Hiusväriallergia
Heips. Tietääkö joku esim kaupan hiusväriä, joka sopisi allergiselle. En tiedä mille aineelle olen allerginen. 5 vuotta sitten pystyin värjäämään ihan millä tahansa. Sitten yhtäkkiä kahdella seuraavalla kerralla tuli ihotttumaa. Olen ajatellut että tulee tummasta väristä, koska ns. reunuksen kohdasta kutitti päänahkaa. Vaaleankohdalla ei mitään. (Nämä allergiakohtaukset on tullut parturissa). Onko joo tietty aine mitä kannattaisi välttää?
Olisi vaan kiva laittaa muutakin pelkkää vaaleeta raitaa...
Kommentit (5)
kun luulisi että muualtakin päänahasta olisi ärtynyt jos se siitä on. Ettet vaan olisikin herkistynyt esim. aineelle jota kampaajat usein ennen värjäystä laittaa hiusrajaan, ettei väriä jäisi ihoon kiinni?
Minusta tuollainen pieni näppylöiden tulo ei ole mikään "allergiakohtaus" vaan ihan vaan lievää ihoärsytystä. Mutta toki jos se aina tulee ja kaikilla väreillä, niin eipä sitä kannata ihoaan kiusata. Mutta noin pienen reaktion jälkeen minä ainakin uskaltaisin ihan hyvin kokeillen etsiä eri värimerkeistä mikä sopii.
Taisin kirjoittaa vähän huonosti.. Eli ekalla kerralla tuli tuonne sivuihin minne laitettiin tummaa. Seuraavalla kerralla kun värjäsin niin koko päähän laitettiin tumma ja silloin koko päähän tuli samanlaiset näpyt. Olisikin ollut vaan pientä kutinaa, mutta koko seuraavan yön ramppasin jääkylmässä suihkussa viilentämässä päänahan poltetta. Sitäkin mietin että auttaisko jos värjäisin hiukseni oikein likaisena. Parturiin ei kehtaa mennä ylirasvaisella letillä.. Pipo kausi kun alkaa niin vois vapaalla värjätä kotona.
Taisin kirjoittaa vähän huonosti.. Eli ekalla kerralla tuli tuonne sivuihin minne laitettiin tummaa. Seuraavalla kerralla kun värjäsin niin koko päähän laitettiin tumma ja silloin koko päähän tuli samanlaiset näpyt. Olisikin ollut vaan pientä kutinaa, mutta koko seuraavan yön ramppasin jääkylmässä suihkussa viilentämässä päänahan poltetta. Sitäkin mietin että auttaisko jos värjäisin hiukseni oikein likaisena. Parturiin ei kehtaa mennä ylirasvaisella letillä.. Pipo kausi kun alkaa niin vois vapaalla värjätä kotona.
Ei taida valitettavasti hiusten likaisuus oikein auttaa. Kyllä ne kemikaalit päänahkaan siitä likakerroksesta läpi tunkeutuu. JOs uskallat, voit käydä kokeilemassa esim. Sim Sensido -sarjan värejä, joista on poistettu joitakin yleisimpiä allergisoivia aineita. Osalle muille kestoväreille reagoivista ne sopivat. Tiedän siksi kun itse kävin viimeksi kampaajalla joka käyttää tätä sarjaa ja hän piti palopuheen siitä miten tämän sarjan tummista väreistä on saatu pois erittäin pahasti allergisoiva musta väriaine.
Jos tuokaan ei sovi, ja suoravärit ei värjää tarpeeksi, sitten on vähän vähissä vaihtoehdot. Eli lähinnä että voit blondata (siinä ei ole väriaineita), tai laittaa kasvivärejä. Kasviväreillä saa lähinnä punaista sekä erisävyisiä ruskeita ja mustaa.
tummat värit aiheuttavat allergian ei niinkään vaaleat. Sinuna en kokeilisi mitään väriä enää.
Kokemusta mulla yhtäkkisestä allergiasta tummasta väristä. Aukes päänahka ja korvat,mätää valu.Sitten vielä tymänä kokeilin eri merkkiä ja sama juttu.Siihen loppu mun värjäykset.Onneks mulla oma tukka uitenkin hyvän värinen. Kannattaa googlella hakea tietoa tosta asiasta sieltä selviää tosi paljon.
Kampaamossa huipulla raitoja?