Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mutta kun mä en tykkää rahkasta, raejuustosta, kalasta, kananmunista, kanasta"

Vierailija
09.08.2012 |

Niin, 30g ylipainoinen sukulainen pyysi apua ruokavalion kanssa (mulla karistettuja kiloja 15, eivätkä ole takaisin tulleet ja kun kerroin mitä syön ja miten paljon, oli saamani vastaus yllolevan kaltainen. Teki mieli kyllä vastata, että sen kyläl huomaa että tykkäät enemmän sipseistä ja kaljasta, vaan jotain tarttis muuttaa jos meinaa saada painoa pois!! ARGH!! Ilmeisesti odotti listaa jossa on suklaata ja pullaa ja viiniä, huoh

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi syödä ihan mitä haluaa.

Vierailija
2/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuakseen. Itsekään en syö rahkaa enkä raejuustoa lainkaan.

Ei hänen muuta tarvi kuin lisätä paljon kasviksia ja vähentää suhteessa sitä muun osuutta. Ei tarvi alkaa syödä mitään uusia ruoka-aineista joista ei tykkää tosiaan, eikä alkaa ultrahyperkevyesti ja terveellisesti syömään.

Vierailija
4/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuakseen. Itsekään en syö rahkaa enkä raejuustoa lainkaan. Ei hänen muuta tarvi kuin lisätä paljon kasviksia ja vähentää suhteessa sitä muun osuutta. Ei tarvi alkaa syödä mitään uusia ruoka-aineista joista ei tykkää tosiaan, eikä alkaa ultrahyperkevyesti ja terveellisesti syömään.

minä vastaan totuudenmukaisesti. Ja jos hänen ruokavalio koostuu sipseistä ja suklaasta niin kannattais ihan oikeasti miettiä mitä suuhunsa pistää.

Vierailija
5/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvailemasi kaltaiset ihmiset nyt ovat vaan niitä jotka tuskailevat kilojensa kanssa, mutta eivät ole mitään uhrauksia valmiita niiden eteen tekemään.

Eipä sitä toinen oikein voi tuossa tilanteessa yrittää muuta kuin sanoa että oikotietä onneen ei ole ja yrittää kaikin tavoin valaa uskoa häneen että onnistuu kyllä.

Vierailija
6/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et voi oikein mitään tehdä jos motivaatiota ei ole. Sano sille että autat mielelläsi SITTEN kun hän on valmis muuttamaan elintapojaan ja ruokailutottumuksiaan

Vierailija
7/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää apua, mutta kun vastaus ei miellytä, vastaus on väärä, vaikka nimenomaan kysyi mitä sä olet tehnyt laihtuaksesi.

Nämä ovat äääääääääärimmäisen ärsyttäviä ja turhauttavia ihmisiä. Kysy siltä, minkälaisen listan hän olisi sitten halunnut saada? :D

Vierailija
8/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun pienentää annoskokoja, lisää kulutusta ja vähentää kaloririkkaiden ruokien syömistä vähempikaloristen hyväksi. Ei rahka, kananmunat tai raejuusto sinänsä laihduta. Itse asiassa shipsit ja viinikään eivät itsessään lihota; niitä vain saa syödä huomattavasti vähemmän kuin kurkkua ja porkkanaa pitääkseen päivittäisen kalorin saannin ja kulutuksen balanssissa (tai miinusmerkkisenä jos laihtua haluaa).

Vierailija
9/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun pienentää annoskokoja, lisää kulutusta ja vähentää kaloririkkaiden ruokien syömistä vähempikaloristen hyväksi. Ei rahka, kananmunat tai raejuusto sinänsä laihduta. Itse asiassa shipsit ja viinikään eivät itsessään lihota; niitä vain saa syödä huomattavasti vähemmän kuin kurkkua ja porkkanaa pitääkseen päivittäisen kalorin saannin ja kulutuksen balanssissa (tai miinusmerkkisenä jos laihtua haluaa).

Vierailija
10/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit seuraavaksi ehdottanut lähes täysin kasvisruokavalioon siirtymistä ja korkeintaan 1-2 kertaa viikossa punaista lihaa. ;) Silloinkin tietysti lihaa maltillinen määrä. Sukulaisesi ei ole motivoitunut laihtumaan mutta onneksi ei sinun päänsärkysi.

Vierailija
11/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta jos kysyy mitä minä syön, niin

minä vastaan totuudenmukaisesti. Ja jos hänen ruokavalio koostuu sipseistä ja suklaasta niin kannattais ihan oikeasti miettiä mitä suuhunsa pistää.

Ai niin tosiaan, sehän kysyikin mitä sinä syöt ja alkoi siihen vastaukseen känistä noita mistä ei itse tykkää...

Nyt se tietysti luulee että sun syömistapa on ainoa mahdollisuus laihtua ja koska hän ei tykkää niistä ruoista joita syöt, niin voi voi, hän ei vaan voi laihtua, joten parempi mennä syömään chipsejä ja suklaata vaan ;) Tyypilliseltä melko heikolla motivaatiolla varustetun ylipainoisen laihdutusvaivan välttelyltlä kuulostaa siis.

Yleisin mitä itse olen kuullut on sellainen että ylipainoinen ottaa tekosyykseen jonkun ihan äärimmäisyysdieetin ja koska ei halua sellaiselle ryhtyä, ei hän muka voi laihduttaa ollenkaan. Tyyliin "en minä kyllä millään pussikeitoilla ala elää", "en minä mitään pelkkiä rehuja kyllä voi syödä" tai "minä en kyllä tuota karppausta ymmärrä" - ja jos yrittää selittää että ei sun tarvikaan sellaista, voisit vaan lisätä kasviksia ja ehkä pienentää annoskokoja ja tehdä ihan pieniä muutoksia nykyiseen, se ajatus menee ohi kuin ei sitä olisi huomattukaan. Ei, en voi laihduttaa, koska en halua syödä pelkkää porkkana- ja kaaliraastetta ankeasti ;)

Vierailija
12/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vois syödä vaikka 2 pullaa päivässä ja 6 olutta, laihtuu se.

Vierailija
13/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa jatkuvasti ylipainostaan ja lihavuudesta johtuvista vaivoistaan ja sairauksistaan, mutta mikään mikä on terveellistä ei kelpaa.

Ei kala, salaatit, kaali, porkkana, lanttu, kananmuna, ei kasvispihvit, ei mitkään keitot eikä pataruuat. Limsaa juo janoon ja maitoakin varmaan 2 litraa päivässä.

Kaiken pitää olla rasvassa, majoneesissa ja kermassa uitettua että on hyvää. Kanaa syö jos se on leivitetty ja paistettu pannulla. Pakasteranskalaisetkaan ei kelpaa uunissa tehtyinä, on kuulemma pahoja niin. Paistaa nekin upporasvassa.

Taas kerrankin valitti läskeistään ja että selkään sattuu. Sanoin ihan suoraan että jos et ole valmis yhtään muuttamaan elintapojasi, niin sitten sun täytyy vaan hyväksyä painosi ja siitä johtuvat vaivatkin.

Vierailija
14/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen laihduttanut vhh:lla, mutta täytyy kyllä sanoa että ei sitä tosiaan loppuikää jaksaisi. En voisi kuvitella olevani loppuikää ilman leipää, pastaa, jäätelöä, suklaata ja leivoksia. Määrään onneksi voin vaikuttaa.

Vierailija
15/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen laihduttanut vhh:lla, mutta täytyy kyllä sanoa että ei sitä tosiaan loppuikää jaksaisi. En voisi kuvitella olevani loppuikää ilman leipää, pastaa, jäätelöä, suklaata ja leivoksia. Määrään onneksi voin vaikuttaa.

t.ap

Vierailija
16/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ulkopuolisena ja jälkiviisaana sanon, että ap.n ystävä kysyi mitä ap on syönyt kun on laihtunut. Hän halusi avata keskustelua ja saada vinkkejä, mutta ei osannut, halunnut, ilennyt, kyennyt kysyä sen enempää.

Ehkä hänelle olisi pitänyt kertoa, että tämä sopii minulle, koska minä pidän näistä ruuista, mutta jos haluaa laihtua ihan hyvää ruokaa syömällä ilman että on nälkä, kannattaa aloittaa esim. vähentämällä rasvaa ja sokeria ihan kaikesta, ja että alkoholissa on valtavasti ns. turhaa energiaa, mikä nostaa painoa huomaamatta. Että tärkeää ei ole nyt alkuun mitä syö tai jättää syömättä, vaan päivän kokonaiskalorimäärä.

Ja antaa vaikka kaloritaulukko. se on se ensiaskel, kun näkee, miten paljon jossain sipseissäkin on kaloreita tai miten paljon kaloreita pitäisi saada, että laihtuu tai ettei paino nouse.. päivän kulutus siis.

Intse inhoan niitä laihdutusplkakaatteja, missä on sokerinen pyöreä munkki kontra punakylkinen pyöreä omena. Ajatus siitä, että KAKKI herkuttelu on kielletty ja nyt pitäisi vaihtaa KAIKKI hedelmiin, tuntuu vastenmieliseltä.

Itse sain aikoinaan myös varsin kliseisen painon pudotus ohjeen. Opiskelukoulun terkkari kysyi, syönkö välitunnilla / kahvitauolla pullaa tai viineriä, ja vastasin että en, pelkän kahvin (ei riittänyt rahat ostaa niitä pullia). terkka jatkoi kertomalla, että ne viinerit kannattaa jättää pois ja vaihtaa hedelmään... ja antoi tuon esitteen.

Kävelin joka pv kouluun ja takaisin yht. 10 km. Painon nousun syy oli hormonaalinen; menkat jäi pois ja sen takia painoa napsahti lisää, en saanut niitä tippumaan vaikka mitä yritin. Terkka ei tajunnut yhdistää näitä, vaikka menkkojen poisjäännin takia kävin kysymässä, mitä tehdä. Oli kyllä muutenkin niin savolainen th kuin vain olla voi.

Vierailija
17/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön edelleen niinkuin ennenkin, mutta kävelen/hölkkään työmatkat (yht n.14km/päivä),

2-3kg on kuukaudessa lähtenyt, yhteensä 13 kiloa nyt, vielä 2 jäljellä :)

Vierailija
18/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta jos kysyy mitä minä syön, niin minä vastaan totuudenmukaisesti. Ja jos hänen ruokavalio koostuu sipseistä ja suklaasta niin kannattais ihan oikeasti miettiä mitä suuhunsa pistää.

Ai niin tosiaan, sehän kysyikin mitä sinä syöt ja alkoi siihen vastaukseen känistä noita mistä ei itse tykkää... Nyt se tietysti luulee että sun syömistapa on ainoa mahdollisuus laihtua ja koska hän ei tykkää niistä ruoista joita syöt, niin voi voi, hän ei vaan voi laihtua, joten parempi mennä syömään chipsejä ja suklaata vaan ;) Tyypilliseltä melko heikolla motivaatiolla varustetun ylipainoisen laihdutusvaivan välttelyltlä kuulostaa siis. Yleisin mitä itse olen kuullut on sellainen että ylipainoinen ottaa tekosyykseen jonkun ihan äärimmäisyysdieetin ja koska ei halua sellaiselle ryhtyä, ei hän muka voi laihduttaa ollenkaan. Tyyliin "en minä kyllä millään pussikeitoilla ala elää", "en minä mitään pelkkiä rehuja kyllä voi syödä" tai "minä en kyllä tuota karppausta ymmärrä" - ja jos yrittää selittää että ei sun tarvikaan sellaista, voisit vaan lisätä kasviksia ja ehkä pienentää annoskokoja ja tehdä ihan pieniä muutoksia nykyiseen, se ajatus menee ohi kuin ei sitä olisi huomattukaan. Ei, en voi laihduttaa, koska en halua syödä pelkkää porkkana- ja kaaliraastetta ankeasti ;)

tarvitse vetää joka päivä, vaan pitää vaikka kerran viikossa herkuttelupäivän. Mutta ongelma oli siis se, ettei tykkää mun syömistäni ruoista. Kai nyt jokainen tietää että esim. salaatti on parempi vaihtoehto kuin sipsipussi, vai mitä luulet?

t.ap

Vierailija
19/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua tätä "kerran viikossa herkuttelupäivää". Minä haluan syödä joka päivä jotain makeaa, joten miksi se ei ole mahdollista vaikka tarkkailee painoa!? Valitsee määrällisesti vähemmän, ei ota viineriä, ei sipsejä, vaan jotain muuta, esim. suklaavanukas, pullaa.

Ongelma on siinä, että mitä sipsinapostelun tilalle. Vastaus: porkkanasuikaleita + dippi.

Eli ystäväsi kaipaisi vinkkejä, mitä totutun tilalle.

Ja jos ongelma on tämä: ystäväsi on 30 kg ylipainoinen, hän haluaa laihtua mutta ei halua luopua mistään nykysyömisestään, niin kysyn: mikä ongelma tässä on? Mikä on sinun ongelma? Sekö, että hän kysyi, sinä vastasit, eikä sinun neuvosi kelvanneet? Entä sitten? Se on hänen elämänsä ja hänen ylipainonsa. Keskity sinä nyt vaan omaan itseesi ja ihanaan hoikkuuteesi.

Vierailija
20/26 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ulkopuolisena ja jälkiviisaana sanon, että ap.n ystävä kysyi mitä ap on syönyt kun on laihtunut. Hän halusi avata keskustelua ja saada vinkkejä, mutta ei osannut, halunnut, ilennyt, kyennyt kysyä sen enempää.

Ehkä hänelle olisi pitänyt kertoa, että tämä sopii minulle, koska minä pidän näistä ruuista, mutta jos haluaa laihtua ihan hyvää ruokaa syömällä ilman että on nälkä, kannattaa aloittaa esim. vähentämällä rasvaa ja sokeria ihan kaikesta, ja että alkoholissa on valtavasti ns. turhaa energiaa, mikä nostaa painoa huomaamatta. Että tärkeää ei ole nyt alkuun mitä syö tai jättää syömättä, vaan päivän kokonaiskalorimäärä.

Ja antaa vaikka kaloritaulukko. se on se ensiaskel, kun näkee, miten paljon jossain sipseissäkin on kaloreita tai miten paljon kaloreita pitäisi saada, että laihtuu tai ettei paino nouse.. päivän kulutus siis.

Intse inhoan niitä laihdutusplkakaatteja, missä on sokerinen pyöreä munkki kontra punakylkinen pyöreä omena. Ajatus siitä, että KAKKI herkuttelu on kielletty ja nyt pitäisi vaihtaa KAIKKI hedelmiin, tuntuu vastenmieliseltä.

Itse sain aikoinaan myös varsin kliseisen painon pudotus ohjeen. Opiskelukoulun terkkari kysyi, syönkö välitunnilla / kahvitauolla pullaa tai viineriä, ja vastasin että en, pelkän kahvin (ei riittänyt rahat ostaa niitä pullia). terkka jatkoi kertomalla, että ne viinerit kannattaa jättää pois ja vaihtaa hedelmään... ja antoi tuon esitteen.

Kävelin joka pv kouluun ja takaisin yht. 10 km. Painon nousun syy oli hormonaalinen; menkat jäi pois ja sen takia painoa napsahti lisää, en saanut niitä tippumaan vaikka mitä yritin. Terkka ei tajunnut yhdistää näitä, vaikka menkkojen poisjäännin takia kävin kysymässä, mitä tehdä. Oli kyllä muutenkin niin savolainen th kuin vain olla voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän