Millaisen kuvan ulkopuoliset saavat parisuhteestanne
kun liikutte julkisilla paikoilla? Ja pitääkö vaikutelma paikkansa?
Kommentit (10)
Harrastetaan erittäin paljon ironista huumoria, mitä aika monet ei tunnu ymmärtävän. Ulkopuolisesta saattaa siis näyttää, että naljailemme ja ilkeilemme toisillemme koko ajan, vaikka todellisuudessa se on vain meidän tapamme kommunikoida ja teemme sen ihan hyvässä hengessä.
Itse asiassa en osaa sanoa montaakaan arkielämän yksinkertaista asiaa, jota ei ilmaistaisi jonkinlaisella ironisella kommentilla.
Elämämme on siis yhtä satiiria tai parodiaa - ja meistä se on hauskaa. Muista ehkä outoa, mutta miksi välittää muiden mielipiteistä?
Ennen en varmaan edes tajunnut tätä asiaa, mutta nykyisin facebookin aikakaudella olen tajunnut, kuinka huonosti ihmiset ymmärtävät ironista huumoria ja miten herkästi sitä pidetään ilkeilynä tai loukkaannutaan.
Harrastetaan erittäin paljon ironista huumoria, mitä aika monet ei tunnu ymmärtävän. Ulkopuolisesta saattaa siis näyttää, että naljailemme ja ilkeilemme toisillemme koko ajan, vaikka todellisuudessa se on vain meidän tapamme kommunikoida ja teemme sen ihan hyvässä hengessä.
Itse asiassa en osaa sanoa montaakaan arkielämän yksinkertaista asiaa, jota ei ilmaistaisi jonkinlaisella ironisella kommentilla.
Elämämme on siis yhtä satiiria tai parodiaa - ja meistä se on hauskaa. Muista ehkä outoa, mutta miksi välittää muiden mielipiteistä?
Ennen en varmaan edes tajunnut tätä asiaa, mutta nykyisin facebookin aikakaudella olen tajunnut, kuinka huonosti ihmiset ymmärtävät ironista huumoria ja miten herkästi sitä pidetään ilkeilynä tai loukkaannutaan.
rakastuneilta ja miten hauskaa meillä on keskenämme.
että miehelläni ja minulla on takana 22 yhteistä vuotta ja lapsiakin on 3. Moni on luullut miestäni poikamieheksi tai eronneeksi jopa silloin, kun olen paikalla. Eikä mies ole flirtti naistenmies vaan enemmänkin harvasanainen ja juro.
ovat meille todenneet, että "Siinä on kaksi ihan samanlaista ihmisttä löytänyt toisensa."
Sovitaan tyylimme puolesta yhteen, kerrotaan samanlaisia juttuja, täydennetään toistemme lauseet. Emme juurikaan hempeile tai harrasta halailua tai pussailua julkisesti.
Olemme toistemme parhaat kaverit ja sen kuulemma näkee. Emme ole kai koskaan tapelleet julkisesti.
sopuisa, ystävällinen ja fiksu pariskunta, arvostetaan ja rakastetaan toisiamme ja se näkyy. Ei koskaan tiuskita eikä vinoilla.
Te ironiset naljailijaparit: eikö ole rasittavaa pitää koko ajan yllä tuollaista huumoripiruilijaroolia? Kuulostaa teeskentelevältä ja varmasti rasittavaa kuultavaa. 
eikä ollut yllätys kuulla, että liitto on vaikeuksissa.
Me taas liikumme paljon yhdessä ja viihdymme yhdessä. Siitä en tiedä, miltä vaikutamme ulospäin, enkä sellaista ole koskaan miettinyt.
pidetään täydellisenä parina, vaikkakin ollaan selvästi erilaisia. Mä vaikutan sosiaalisemmalta ja hurjemmalta, vähän pöhköltä. Mies vaikuttaa ujommalta ja rauhalliselta. Ollaan kuulemma sen oloisia, että täydennetään toisiamme just sopivasti. Meitä näkee harvoin erikseen ja meitä on sanottu "kaksosiksi". Ollaan samassa paikassa töissä ja vapaa-aikanakin tehdään kaikki yhdessä.
No, me ollaankin aika tuollaisia. Kuin paita ja peppu. Kuvasta eroaa vain se, mies on oikeasti sosiaalisempi ja se "pakottaa" mut aina ihmisten ilmoille, etten tulisi ihan mökkihöperöksi. Meistä voi saada sen kuvan, että mies olisi se vetäytyvämpi puolisko ja mun "perässä hinautuva", vaikka oikeasti asia on ihan päinvastoin.
Jos täysin ulkopuolinen näkee, kun liikumme kaupungilla tai jossain, saa käsityksen, että keskustelemme tosi paljon. Pitää myös paikkansa.
Jos taas käymme yhdessä kylässä kavereillani, niin miehestäni saa kuvan, että ottaa tosi paljon osaa lastenhoitoon ja minusta, että laiskottelen ja annan mieheni hoitaa lapset :) Totta toinen puoli, mieheni osallistuu lastenhoitoon kotonakin ahkerasti. Itsekään en kotona luista vastuusta, mutta kylässä keskityn kavereihini. Mies ei sen sijaan osaa olla luontevasti kavereideni kanssa, joten hoitaa oikein mielellään lapset.
Jos taas ollaan mieheni kavereiden kanssa, niin silmään pistää se, miten olen järkännyt miehelle helpon elämän :) Osa kavereista näkee tämän niin, että meillä määrään minä ja mies toimii niin kuin käsketän. Toiset näkee niin, että olen suunnaton apu miehelleni, jolla on käynyt tuuri. Molemmat näkökulmat pitää osin paikkansa ;)
Varmaan tulee osalle yllätyksenä että suunnitellaan häitä, luultavasti eräät luulee että erotaan. Se kun ei heille kuulu.