Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italiassa mukavat työajat klo 9-15

Vierailija
07.08.2012 |

Ja päivällä parin tunnin pitkä lounas ja siesta

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö työ jatku siestan jälkeen? Ja mikäköhän on palkka tuolta kuudelta tunnilta? Kai Suomessakin voi osa-aikatyötä tehdä?

Vierailija
2/4 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa työajat ovat keskimäärin lyhyemmät kuin Välimeren maissa Etelä-Euroopassa?

Ole huoleti ap,eivät ne siellä meidän rahoilla lusmuile :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin osalla aloista koko pitkän lounaan käytäntöä ei enää ole, ja lisäksi silloin kun pitkä lounastauko pidetään, työpäivä jatkuu vastaavasti myöhempään illalla.

Kun itse muutimme Italiaan (olen Italiassa IT-alan töissä) minua päinvastoin ahdisti loputtoman pitkä työpäivä: ihmiset ovat konttorilla yleensä noin klo 9-20, välissä joo se parin tunnin lounari mutta kokonaisuudessaan päivästä tulee pitkä ja uuvuttava, eikä työtunteja tosiaan tule vähempää kuin Suomessa. Meillä onneksi jokainen saa itse päättää pitääkö pitkää lounastaukoa, itse en pidä ja teen suomalaistyylistä 9-17 työpäivää jota alkuun ihmiset ihmettelivät että miten niin lyhyttä, mutta siihen on jo totuttu.

Vierailija
4/4 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöksi tuollaista kutsutaan ja siitä saa osa-aikatyön palkkaa jos joku tuollaista päivää tekee kun kuvaat. Ei se tosiaan ole mikään italialaisen kokopäivätyöläisen tavallinen päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi