Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yiedättekö ihmistyypin joka tietää kaiken kaikesta?

Vierailija
10.08.2012 |

Kummasti näille on sattunut kaikenlaisia asioita enemmän kuin muille ja pisteenä i:n päällä: on vähintään katsonut jonkun tiedekanavan ammattitaitoisen dokumentin minkä perusteella tietää saippuan valmistuksesta lähtien kaiken mahdollisen asian maan päällä.

Pää hajoaa tällaisiin besserwissereihin!

Ei mulla muuta

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä "kaikkitietävän ihmistyypin". Pää tosiaan hajoaa tuollaisten seurassa. Ei ole mitään asiaa, mihin heillä ei olisi jotain kommenttia, vaikkei kommenttia kaivattaisikaan. Aina on jostain luettu, nähty tai kuultu jotain, oli kyse mistä tahansa. Pääasiallisena tiedonlähteenä on vaikkapa sitten esim. blogit. Työpaikallani tällainen henkilö on alaiseni. Muutaman kerran on kiehahtanut, koska hän kaikessa tiedossaan on tullut neuvomaan minua (pomoaan!) töissäni. Siis siinä, kuinka minun pitäisi tai kuinka saisin työni tehdä. Aluksi olin todella äimistynyt, mutta nykyään kuittaan takaisin jotain hyvin yksioikoista. Jos on niin kaikkitietävä, kannattaisi myös tietää, milloin on paras olla hiljaa. Vanhan kansan sanonta:"Tyhjät tynnyrit kolisee eniten" pätee tässäkin....

Vierailija
2/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, on raivostuttavaa! Ja ei voi sietää sitä että on väärässä ja joku muu todistaa olevansa oikeassa jossain asiassa. Aina pitää saada viimeinen sana joka asiaan ja on joka alan asiantuntija. Ärh! :D Mistä tällainen muuten johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raivostuttavin kaiken tietävä tapaus on työkaverini. Hän tietää kaikesta kaiken, kommentoi aivan joka asiaan. Työasioissa hänen pitää aina saada vängätä vastaan, vaikka joku toinen olisi juuri siinä asiassa oikessa tai omaisi uudempaa tieoa. Jos kahvipöytäkeskustelussa joku kertoo esim. lääkärikäynnistään, hän olisi tiennyt paremmin mikä vaivaa ja mitkä lääkkeet ja kokeet olisi pitänyt ottaa, tai mikä vika autossa on jne.

Todella, todella rasittavaa! Olen uusin ja nuorin työpaikallani, ja voitte kuvitella miten saan tämän besserwisserin kanssa taistella, minähän en lähtökohtaisesti osaa enkä tiedä mitään. Vaikka minut on palkattu kymmenien hakijoiden joukosta...kahvipöytäkeskusteluihin olen lakannut osallistumasta, tai en kerro ainakaan mitään omia asioitani kun hän on paikalla.

Vierailija
4/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihmisryhmä, jotka ovat olevinaan aina oikeassa ja parempia, koska haluavat päteä. Ne, joilla oikeasti on vahva yleissivistys ja kiinnostus asioita kohtaan, ovat lähinnä ihailtavia henkilöitä. Tuttavapiiriini kuuluu kumpaakin tyyppiä ja ensinmainitun kanssa menee hermot heti.

Vierailija
5/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mistä ei tiedä, on tämän ajan jutut, esim Suomi Pop tai ulkomaan julkkikset.

Puhuu useita eri kieliä, on todella kätevä käsistään, muistaa historian kirjat läpi jne jne.

Vierailija
6/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea yritys,

Eikä ap nyt varmaankaan herätellyt keskustelua yleissivistyksen laajuudesta. Vaan siitä, miten ne tietonsa tuo esiin. Kaikesta ei tarvitse sanoa "Nyt minä sanon Jumalan sanaa siitä, miten tämä asia oikeasti on, ja piste!" -tyyppisiä kommentteja - VAIKKA tietäisikin asiasta jotakin.

kun aloitusviestissä ei muuta kuin kuvailtu ihmistä joka tietää asioista paljon ja on kiinnostunut monipuolisesti.

sinusta on vain laajaa sivistystä se, että esitelmöi toisille jotain, josta on PERÄTI katsonut tv:stä dokumentin.

Hei, olen itse toimittaja, ikää päälle 40, laaja elämänkokemus ympäri maailmaa, kielitaito erinomainen viidessä kielessä, yhteiskuntatieteiden maisteri, knoppologian kruunaamaton kuningatar, ja SILTI ymmärrän, ettei pelkän tv-dokumentin tai luetun kirjan perusteella voi julistautua alan asiantuntijaksi.

Jotain toki ymmärtää ja osaa sanoa oman mielipiteensä, mikäli paikalla ei satu olemaan oikeita asiantuntijoita.

Mutta ei nyt silti tosiaan ihan kaikille ja kaikesta ala esitelmöidä pelkkien hajatietojen perusteella.

-9-

Olet IDOLINI. Niin täydellinen ja niin vaatimaton.

Vierailija
7/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea yritys,

Eikä ap nyt varmaankaan herätellyt keskustelua yleissivistyksen laajuudesta. Vaan siitä, miten ne tietonsa tuo esiin. Kaikesta ei tarvitse sanoa "Nyt minä sanon Jumalan sanaa siitä, miten tämä asia oikeasti on, ja piste!" -tyyppisiä kommentteja - VAIKKA tietäisikin asiasta jotakin.

kun aloitusviestissä ei muuta kuin kuvailtu ihmistä joka tietää asioista paljon ja on kiinnostunut monipuolisesti.

sinusta on vain laajaa sivistystä se, että esitelmöi toisille jotain, josta on PERÄTI katsonut tv:stä dokumentin. Hei, olen itse toimittaja, ikää päälle 40, laaja elämänkokemus ympäri maailmaa, kielitaito erinomainen viidessä kielessä, yhteiskuntatieteiden maisteri, knoppologian kruunaamaton kuningatar, ja SILTI ymmärrän, ettei pelkän tv-dokumentin tai luetun kirjan perusteella voi julistautua alan asiantuntijaksi. Jotain toki ymmärtää ja osaa sanoa oman mielipiteensä, mikäli paikalla ei satu olemaan oikeita asiantuntijoita. Mutta ei nyt silti tosiaan ihan kaikille ja kaikesta ala esitelmöidä pelkkien hajatietojen perusteella. -9-

Olet IDOLINI. Niin täydellinen ja niin vaatimaton.

Mutta en sentään luule - toisin kuin sinä selvästikin - että joku tv-dokumentti tai lehtijutun lukeminen tekee minusta asiantuntijan.

Kun sivistystä hankkii lisää, tajuaa aina vain selvemmin, miten vähän maailmasta tietää.

-9-

Vierailija
8/28 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä yksi tämmöinen. Annas olla kun toinen ystävätär sai harvinaisen syövän. Yhtäkkiä kaikkititetävällä olikin sama lääkitys ja ties mitä paskaa. Siis sama lääkitys johonkin muuhun.

Ei jaksa yhtään keskustella tuommoisen ihmisen kanssa. Semmoinen normaali jutustelu ihan mahdotonta.

Toisaalta taas kuulin kyseisen ihmisen lapsuudesta, ja tulin tulokseen että hakee huomiota käytöksellään. On kait tottunut lapsesta asti sitä saamaan "tiedoillaan" ja keksityillä sairauksillaan, ja toistaa nyt samaa kaavaa.

Vierailija
9/28 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista kaiken parhaiten. Hänen perheensä on tukenut tätä ominaisuutta varmaankin ihan lapsesta asti. Naista ihaillaan rajattomasti ja muita lapsia vähätellään.

Tosiasiassa tyyppi on kuitenkin näitä 'tyhjät tynnyrit kolisevat'-olioita.

Ärsyttää silti suunnattomasti ja olen jo alkanut karttaa perhetapahtumia, missä tämä tähti loistaa. Etenkin harmittaa mieheni sekä hänen kahden muun todella älykkään, hienotunteisen ja ihanan sisaruksen puolesta.

Vierailija
10/28 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes opiskele tai katso dokkareita, mun lähde on aina, että "luin kerran yhdestä lehdestä"! Teen paremmat diagnoosit kuin lääkärt, ohjaan siis tutut hakemaan hoitoa lekurilta, diagnoosihan heillä jo minulta on. Sitten minä olen myös se, joka huutaa, että urbaanilegenda, kun joku kertoo kumminkaimale sattunutta episodia.

Elokuvia, kirjoja ja nayttelyita kehun tai haukun asiantuntemuksella, vaikken ois nähnyt tai lukenut. Kun luin yhdestä lehdestä arvostelun :-D

Tiedän siis kaikesta kaiken, voi keskustella mistä tahansa ja olen pääsääntöisesti oikeassa.

Ihme, että mulla on ystäviä, kun tarkemmin ajattelee.

Vierailija
11/28 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä oma työ antaa pajon tietoa, mutta pitää myös nöyränä. Projektin alussa ei tiedä mistään mitään tai korkeintain vähän yleisellä tasolla. Projektin loputtua on pääsyt jo aika syvälle asioihin, mutta ei voi sanoa ko. alan asiantuntijaksi kuitenkaan.

Pahinta on ihmiset, jotka luulevat tietävänsa kaiken ja jyräävät sillä perusteella päätökset kuuntelematta muita. Olen nähnyt muutaman työprojektin menevän täysin vääille raiteille kun asiakkaan yksi henkilö on halunnut jyrätä "tiedoillaan" muut.

Vierailija
12/28 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle pitäisi opettaa järjestelmien käyttöä ja toimintatapojamme... nyt se meneekin niin että hän kouluttaa meitä :) Ymmärrän kyllä, että usein uusi henkilö näkee asiat tuoreelta kantilta ja tekee uusia havaintoja... Mutta nyt ei ole kyse siitä, vaan siitä että tämä henkilö tuli nyt omasta mielestään kouluttamaan meitä. Se on jotenkin niin suloista.

Vierailija
13/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan sellaisia. Ne on niin uteliaita ja hyvämuistisia, että ne oikeasti katsoo niitä saippuanvalmistusdokkareita. Ja niille jää asiat päähän hetkessä.

Vierailija
14/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää paljon asioista. Hän on hyvin kätevä, ja ainoa tuollainen ihminen jonka tiedän.

Enemmän tunnen heitä jotka luulevat tietävänsä kaiken eivätkä ota vastaan neuvoja fiksummiltaan.

Vierailija
15/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiaa, josta hän ei tietäisi kaikkea. Ja homma kuin homma, hän osaa sen välittömästi jopa siinä määrin, että voi opastaa toisia ammatilaisen elkein. Syntyessään jo monilahjakkuus.

Vain yksi puute hänellä, mutta se jääköön nyt mainitsematta ettei naapurit tunnista..

Vierailija
16/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on aina ollut hyvä muisti ja olen kiinnostunut monista eri asioista. En tosin yleensä tyrkytä tietojani kenellekään, mutta jos tulee jostain sellaisesta asiasta kyse, josta tiedän jotain, saatan hyvin osallistuakin. Koska tiedoston tietäväni enemmän kuin moni muu, esitän tietoni aina kohteliaasti ja sanon vaikka, että näin juuri dokumentin aiheesta x, ja siinä sanottiin y.

Vierailija
17/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri eilen jouduin tekemisiin tuollaisen kanssa. Tuohon kun lisätään vielä se että on koko ajan äänessä... Kyllä oli pöytäseurueella raskasta.

Vierailija
18/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ap nyt varmaankaan herätellyt keskustelua yleissivistyksen laajuudesta.

Vaan siitä, miten ne tietonsa tuo esiin. Kaikesta ei tarvitse sanoa "Nyt minä sanon Jumalan sanaa siitä, miten tämä asia oikeasti on, ja piste!" -tyyppisiä kommentteja - VAIKKA tietäisikin asiasta jotakin.

Vierailija
19/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen vähän sellainen. Tiedän vähän yhtä sun toista, mielenkiinnon kohteeni ovat vaihtuvia ja laaja-alaisia. Yritän kyllä aina välillä pitää suuni kiinni, mutta se on vaikeaa kun toinen selittää aivan puuta heinää asiasta johon olen joskus perehtynyt ;) Niin juu, on mullakin aihealueita joista en tajua mitään, kuten autot.

Vierailija
20/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset leimataan "kaikkitietäviksi", vaikka minkäs sille voi, että tietää paljon ja on kova puhumaan. Ja nämä joita ärsyttää, mutisevat sitten selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi