Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yiedättekö ihmistyypin joka tietää kaiken kaikesta?

Vierailija
10.08.2012 |

Kummasti näille on sattunut kaikenlaisia asioita enemmän kuin muille ja pisteenä i:n päällä: on vähintään katsonut jonkun tiedekanavan ammattitaitoisen dokumentin minkä perusteella tietää saippuan valmistuksesta lähtien kaiken mahdollisen asian maan päällä.

Pää hajoaa tällaisiin besserwissereihin!

Ei mulla muuta

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos nainen "luulee" tietävänsä jostakin asiasta enemmän kuin he. Vänkäävät sitten väärällä tiedollaan olevansa oikeassa. Olen kyllä jo ajat sitten lopettanut tuollaisten kanssa kinaamisen - totean oman tietoni ja myöhemmin voi sitten myhäillä kun oma tieto paljastuu oikeaksi.

Noh, päällepäsmäröivä besserwisserismi on kyllä ärsyttävää, ja tietonsa/arvelunsa voi esittää monella tavalla seurassa. :)

Vierailija
22/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua rassaa ne, jotka puhuu päälle ja jatkaa toisen lauseita ja vielä ihan väärin.

Mun mies on tuollainen ja tosi rasittava. Kun puhun jotain jo mies jatkaa lauseen, joudun aina sanomaan että ei se noin mene... ja sitten olen vaan hiljaa, en viitsi enää edes puhua. Puhukoon itekseen, kun kerran niin luulee tietävänsä.

Itse en lisää sanojen väliin mitään "tuota noin" tai "öö" juttuja, vaan jos mietin pidän tauon (1 sek.) jo kerkee siihenkin väliin aloittamaan omansa. Mies itse sanoo joka viidenneksi sanaksi "tuota noin"....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kiinnostunut eri asioista, ja käytänkin lähes kaiken vapaa-aikani tiedonhankintaan. Otan aiheita uutisista, kirjoista, ihmisten mainitsemista kiintoisista asioista ja ylipäätään elävästä elämästä. En varsinaisesti päde tietämykselläni, vaan luon keskustelua ja jaan näkökulmia muiden kanssa. Puhun sujuvasti 4 kieltä, ja tällä hetkellä opiskelen itsenäisesti japania. Opiskelen muutenkin jatkuvasti ja kokeilen uusia harrastuksia. Kuuntelen paljon eri tyylilajien musiikkia.

Vierailija
24/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvat kovalla äänellä. Eikä välttämättä tarvitse olla omaa kokemusta (esim lastenhoito), mutta tietävät siitä kyllä enemmän kuin sinä. Ja usein tietävät myös sinun asiasi paremmin kuin sinä itse.

Mun suosikkipersoona on eräs tuttavani, joka tietää kaikesta kaiken. Ihan alkaen siitä, että eräänä uutena vuotena minä olin kuulemma ollut todella kännissä ja tanssinut ja huutanut pöydällä bileissä. Hänellä oli kuulemma kuvatkin tästä, mutta ei osannut muistaa sillä hetkellä, että missä.

Ei auttanut, vaikka sanoin olleeni juurin sinä uutena vuotena kätilöopistolla synnyttämässä. Et ollut, hän muistaa paremmin.

Tämä selvä.

Vierailija
25/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ap nyt varmaankaan herätellyt keskustelua yleissivistyksen laajuudesta.

Vaan siitä, miten ne tietonsa tuo esiin. Kaikesta ei tarvitse sanoa "Nyt minä sanon Jumalan sanaa siitä, miten tämä asia oikeasti on, ja piste!" -tyyppisiä kommentteja - VAIKKA tietäisikin asiasta jotakin.

kun aloitusviestissä ei muuta kuin kuvailtu ihmistä joka tietää asioista paljon ja on kiinnostunut monipuolisesti.

Vierailija
26/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvat kovalla äänellä. Eikä välttämättä tarvitse olla omaa kokemusta (esim lastenhoito), mutta tietävät siitä kyllä enemmän kuin sinä. Ja usein tietävät myös sinun asiasi paremmin kuin sinä itse. Mun suosikkipersoona on eräs tuttavani, joka tietää kaikesta kaiken. Ihan alkaen siitä, että eräänä uutena vuotena minä olin kuulemma ollut todella kännissä ja tanssinut ja huutanut pöydällä bileissä. Hänellä oli kuulemma kuvatkin tästä, mutta ei osannut muistaa sillä hetkellä, että missä. Ei auttanut, vaikka sanoin olleeni juurin sinä uutena vuotena kätilöopistolla synnyttämässä. Et ollut, hän muistaa paremmin. Tämä selvä.

Oikeasti laajan yleissivistyksen omaava ihminen ei puutu muiden elämään. Hän on siihen liian fiksu. Hän saattaa puhua paljon, mutta ei muiden yksityisasioista eikä juoruile.

Vierailija
27/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmentämään itseäni sellaisten seurassa jotka ovat aina silmät ymmyrskäisinä ja vielä kompensoivat yksinkertaisuuttaan olemalla vittumaisia niille jotka ovat asioista kiinnostuneita.

Pirun raskassoituista seuraa kun mielenkiinto rajoittuu BB-talon seinien sisäpuolelle tai siihen mitä Jaren kanssa tehtiin viime viikonloppuna.

Vierailija
28/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea yritys,

Eikä ap nyt varmaankaan herätellyt keskustelua yleissivistyksen laajuudesta. Vaan siitä, miten ne tietonsa tuo esiin. Kaikesta ei tarvitse sanoa "Nyt minä sanon Jumalan sanaa siitä, miten tämä asia oikeasti on, ja piste!" -tyyppisiä kommentteja - VAIKKA tietäisikin asiasta jotakin.

kun aloitusviestissä ei muuta kuin kuvailtu ihmistä joka tietää asioista paljon ja on kiinnostunut monipuolisesti.

sinusta on vain laajaa sivistystä se, että esitelmöi toisille jotain, josta on PERÄTI katsonut tv:stä dokumentin.

Hei, olen itse toimittaja, ikää päälle 40, laaja elämänkokemus ympäri maailmaa, kielitaito erinomainen viidessä kielessä, yhteiskuntatieteiden maisteri, knoppologian kruunaamaton kuningatar, ja SILTI ymmärrän, ettei pelkän tv-dokumentin tai luetun kirjan perusteella voi julistautua alan asiantuntijaksi.

Jotain toki ymmärtää ja osaa sanoa oman mielipiteensä, mikäli paikalla ei satu olemaan oikeita asiantuntijoita.

Mutta ei nyt silti tosiaan ihan kaikille ja kaikesta ala esitelmöidä pelkkien hajatietojen perusteella.

-9-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi