Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paniikki! voiko 3 kk avattuna ollutta tuorejuustoa käyttää piirakkaan?

Vierailija
07.08.2012 |

Suolaista piirakkaa olen kiireessä tekemässä, tarkoitus oli käyttää jääkaapista maustetut tuorejuuston loput siihen (eli kypsyy kyllä kunnolla yli 200 ast). RAsiassa lukee kyllä että säilyy avattuna 2 viikkoa, mutta leivän päälle sellaisenaan en olisikaan laittamassa. Alunperin päiväystä syyskuulle asti.

Olen myös raskaana, joten en halua ottaa riskejä. Mutta voiko hätää olla kerran piirakka kuumenee niin hyvin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä menemään.

Vierailija
2/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi uskoa ettei ole homeessa...en todellakaan käyttäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kauheelta

Vierailija
4/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltäkin löytyy "parempaa" tavaraa sun piirakkasi päälle...siis äly hoi jos lukee, että säilyy avattuna 2vkoa niin miksi olisi ok 3kk sitten avattu rasia YÄK

Vierailija
5/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon minäkin jo tähän, kun oon tähän asti tottunut että kysytään 3 pv sitten avatuista tuotteista. Mutta ei se mitään, kun tämä on provo. Johan tuollainen juustonjämä olis kuivettunut ja vihreessä homeessa. Ja sit Ap vielä kirjoittaa olevansa raskaanakin.. joten päätelkää siitä.

Vierailija
6/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avattu tuorejuusto kestää viikon, oli päiväys mikä tahansa

Vierailija
7/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on tuoreus kyllä kaukana. Homejuusto kuulostais olevan lähempänä...

Vierailija
8/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin omastani kans just pois minkä olin viikko sitten avannut ja paketissa luki, avattuna säilyvyys 5-8 päivää. Yök, ikinä en käyttäis tota.

Vierailija
9/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei tää ollut todellakaan provo! normaalitilanteessa olen käyttänyt kuumennettuna kunhan parasta ennen-päiväys ei ole umpeutunut. nyt kipaisin kaupasta hakemassa uuden kun neljä ensimmäistä oli kommentoinut noin jyrkästi.

Ei ollut mitään hajua ja ulkonäkö ihan kuin vasta-avatussa. jos en olisi raskaana niin olisin kuumennettuna ilman muuta käyttänyt, nyt hain varmuuden vuoksi uuden.

Ajattelin kyllä kun olin alkuperäisen viestin kirjoittanut, että joku voi kuvitella provoksikin mutta miksi ihmeessä kukaan tällaisesta aiheesta haluaisi mitään pilaa tehdä?? :D kyllä tässä oli tosi kyseessä ja vieraat huomena tulossa.

no, nyt on TUOREjuustoa uunissa piirakassa, on vaan niin hemmetin kalliita et harmitti kun oli toukokuussa unohtunut jääkaapin perälle tuo lähes täynnä oleva juusto...

Vierailija
10/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja en ymmärrä, että mitä siinä juustossa voi olla, joka ei uunissa kuumennettaessa tuhoutuisi? kuten jo sanottu, en siis kuunapäivänä olisi leivänpäälle kypsentämättä laittanut (kuten en raskaana ollessa muutenkaan tee vaan vältän tuorejuustoja kypsentämättöminä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä