Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shoppailua ja järkevää kuluttamista... taas aukeaa tavarataivas

Vierailija
08.08.2012 |

kun lasten koulut alkamassa.

Tein kesälomalla suursiivouksen ja laitoin turhan kaman, vaatteet jne. kiertoon, UFFille tai roskikseen. Ja nyt yritän tsempata niukkana ja nuukana, etten hanki mitään turhaa vain ostamisen riemusta :)

Onneksi 9-vuotiaalle pojalleni vielä kelpaa hyvin käytetyt vaatteet (saanut paljon hyviä laadukkaita vaatteita ystävältään) ja äidin leikkaama tukka. No, uusi reppu ostettiin ja pyörä.

Miten teillä? Vaatiiko 9 - 10 vuotiaat uutta tavaraa ja vaatteita kououn alkuun vai selviättekö pienillä päivityksillä? Mietin, että jos isompi perhe, lasten koulun aloitus voi tulla todella hintavaksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sen verran mihin ne opettaa!! Meidän 10 ja 6 vuotiaat on tottunut siihen, että ostetaan sillon kun tarvitaan. Nyt koulun alkuun isompi sai repun, pienempi menee eskariin vanhalla hyvällä repulla. Isompi tarttee muutaman t-paidan ja koulutarvikkeita ostaa jotain omilla rahoilla. Syksyn mittaa ostetaan sitten mitä tarvitaan, esim. uudet kumpparit ja sadevaatteet listalla.

Kyllä se koulu alkaa ilman kilpavarusteluakin, vanhemmathan sen lopulta päättää, joten peiliin katsomisen paikka monilla :)

T: Opiskelijaäiti ja oikein tyytyväiset lapset

Vierailija
2/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä kanna lapsen tavaroita, edes vaatteita, mihinkään keräykseen keskustelematta ensin lapsen kanssa. Hän siivoaa itse huoneensa, en minä.

Farkkuja olen ostanut näköjään kolmet, huppareita saman verran, t-paitoja pinon, reppuja 2 kpl (toinen kouluun, toinen harrastukseen) ja kenikä kahdet. En koe tuhlaavani, kun ostan tarpeeseen. Vanha reppu oli siinä kunnossa, että en antanut pojan sitä enää käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tarvitse reppua ostaa eikä muutakaan isompaa,jotain kyniä varmaan ostan.

Syksymmällä täytyy ulkoiluvaatteet ostaa ja varmaan myös syksykengät,goret tms.

Vierailija
4/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan sitten kun jotain tarvitsevat. Ekalle luokalle pari vuotta sitten ostettiin tietysti reppu:)

Vierailija
5/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamme tarpeen mukaan. Yleensä aina ensinkatsotaan, löytyykö käytettynä. Ei ole lasta häirinnyt. Hän tietää, että meillä toimitaan näin.

Luulen, että tässäkin vanhempien asenne vaikuttaa. Emme kyurjistele emmekä pahoittele linjaamme, vaan olemme selittäneet lapselle, että pyrimme kierrättämään ja kuluttamaan järkevästi. Kyse on valinnasta, ei pakosta. Lapsi on tyytynyt tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi