raitista talvi-ilmaa on tullut itsekullekkin!
Masussa Tiitiäinen on alkanut antaa aivan kunnon potkuja nyt muutaman viime päivän sisällä. Eilenkin tunsin aivan pikku kantapään vatsan läpi, kun työnsi pikkuinen sellaisella voimalla! Hellyttäviä hetkiä äiskälle :)
Mutta tänään ei tämän pitempiä tarinoita, aletaan laittelemaan hiukan jouluvalaistusta ikkunoihin tunnelmaa tuomaan. :)
Harrasta ja onnellista Adventti-iltaa mammaystävät!
tilda 19 (tasan)
Lumista adventtia täältä itäsuomesta!!! Meillä sato myös nyt oikein kunnon lumen ja lumitöitäkin on saanut tehdä jo urakalla. Mulla vaan aamulla masu vihoitteli niin etten pystynyt osallistumaan lumenluontiin vaan jätin suosiolla miehelle.
Tuli kyllä kerralla niin joulusta kun sato lunta. Täällä oli pe joulunavajaiset ja käytiin lasten kans kattoon joulupukkia ja ilotulitusta, ihan pikkusen yhessä välissä sato, mutta muuten oli kyllä mustaa. Olipa sitten ihana herätä la aamuna kun oli valkoinen pihamaa ja lunta tuli koko päivän vaan lisää. Tyttöjen kans ollaan sitte laiteltu jouluvaloja adventin kunniaks. Tein lauantaina joulukalenterinkin ipanoille, pitäis vielä käydä ostaan yllätykset niihin.
Jouluostoksista joku kyseli, aloteltu ollaan mutta melko vähä ollaan vielä osteltu. Ollaan ens viikol lähössä pohjoseen miehen porukoille ja sinne päin menevät lahjat on hommattu ettei tartte sitte lähetellä. Siellä meneeki sitte aika varmaan hurahtamalla ku pitäis ehtiä nii tuhannessa paikassa käydä ku ei olla käyty moneen kuukauteen ja sukua ja ystäviä asuu useampia sieläpäin.
Masusta: Pikkuisen potkut on voimistuneet niin että hyvällä tuurilla saa jo kädellekin potkuja... Masukki tykkää toivottaa iskälle hyvää yötä potkuin, monena iltana on potkiskellu ku iskä on laittanu käden massulle ja eilen iskä sai viestin sitten perille asti itse, ei vain äidin kertomana :) !!!
joops mut meen laittaa tytsyjä nukkuun joten kuulumisiin!!
daisy82v rv 18+4
Aikamoiset oli meidän firman pikkujoulut jälleen kerran. Kamala keli oli vielä alkuillasta, kun suunnistettiin kohti Helsinkiä. Onneksi oli miehen iso ja turvallinen auto alla, kuskina olin tietenkin minä. Olin innoissani koko viikon odottanut että pääsisin tanssimaan... ja kyllä sitten tanssinkin! Kahden aikaan yöllä kotiintullessani mietin hetken, että millähän kampean turvonneista jaloistani nuo 8 sentin korkkarit, mutta hitto vie kyllä olen iloinen että tuli mentyä.
Yöllä en saanut nukuttua juuri ollenkaan, kai oli kroppa ihmeissään oudosta rytmistä. Paineltiin heti aamupalan jälkeen ulos pulkkailemaan ja paistelin myöskin joulutorttuja joita vein sitten mukanani töihin pikkujoulujen " jatkoille" . Kiitos vaan niistä sunnuntai aukioloista, aina vain vähemmän aikaa perheelle ja yhdessäololle.
Masussa vilkas potkuttelu senkun jatkuu. Tänään isikin vasta malttoi olla sen verran paikallaan, että tunsi pojun potkut.
Jouluostokset ovat puoliksi suunnitellut, mutta toteutus on nollassa, mutta työskentelen parhaiten paineen alla... ainakin uskottelen niin itselleni. Vauva sai kyllä kaikenlaista Itiksen vierailulta keskiviikkona ja tietysti tyttö myös...
Jassoo, sitä täytyykin mennä konahtelemaan lastenhuoneeseen, valot siellä syttyy ja sammuu siihen malliin, että leikit on käynnissä vaikka jo luultiin siellä nukuttavan.
Peppinetta 21+6
... tosin nyt ainakin täällä Helsingissä sataa siihen tahtiin vettä, että lumi on aamulla muisto vaan :-( Pääsimme sentään tänään tytön kanssa pulkkailemaan ja mäkeen, se oli hitti! Viime vuonna tyttö ei lumesta kauheasti innostunut, mutta nyt oli jo aamulla kuin hangon keksi, kun näki lumimäärän pihalla :-)
Viikonloppu on ollut muutenkin kiva, eilen olimme tytön 2 v valokuvassa aamupäivällä ja illalla ystävien luona syömässä. Kavereilla on 3v. tyttö ja lapset tulevat mainiosti toimeen keskenään, ja riemua riitti myöhäiseen iltaan saakka. Tänään ulkoiltiin ja puuhattiin kotona, ei mitään rankkaa.
Siitä huolimatta tänään on ekaa kertaa ollut raskaana oleva olo! Onhan tuo vatsa jo ihan kunnollinen, mutta ei ole haitannut menoa ennen tätä. Nyt on lonkkia särkenyt, vatsaa kiristellyt ja vähän närästänytkin ensimmäistä kertaa. Blääh, toivottavasti on vain ohimenevää, ehdin jo iloita että selviän raskaudesta ihan " huomaamatta" ....
Joululahjat ovat vasta suunnitteluasteella muutamaa pientä juttua lukuunottamatta, mutta en stressaa. Menemme viikon päästä pariksi päiväksi Tukholmaan jouluostoksille, eiköhän sieltä jotain kivaa löydy. Mies on hankalin, olemme aina ostaneet toisillemme aika kalliita lahjoja ja useamman, ja niiden kanssa olen aina saanut stressiä. Onneksi mies on vaatefriikki ja snobi, joten ilahtuu aina aidosti uusista kravateista ja villapaidoista ;-)
Vauvalle en ole vielä ostanut mitään, ei ole yhtään ollut sellainen fiilis. Katselen sitten vaikka joulun jälkeen josko jotain pientä hankkisi. Perussetti on esikoiselta hyvässä tallessa, ja sen verran sukupuolineutraaleja värejäkin löytyy niistä pieneimmistä vaatteita, ettei tarvitse poikaa (tai lähinnä isää) heti traumatisoida ;-)
Pipsukka 22 tasan
Minulla meinasi tipahtaa aamulla silmät päästä, kun herätessä katsoin kelloa: 8.58!!!! En muista koska viimeksi esikoinen olisi nukkunut näin pitkään. Sinänsä hauska yhteensattuma, kun juuri eilen pitkän työpäivän päätteeksi toivoin että joskus saisi nukkua seitsemään pidempään...
Mieskin tuli illalla työreissulta, joten senkin puoleen on hyvät fiilikset. Ainoastaan se, että minulla on työviikonloppu harmittaa. Mutta tänään on joku yltiöpositiivinen päivä ja löydän siitäkin jotain hyvää: on sitten viimeinen työviikonloppu tuossa firmassa. Vaihdan ens viikolla arkihommiin!
Ai niin, ja maa on valkoinen ja lisää lunta sataa! Jee!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
S rv 22+