Lapsella pitää olla isä ja äiti. Ei lasta lesbopareille !!
Lapselle olisi tärkeä kasvaa normaalissa perheessä, jossa on isä ja äiti eli mies ja nainen. Tämä sen vuoksi että lapsi saa terveen kasvuympäristön ja selkeän mies/nainen roolimallin, mitä ei lesboperheissä voida tarjota, vaikka se toinen lesbo näyttäisikin vähän rekkamieheltä ja olisi ronskimpi.
Kommentit (38)
...mutta en sano sitä yleensä julkisesti, koska sitä leimaa välittömästi ryöpytys siitä, kuinka olen kapeakatseinen ja muuta "epätrendikästä". Nythän nimittäin kuuluu olla ekologinen, syödä luomua, suosia homoja ja yrittää jotenkin kuuluaa "homoyhteisöön" ja vähintään ajaa lesboparien oikeuksia adoptioon.
Mä en vastusta homoseksuaalisuutta, mun puolesta jokainen elää kuin elää. En ole uskovainen ja äänestin Paavo Haavistoa presidentiksi. Mutta kun puhutaan adoptiosta ja lastenteosta niin vastustan sitä, että lapsia voi tilata kuvastosta (yksinäisten naisten ja lesboparien oikeus hedelmöityshoitoihin) tai että homoparit saisivat adoptoida lapsia.
Mun mielestä lapsella on oikeus isään ja äitiin. Ja kyllä, on totta että lapsia syntyy narkkareille ja intian slummeihin ja se on hirveetä, mutta on myös totta että kaikki tarinat lesboäitiydestä/homoisyydestä eivät ole niin ruusuisia. On identiteettikriisejä, häpeää ja koulukiusaamista -näistä ei vain puhuta, koska se ei ole nyt trendikästä.
Mutta se, mihin pitäisi puuttua on adoption järjetön vuosien odotus. Mitä järkeä on siinä, että lapsettomat, ihanat pariskunnat (heterot) joutuvat odottamaan adoptiota esim. 5 vuotta ja samaan aikaan omat ja vieraat laitokset pullistelevat huostaanotettuja lapsia?
Oman ajatusmaailmani. Mulla ei ole myöskään homo- ja lesbopareja vastaan mitään, mutta en antaisi heille adoptio-oikeutta. Mutta kuten kirjoittaja kirjoittikin, tästä ei saa ääneen puhua. Mikäli suunsa avaa on kapeakatseinen rasisti.
Vaikka kuinka yritettäisiin heteroperheissä kasvattaa suvaitsevaisuutta homo/lesbo perheiden lapsiin, tulee varmasti joukossa olemaan niitä, jotka kaikesta huolimatta kiusaavat näitä lapsia. Ja mun mielestä se on itsekästä, lapsen elämän pilaamista, vastuutonta vanhemmilta, jotka tietävät, että se on estettävissä.
Se on vain ns. harmin paikka, jos seksuaalisuus on homous/lesbous ja silti haluaa lapsia. Aina pitäisi ajatella lapsen parasta, mutta tuo ei ole sellaista, jos homo- ja lesboparit saavat adoptoida.
Leimatkaa mut sitte vaikka kapeakatseiseksi, samapa tuo. Tämä on minun ajatusmaailmani.
Naisparit eivät "tilaa lapsia katalogista", ihan älytön vertaus. Jos luovutettujen sukusolujen käyttö on katalogista tilaamista, niin sitä harrastavat ylivoimaisena enemmistönä nais-miesparit.
Oikeus isään ja äitiin on paitsi iskulause yksinkertaisille myös käytännössä mahdotonta toteuttaa. Jos oikeasti haluatte kieltää homoilta ja lesboilta lisääntymisen se vaatii aikamoista sortovaltiota.
Kiusaamisargumentti on niin vanha ja väsynyt, älkää nyt enää jaksako. Kukaan ei ole ennustaja, ja jokaisen toki tulisi järjestää elämä niin että lapsella olisi mahdollisimman hyvä olla. Kiusaamisen suhteen monella naisparilla tämä tarkoittaa sitä, että lapsi käy koulunsa pääkaupunkiseudulla eikä maaseudulla.
Tähän ei enää jaksa muuta sanoa. Yritä ap kasvaa vähän ihmisenä.
Höpöhöpö
Tähän ei enää jaksa muuta sanoa. Yritä ap kasvaa vähän ihmisenä.
Naisparit eivät "tilaa lapsia katalogista", ihan älytön vertaus. Jos luovutettujen sukusolujen käyttö on katalogista tilaamista, niin sitä harrastavat ylivoimaisena enemmistönä nais-miesparit.
No tottakai. Mutta eikö hedelmöityshoitoja olekin tarkoitus antaa niille pareille, jotka eivät jostain käsittämättömästä syystä -fysiologia tms. saa niitä lapsia. On täysin absurdia antaa HEDELMÖITYShoitoja parille, joka ei voi hedelmöittyä eli nais-naispari. Siinä on se ristiriita.
Ja juu, tiedän kyllä miten lesbot lapsensa hankkivat. Olen kättärillä katsonut näitä muumimukiperheitä ja se on ihan ok. Siinähän ovat siitiönsä hankkineet jotenkin muuten kuin yhteiskunnan tuella.
Eikä yksinäiselle naisellekaan voi antaa hedelmöityshoitoja -ei tää nyt sentään voi koirankasvatusmenoksi mennä, jossa voi hankkia lapsen kun se itselleen ja elämäntilanteeseen sopii. Siinä pitäis ensin olla se mieskin -ja jos sitä miestä ei löydy niin siihenkin on varmaan joku syy... ja ehkä juuri siksi sitä lastakaan ei kannattaisi omaa hyvääoloaan pönkittämään hommata.
YH-äidin kasvattamia lapsia on jo maa täynnä. Se ei ole lapselle eduksi, se on valitettava tilanne ja eroja niin paljon että päätä huimaa. On älytöntä että ihmiset pitävät täysin normaalina tätä avioerojen ja isättömien lasten määrää.
Mut hei, mä oon varmaan vaan niin kapeakatseinen ja rasisti?
(kuten muutkin samanhenkiset urpot) perehtymällä asiasta tehtyyn tutkimukseen:
http://www.apa.org/pi/lgbt/resources/parenting.aspx
Lyhyet otteet vaikka tuon viimeisen lainauksen voisi silti ehkä jättää):
"Sexual Orientation. A number of investigators have also studied a third component of sexual identity: sexual orientation. In all studies, the great majority of offspring of both gay fathers and lesbian mothers described themselves as heterosexual. Taken together, the data do not suggest elevated rates of homosexuality among the offspring of lesbian or gay parents."
"Studies of other aspects of personal development among children of gay and lesbian parents have assessed a broad array of characteristics. Among these have been separation-individuation, psychiatric evaluations, assessments of behavior problems, personality, self-concept, locus of control, moral judgment, and intelligence. Research has shown that concerns about difficulties in personal development in these areas among children of lesbian mothers are unwarranted. As was the case for sexual identity, studies of these other aspects of personal development have revealed no major differences between children of lesbian versus heterosexual mothers."
"In summary, there is no evidence to suggest that lesbians and gay men are unfit to be parents or that psychosocial development among children of gay men or lesbians is compromised in any respect relative to that among offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of gay or lesbian parents to be disadvantaged in any significant respect relative to children of heterosexual parents. Indeed, the evidence to date suggests that home environments provided by gay and lesbian parents are as likely as those provided by heterosexual parents to support and enable children's psychosocial growth."
Tutkimuksessa vertailtiin homoseksuaalien ja heteroseksuaalien ihmisten (pariskuntien) lapsia ja todettiin, että vahempien seksuaalisella suuntautumisella ei ole vaikutusta lastensa seksuaaliseen suuntautumiseen tai psykologiseen kehitykseen.
...mutta en sano sitä yleensä julkisesti, koska sitä leimaa välittömästi ryöpytys siitä, kuinka olen kapeakatseinen ja muuta "epätrendikästä". Nythän nimittäin kuuluu olla ekologinen, syödä luomua, suosia homoja ja yrittää jotenkin kuuluaa "homoyhteisöön" ja vähintään ajaa lesboparien oikeuksia adoptioon.
Mä en vastusta homoseksuaalisuutta, mun puolesta jokainen elää kuin elää. En ole uskovainen ja äänestin Paavo Haavistoa presidentiksi. Mutta kun puhutaan adoptiosta ja lastenteosta niin vastustan sitä, että lapsia voi tilata kuvastosta (yksinäisten naisten ja lesboparien oikeus hedelmöityshoitoihin) tai että homoparit saisivat adoptoida lapsia.
Mun mielestä lapsella on oikeus isään ja äitiin. Ja kyllä, on totta että lapsia syntyy narkkareille ja intian slummeihin ja se on hirveetä, mutta on myös totta että kaikki tarinat lesboäitiydestä/homoisyydestä eivät ole niin ruusuisia. On identiteettikriisejä, häpeää ja koulukiusaamista -näistä ei vain puhuta, koska se ei ole nyt trendikästä.
Mutta se, mihin pitäisi puuttua on adoption järjetön vuosien odotus. Mitä järkeä on siinä, että lapsettomat, ihanat pariskunnat (heterot) joutuvat odottamaan adoptiota esim. 5 vuotta ja samaan aikaan omat ja vieraat laitokset pullistelevat huostaanotettuja lapsia?
Enkä oikein ymmärrä, mitä tekemistä tällaisilla mielipiteillä on trendikkyyden kanssa. Eikös nyt kuulukaan karpata ja vastustaa euroa, maahanmuuttoa ja kaikkea muutakin viherliberaalia aivopesua ;) Puheenaiheiden ajankohtaisuus voi riippua trendeistä, mutta yleensä se ihmisen oma näkökulma ympäristöön, erilaisuuteen ym. tulee jostain ihan muualta kuin trendeistä.
Minä(kin) suhtaudun tietyllä varauksella hedelmöityshoitoihin ja muuhunkin sellaiseen raskaudensuunnitteluun, jossa lapsen oikeus biologisen alkuperänsä tuntemiseen jää jo alkutekijöissään vähäiseksi tai jopa puuttuvaksi - oli homo tai ei. Mutta kun kyse on esim. uusperheestä, apilaperheestä, sijaisperheestä tai adoptiosta, en näe mitään lähtökohtaista syytä sille, että homoperhe on lapselle huonompi kasvupaikka kuin heteroperhe.
Enkä nyt yritäkään väittää, että "homoperhe aina parempi kuin narkkariperhe" ym. schaissea - jokaisessa perheessä on omat ongelmansa ja kriisinsä. Silti olen totaalisen eri mieltä siitä, että homoperheessä kasvaminen itsessään aiheuttaisi identiteettikriisejä, häpeää ja kiusaamista. Aikana ennen maataloutta (ja nykyisissäkin harvoissa metsästäjä-keräilijäkulttuureissa) on ollut hyvinkin epätavallista, että lapsia on kasvattaneet vain biologinen isä ja äiti. Tyypillistä on ollut mm. että kaikki yhteisön aikuiset miehet ovat olleet "isejä" (vaikka se biologinen olisikin tiedossa) ja vauvoja/pikkulapsia on imetetty ristiin tarkoituksena tehdä lapsista symbolisesti "yhteisiä". Myöskään ihmislasten psyykkinen kehitys ei tue sellaisia väitteitä, joiden mukaan ns. sosiaaliset vanhemmat olisivat lapselle haitallisia. Vauvat pikemminkin omaksuvat hoitajikseen useampia, väh. 3 hoitajaa, koska näin he parantavat selviytymismahdollisuuksiaan.
Kyllä tuollaiset ilmiöt tulevat vanhempien rakkauselämän (ei sen sitäpaitsi pitäisi kuulua lapselle muutenkaan) ulkopuolelta, kun annetaan se hiljainenkin hyväksyntä kiusaamiselle/negatiivisille asenteille ja/tai lapsi ei saa riittävästi tukea identiteettinsä kehittymiseen. Tällaiset kannanotot eivät ainakaan paranna heidän asemaansa, siis nimenomaan niiden lasten. Tämäkin palsta on täysin homoperheissä kasvavien ja kasvaneiden luettavissa. Että mun mielestä sun nyt ei vaan pitäis kasvaa tuossa perheessäs, koska vanhempas on homoja...
Huostaanotettuja lapsia ei adoptoida, sillä huostaanotto on lähtökohtaisesti tilapäinen ratkaisu. Ihanat, lapsettomat kuin lapsellisetkin pariskunnat (myös homoseksuaalit) voivat erittäin mieluusti ryhtyä sijaisvanhemmiksi tai tukiperheeksi näille lapsille. On toki tapauksia, joissa sitä toivoisi biovanhempien yksinkertaisesti suostuvan adoptioon, mutta ei todellakaan olisi lasten oikeuksien mukaista tehdä ls-laitoksista jotain lapsettomien shoppailukeskuksia josta haetaan lapsi kuin hamsteri eläinkaupasta. En halua tällä vähätellä adoptiojonoissa kärvistelevien kärsimystä, vaan muistuttaa adoption lopullisuudesta lapselle. Sellaista prosessia ei lasta ajatellen vain voi tehdä nopeasti.
29, ei mieleesi tullut, etteivät heterot ole ainoita, jotka voiva kärsiä lapsettomuudesta? Ihan samalla tavalla lapsettomia löytyy homoista ja lesboista. Erittäin mukavaa, kun vuoden hormonihoitojen jälkeen joku ihmettelee, että "miksi ihmeessä terveitä hoidetaan, kun he tarvitsisivat vain siittiöitä joltain mieheltä".
No tottakai. Mutta eikö hedelmöityshoitoja olekin tarkoitus antaa niille pareille, jotka eivät jostain käsittämättömästä syystä -fysiologia tms. saa niitä lapsia. On täysin absurdia antaa HEDELMÖITYShoitoja parille, joka ei voi hedelmöittyä eli nais-naispari. Siinä on se ristiriita.
Ja juu, tiedän kyllä miten lesbot lapsensa hankkivat. Olen kättärillä katsonut näitä muumimukiperheitä ja se on ihan ok. Siinähän ovat siitiönsä hankkineet jotenkin muuten kuin yhteiskunnan tuella.
Eikä yksinäiselle naisellekaan voi antaa hedelmöityshoitoja -ei tää nyt sentään voi koirankasvatusmenoksi mennä, jossa voi hankkia lapsen kun se itselleen ja elämäntilanteeseen sopii. Siinä pitäis ensin olla se mieskin -ja jos sitä miestä ei löydy niin siihenkin on varmaan joku syy... ja ehkä juuri siksi sitä lastakaan ei kannattaisi omaa hyvääoloaan pönkittämään hommata.
YH-äidin kasvattamia lapsia on jo maa täynnä. Se ei ole lapselle eduksi, se on valitettava tilanne ja eroja niin paljon että päätä huimaa. On älytöntä että ihmiset pitävät täysin normaalina tätä avioerojen ja isättömien lasten määrää.
Mut hei, mä oon varmaan vaan niin kapeakatseinen ja rasisti?
Korjaan nyt edes pari virhettäsi: naisparit hankkivat klinikkalapsensa alusta loppuun omilla rahoilla, niitä ei yhteiskunta korvaa. Lisäksi naiset saavat näitä samoja hoitoja myös yksin.
Kyllä siinä on roolimallia, että äiti piilottelee nurkassa kun isä näyttää perjantai-iltana TOSIMIEHEN mallia kumoamalla kossupullon ja uhoamalla.
Mikään ei kasvata niin suoraan kuin se!
Siinä!
Reps!!
Voi että säälittää aapee.
... Mutta minun lapsiani ne ei adoptoi, se on varma.
itse oon bi-seksuaali ja siis naispuolinen ja seurustellutkin nuorena tytön kanssa, nykyisin kyllä miehen kanssa suhteessa, mutta joskus tunnen silti pientä vetoa naisiin.
mä en rakastu loppupeleissä sen sukupuolen takia, vaan rakastun ihmiseen! siihen et jokainen on meistä yksilö ja erillainen, se tekee ihmisestä rakastettavan. alapäät on sitten ihan toinen asia, seksi naisen kanssa on erillaista mutta kylläkin ihanaa, rakastan sitä tunnetta kun hierotaan pimppejä vastakkain
mä voisin takaa ja vannoa että kaksi naista onnistuu kasvattamaan varmasti yhtä hyvin lapsen kuin niinku nainen ja mieskin. lapsi tarvii ympärilleen paljon rakkautta, huolenpitoa, selkeät rajat ja hyvän kodin. miksei näitä voisi esim. nainen ja nainen tarjota? aivan varmasti voi. ja luojan kiitos myöskin siitä, että nykyään seksuaalivähemmistöihinkin suhtaudutaan suht avoimesti mitä entis aikaan ei todellakaan suhtauduttu joten se nyt ainakin vähän alentaa sitä kiusaamisen riskiä vaikka idiootteja ihmisiä kyllä aina täältä maailmasta löytyy...
mut mä en esim. koskaan pystyny sanoo mun omille vanhemmille mun kiinostumisesta myös tyttöjä kohtaan koska tiedän kuinka mun vanhemmat aina haukku homoja ja lesboja, se inhotti ettei saanu olla vapaa joten älkää tehkö sitä lapsilleni, lasten täytyy saada tulla kotiin sellasina kun ne on ja hyväksyä sellasina kun ne on :(( ainaki näissä seksuaalisuuntautumisissa!
Lapsella pitää olla isä ja äiti. Ei lasta lesbopareille !!
Mitäs sitten kun tulee heteroille ero.Heitetään lapsi muuhun perheeseen että saa roolimallia,Nyt sinulla ei järkipelaa.
Olet kapekatseinen niin kun arvelitkin. Nyt perustelut kun näillä "samaa mieltä" olevilla niitä tuntuu varsin vähän olevan. Lapsilla ei ole mitään ongelmia kasvaa yksinhuoltajan, hetero- tai homoparien perheessä kunhan he saavat tarvitsevansa rakkauden ja huolenpidon. Ongelmia koituu aivan muista asioista joilla ei ole mitään tekemistä sukupuoliroolien kanssa. Ajattele nyt vähän! Vielä ei ole liian myöhäistä kehittää mielipidettään. Varsinkin jos sinulla on lapsia suosittelen harkitsemaan uudestaan mitä päähäsi painat. Miksi mielipidettäsi täällä toitotat? Että saisit hyväksyntää mielipiteellesi varmaankin? Hölmöjä maailmassa riittää eli vaikka sitä keksisi kuinka absurdin väittämän niin aina sille löytyisi tukijoita. Älä nosta itseäsi toisten yläpuolelle sanomalla mitä kukakin ansaitsee. Olisiko mukavaa jos sulle kerrottaisiin, ettet lapsiasi ansaitse? Nimittäin ajattelemattomien puheidesi perusteella on vaikea muuta ajatella.