Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treenaajat! Kysymys proteiinilisistä yms.

Vierailija
07.08.2012 |

Olen huomaamatta alkanut treenata vähän enemmän (salilla 4 kertaa viikossa ja lisäksi uintia ja lenkkeilyä) ja mietin, pitäisikö kokeilla jotain proteiinijuomia tms. Prismassa myydään FAST-merkkisiä jauheita, mutta mistä noista nyt tietää mitä kannattaisi ostaa? Lisäksi jauhepussit on ihan valtavia, joten mitä jos maku onkin ihan hirveä?

Tuossa linkissä on esimerkkinä noita jauheita. Mikä noista olisi kuntoilijalle sopiva? Muitakin merkkejä saa ehdottaa, tuon nyt vaan tunnistin kun olen niitä marketissa nähnyt.

http://www.bullfarm.fi/bfshop/product_catalog.php?c=24

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän rankan treenin jälkeen palautusjuomaa, jossa on 20g proteiinia ja 20g hiilareita. Proteiinien saanti tukee lihaskasvua, hiilarit auttaa elimistöä palautumaan rasituksesta. Hiilarit pitäis syödä 1h sisään treenistä, proteiineissa lasketaan vain vuorokausitarve. Karkeasti ottaen kunnolla treenaavan suositellaan syövän proteiinia 1,5g painokiloa kohden.

Veteen sekoitettuna noi palautusjauheet on aika kamalan makuisia, mutta maitoon sekoitettuna suklaa ainakin maistuu edes auttavasti suklaalta.

Yleensä käytän valmiita 2dl tetroja, jotka on kätevä kantaa laukussa salille.

Vierailija
2/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treenaat ahkerasti olet ansainnut tuopillisen maitoa.

Riittää, kun syöt päivällä yhden purkin tonnikalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisille suunnatut proteiinijauheet. Sekoittuvat paljon paremmin kuin markettikamat ja ovat paremman makuisia. Nyt on käytössä Fit & smart protein mansikka, jota markkinoidaan Charlotte Perellin nimellä. Oikein hyvän makuinen. Muitakin makuja on, esim. latte, jota tosin en ole kokeillut.

Tukku on siitä kätevä, että tilaus tulee parissa päivässä ja vitamiinit sun muut voi ostaa siinä samassa.

Vierailija
4/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi mainoskikka saada houkuteltua naisia perinteisesti miesten miehittämälle markkinapaikalle?

Vierailija
5/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse sitä proteiinilisää, ellet varta vasten kasvata massaa.

Mulla kasvaa lihakset suht helposti, joten valitsen ennemmin palautusjuoman, jottei lihaksiin jää nk. Pump-tilaa eli tiedätkö sen turvonneen tunteen, kun on treenannut kovaa.

Ne fastit on kyllä ihan hyviä, varsinkin se lady versio, mansikka tai suklaa. Itse olen tosiaan kokenut, että oikea ruokavalio ja palautusjuoma on parempi yhdistelmä, koska lihasta tulee omaan makuun ihan tarpeeksi ilman proteiinilisiä tai massajauheita.

Vierailija
6/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroavat miesten vastaavista ainakin kooltaan. Mieheni pönikkä on melkein 2,5kg ja mun pussi 900g. En tarvitse proteiinia niin paljoa, että tuollainen usean kilon kippo kannattaisi ostaa. Lisäksi kyllästyn makuihin helposti, joten tarvitsen vaihtelua. Miehen pöntössä näyttää myös olevan enemmän hiilihydraattia.

Vierailija
7/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne fastit on kyllä ihan hyviä, varsinkin se lady versio, mansikka tai suklaa. Itse olen tosiaan kokenut, että oikea ruokavalio ja palautusjuoma on parempi yhdistelmä, koska lihasta tulee omaan makuun ihan tarpeeksi ilman proteiinilisiä tai massajauheita.

mutta kysyn kuitenkin, että tarkoitatko sitä dietmixiä (valko-vaaleanpunainen pussi)? mulle tulee sopivasti lihaksia myös suht helposti, joten mitään massankasvattajia en halua.

Vierailija
8/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä tavoitteena vain liikkua riittävän hyvä kunto ja pitää yllä kuntoa (sekä aerobista että lihaskuntoa. Treenejä nelisen kertaa viikossa. Saatan juoda palautusjuoman vain, koska se vie nälkää treenin jälkeen.

Jos haluaa lisätä proteinia, voi aina vetää raejuustoja ja rahkoja. Sanoisin, että selvittele, tukeeko joidenkin ravintoaineiden saanti tavoitteitasi ja tee sitten päätöksesi siitä, tarvitsetko lisäproteinia. Itse olen todennut, että normikuntoilijana en tarvitse. Tietysti syön välillä rahka- ja raejuustovälipaloja, mutta sen enempää en hifistele.

Vierailija
9/9 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta usein jos vedän esim. tuplatunnin Pump+Combat peräkkäin niin mulla on reenikassissa mukana Valion Profeel-juoma joka sisältää hyvin proteiinia ja auttaa ainakin mulla hyvin palautumisessa. Ja vielä maistuukin hyvältä.

http://www.valio.fi/profeel/