Graavilohi/graavisavulohen syöminen
Saako raskaana ollessa syödä graavilohta/savugraavilohta, ei siis vakuumipakattua vaan sellasta kun ostetaan kalatiskiltä? Näin pikkujouluna tekisi niin mieli.
Kommentit (4)
Jos saatte lisätietoa asiasta niin olisi kiva jos täällä vielä informoisitte asiasta. Itsellä kanssa kova himo graaviloheen, jouluna varmasti ainakin sitä on tarjolla, joten olisi kiva hieman syödä.
en itse odota nyt, mutta kaiholla näitä sivuja lueskelen ja hymy huulessa. Tulee niin hauskasti mieleen juuri ne tuntee, kun on PAKKO saada jotain syötyä ja mielellään just sitä, mistä on varoiteltu.
Varoitukset noita herkkuja kohtaan annetaan vain vakuumiin pakattujen tuotteiden osalta. Voitte syödä itse graavaamaanne tai tiskiltä ostettua, mutta vain tuoretta sellasta. Jos teette itse, älkää syökä useana päivänä, jottein listeria ainakaan ehtis tehdä kalaanne tepposia.
kalaahan on odottajan hyvä syödä jopa 3 krt / vk
eli kyllä itse graavattua saa syödä...ja tiskiltäkin voi ostaa, MUTTA MUISTAKAA KYSYÄ GRAAVATAANKO SE KALA SIELLÄ KAUPASSA...harvassa kaupassa nimittäin graavataan.Ne tulee vakuumiin pakattuna - varsinkin se savukalasiivu - ja valmiiksi siivutettuina kauppaan kalasavustamoilta yms paikoista. Melko varma merkki " itse kaupassa" graavatusta kalasta on se, että se on palana, ei siivuna. Mutta kysykää aina ja kertokaa syy myyjälle, ettei tule myyjälle kiusausta sanoa, että on heillä graavattu vaikkei olisikaan (näitäkin kauppoja/myyjiä valitettavasti on...)....eli näin.
Kannattaa kysyä lihatiskillä myyjiltä, onko kala ollut vakuumipakattua, vai miten se on " säilötty" , milloin valmistettu jne. Mun nimittäin tekee kans mieli ko tuotteita ja kysyin neuvolassa, onko kielletty kokonaan. Terkkari korosti, että vakuumipakattua ei saa syödä, mutta jos itse graavaan, sitä saa syödä. Tuota en älynnyt kysyä, voiko lihatiskiltä ostaa... Pitääkin soitella asiasta neuvolaan...
Charlotte ja poika 6kk ja rv13+1