Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyden ammattilainen, mistä voi johtua varpaiden tunnottomuus?

Vierailija
08.08.2012 |

Molemmat isovarpaani ovat osittain tunnottomat tismalleen samasta kohdasta. Ihmetyttää moinen. Olen huomannut tämän vuoden aikana tämän, eivät ole aina olleet. Varpaissa on myös erikoisia "säkenöiviä" kohtia. Ihan kuin hermoradoissa olisi jotain vikaa.

Osaako tähän kukaan antaa mitään neuvoja/mielipidettä. Kannattaako käydä lääkärissä, vai voiko seurailla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla esim. tuntoaistin muutoksia liian juomisen vuoksi tai sitten diabetekseen (diagnosoituun tai diagnosoimattomaan) liittyviä komplikaatioita eli tuntopuutoksia.

Vierailija
2/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla, että jossain selässä on fasetti lukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetestä ei ole,eikä ymmärtääkseni ole syytä epäilläkään. Raskausaikoina sokerit olleet tosi alhaiset.

Olen normaalipainoinen, 32-vuotias terve nainen. Iskiaskipu iskee toisinaan tietyissä asennoissa, mutta ei vaivaa läheskään päivittäin. En kärsi selkäkivuista.

Molempien jalkapöytien päältä sivellessä tuntuu isovarpaissa hassut sävärit ja myös ne tuntuvat tismalleen samoista kohdista hiukan tunnottomilta.

T: Ap

Vierailija
4/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä käytät ap? Kärsin samasta vaivasta pari vuotta sitten. Ehdin jo pelätä kaikenmaailman MS-taudit sun muut. Lopuksi paljastui että syynä oli kombinaatio huonot kengät (converset nilkasta kireällä) sekä jumissa oleva selkä. Rupesin käymään hierojalla, hankin paremmat kengät ja vaiva poistui parissa viikossa :)

Vierailija
5/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkapöydän päälle korolla :/. Eli joku hermovika luulisin? Käytätkö muuten puristavia kenkiä?

Vierailija
6/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä että minullakaan ei ollut selkäkipuja, vaikka selkä jumissa olikin!

Vierailija
7/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selästä johtuva juttu, veikkaan.

Vierailija
8/8 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kenkinä juuri niitä converseja, mutta nyt kesällä olen liikkunut paljon myös balleriinoilla, jotka itseasiassa jättävät painaumat isovarpaan alle jalkapöytään, vaikka muuten suht väljät ovatkin. Jotenkin kireä sauma siinä kohdassa.

Kokeilen kenkien vaihtamista ensin. Jos ei auta, niin selkää hierotuttamaan. Selässä toki voi olla jumeja, olen saanut kolme lasta tosi pienellä ikäerolla ja kaiken maailman mahat, imetykset ja kantamiset ovat voineet jättää jälkiä. Yksi sektiokin alla.

T: Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän