Miksi ruoka on niin suuressa osassa ihmisten elämää?
Ymmärtäisin, jos elettäisiin kivikaudella, silloin varmaan suurin osa ajasta meni ettiessä ruokaa.
Mut nykyään! Jotkut ajattelee koko ajan sitä ruokaa, seuraavaa ateriaa tai vellovat syyllisyydentunteissa, ovat fanaattisen tarkkoja jne.
Mua häiritsee jopa sekin, että jotkut sanoo miten ne "rakastaa marjoja", "rakastaa suklaata". Lapsiaan, miestään ja vanhempiaan rakastetaan, EI MITÄÄN PUOLUKOITA!!
Hellittäkää ja hankkikaa sisältöä elämäänne!
Kommentit (36)
mitä se sisältö on, jota pitäisi elämään hankkia. Sinulla siis on joku sellainen sisältö elämässä joka meiltä muilta puuttuu?
Mikseivät he hanki jotain sisältöä elämään niin ei tarvii koko ajan olla ajattelemassa sitä ruokaa ja laskemassa kuinka paljon saa syödä mitäkin??
ap
Ensinnäkin, suhtaudun elämään ja ympäristöön uteliaasti, käyn paikoissa, tutustun ihmisiin ja otan selvää pienistä ihmeellisistä asioista.
Luen, soitan, matkustelen, tapaan ystäviä. Joskus harrastan liikuntaa. Ja jossain välissä kun huomaan, että mulla on nälkä niin syön. Ei todellakaan ruoka täytä ajatuksia eikä tule mieleenkään laskea mitään kaloreita, vaikka en ole edes niin laiha kuin voisin olla, mitat lienevät tällä hetkellä 164/67.
Onnellisen ihmisen ei tarvitse ajatella ruokaa koko ajan eikä onnellisella ihmisellä ole riippuvuuksia :)
ap
Eikö tuo auton rakastaminen ole aika sairasta. Etenkin kun ilmoitat rakastavasi kolmea asiaa: itseäsi, lastasi ja... AUTOASI!?!
"rakasta" mitään harrastustani. Kuulostaa niin uskomattoman typerältä, jos joku "rakastaa" juoksemista. Ymmärrän kyllä, että siitä voi pitää ja siitä tulee hyvä olo, mutta että ihan rakastetaan!
tunneköyhä ihminen. Sen seurauksena painonhallintasi on helppoa, mutta toisaalta missaat taas sitten kaikki muutkin huippukokemukset. Ei mun suakaan ihan ylettömsti käy kateeksi. Nimimerkillä juoksemista rakastava.
rakasta ja halaa koko maailmaa. Ja jos on koko ajan huippua, niin mitenkäs erotat ne huiput? Kyllä mullakin huippukokemuksia on ja ne ovatkin sit tosi intensiivisiä!
Tällä hetkellä rakastan vain itseäni ja lastani. Ehkä vähän autoani.
ap
löydy lukijalta huumorintajua ;)
ap
ruuasta, kuin autosta. Etkö sinä osaa olla onnellinen ilman autoa? Miten se täyttää ajatuksesi niin, että sanot rakastavasi autoa?
Kuulehan ap: ihminen tarvitsee ruokaa elääkseen, autoa ei. Eikö näin ollen ole fiksumpaa "rakastaa" jotain, mitä oikeasti tarvitsee. Ei jotain saastuttavaa, liikkumattomuuteen kannustavaa menopeliä?
mitä se sisältö on, jota pitäisi elämään hankkia. Sinulla siis on joku sellainen sisältö elämässä joka meiltä muilta puuttuu?
Mikseivät he hanki jotain sisältöä elämään niin ei tarvii koko ajan olla ajattelemassa sitä ruokaa ja laskemassa kuinka paljon saa syödä mitäkin??
ap
Ensinnäkin, suhtaudun elämään ja ympäristöön uteliaasti, käyn paikoissa, tutustun ihmisiin ja otan selvää pienistä ihmeellisistä asioista.
Luen, soitan, matkustelen, tapaan ystäviä. Joskus harrastan liikuntaa. Ja jossain välissä kun huomaan, että mulla on nälkä niin syön. Ei todellakaan ruoka täytä ajatuksia eikä tule mieleenkään laskea mitään kaloreita, vaikka en ole edes niin laiha kuin voisin olla, mitat lienevät tällä hetkellä 164/67.
Onnellisen ihmisen ei tarvitse ajatella ruokaa koko ajan eikä onnellisella ihmisellä ole riippuvuuksia :)ap
ihmiset eivät olekaan niitä ylipainoisia, vaan nimenomaan ne valmisruokia syövät, perheissä joissa ruokaa laitetaan, ei keskimääräisesti ole lihavia lapsia.
Ruoka ei taida olla ihan se huonoin elämän sisältö, kunhan ei ole ainut. Paremminkin netti, tv.. vie aikaamme..
Itse paastoan tänään ja vietän säännöllisesti pari paastopäivää kuukaudessa.
Olen normaalipainoinen ja käyn päivittäin lenkillä ja pidän ruoasta ja ruoanlaittamisesta
Ensinnäkin, suhtaudun elämään ja ympäristöön uteliaasti, käyn paikoissa, tutustun ihmisiin ja otan selvää pienistä ihmeellisistä asioista.Luen, soitan, matkustelen, tapaan ystäviä. Joskus harrastan liikuntaa. Ja jossain välissä kun huomaan, että mulla on nälkä niin syön. Ei todellakaan ruoka täytä ajatuksia eikä tule mieleenkään laskea mitään kaloreita, vaikka en ole edes niin laiha kuin voisin olla, mitat lienevät tällä hetkellä 164/67.
Onnellisen ihmisen ei tarvitse ajatella ruokaa koko ajan eikä onnellisella ihmisellä ole riippuvuuksia :)ap
Jo pienistä määristä ylimääräistä lihoo vuosien mittaan. Ruokalehdissä on mainioita esimerkkejä menestyneistä ihmisistä, joilla todellakin on elämä, ja lisäksi he harrastavat ruoanlaittoa. Ja usea on pikkusen tukevassa kunnossa.
Ehkä muuten myös rakastan mun pianoa, en tosin yhtä paljon kuin autoa, koska pianolla on vaikea mennä töihin vaikka siinä onkin pyörät.
Naurakaa enemmän ja laskekaa niitä kaloreita vähemmän!
ap
ruuasta on muodostunut kaikkien elollisten olentojen yksi tärkeimmistä asioista? Muutama kymmenen vuotta länsimaissa on ihmiset voineet syödä liikaa suurina massoina ja sitten ihmetellään, miten miljoonien vuosien evoluutio lähtien liskoista ei nollaudu. Ei tietenkään nollaudu. Ruoka, ruuan ajattelu, ruuan syöminen ja ruuan hankkiminen + hamstraaminen ovat sisäänrakennettu meille. Ihminen, joka on aina saadessa ruokaa tankannut kunnolla ja ollut nenä pitkänä lihapalojen perään pysyi hengissä siellä luolamieskulttuurissa.
Kaikki eläinten kanssa olevat tietävät, miten tärkeää ruoka eläimillekin on.
Eikö tuo auton rakastaminen ole aika sairasta. Etenkin kun ilmoitat rakastavasi kolmea asiaa: itseäsi, lastasi ja... AUTOASI!?!
"rakasta" mitään harrastustani. Kuulostaa niin uskomattoman typerältä, jos joku "rakastaa" juoksemista. Ymmärrän kyllä, että siitä voi pitää ja siitä tulee hyvä olo, mutta että ihan rakastetaan!
tunneköyhä ihminen. Sen seurauksena painonhallintasi on helppoa, mutta toisaalta missaat taas sitten kaikki muutkin huippukokemukset. Ei mun suakaan ihan ylettömsti käy kateeksi. Nimimerkillä juoksemista rakastava.
rakasta ja halaa koko maailmaa. Ja jos on koko ajan huippua, niin mitenkäs erotat ne huiput? Kyllä mullakin huippukokemuksia on ja ne ovatkin sit tosi intensiivisiä!
Tällä hetkellä rakastan vain itseäni ja lastani. Ehkä vähän autoani.
ap
löydy lukijalta huumorintajua ;)ap
Ei ole sinulle tullut mieleen, että ihminen joka rakastaa ruokaa, ei tarkoita sitä kirjaimellisesti? Itse "rakastan" ruokaa ja ruuanlaittoa, mutta en koskaan puhuisi siitä "rakkaudesta" samassa lauseessa lasteni kanssa.
Miksi tässä ketjussa muuten vain sinulla on lupa käyttää sarkasmia? Luehan ketju, niin huomaat, että kaikki vastaukset eivät ole todellakaan kirjoitettu vakavissaan...
Ja laitetaan nyt tähän loppuun hymiö, niin voit miettiä olenko tosissani vai en ;)
Se että ap tuomitsee jyrkästi harrastusten "rakastamisen", kertoo siitä että ap:llä on lattea tunne-elämä. Sehän just on monen mielenterveysongelman takana, että ihminen on älyttömän herkkä ja tuntee asiat voimakkaasti. Sellaisilla ominaisuuksilla varustettu ihminen vaatisi normaalia enemmän palautumisaikaa, ja sitähän nykyelämä tarjoaa niukasti. Toisaalta sitten taas moni mielelenterveysongelmainen kieltäytyy syömästä latistavia lääkkeitä, koska lattea elämä on just sitä, puuduttavan, kuolettavan latteaa. Moni valitsee sen sijaan mieluimmin vähän hulluna olemisen. Nimimerkillä kokemusta on.
Se että ap tuomitsee jyrkästi harrastusten "rakastamisen", kertoo siitä että ap:llä on lattea tunne-elämä. Sehän just on monen mielenterveysongelman takana, että ihminen on älyttömän herkkä ja tuntee asiat voimakkaasti. Sellaisilla ominaisuuksilla varustettu ihminen vaatisi normaalia enemmän palautumisaikaa, ja sitähän nykyelämä tarjoaa niukasti. Toisaalta sitten taas moni mielelenterveysongelmainen kieltäytyy syömästä latistavia lääkkeitä, koska lattea elämä on just sitä, puuduttavan, kuolettavan latteaa. Moni valitsee sen sijaan mieluimmin vähän hulluna olemisen. Nimimerkillä kokemusta on.
Tunnetpa minut hyvin... Todella lattea olen. Ihan laattana makaan täällä kotona.
ap
niin se on ap. Kuka muu tekisi aloituksen siitä, että ihmettelee ihmisiä, jotka rakastavat ruokaa? Anna ap ihmisten rakastaa, mitä haluavat kunhan se on laillisuuden rajoissa. Ei se ole sinulta pois eikä sillä tosiaankaan kannata mieltään vaivata.
niin se on ap. Kuka muu tekisi aloituksen siitä, että ihmettelee ihmisiä, jotka rakastavat ruokaa? Anna ap ihmisten rakastaa, mitä haluavat kunhan se on laillisuuden rajoissa. Ei se ole sinulta pois eikä sillä tosiaankaan kannata mieltään vaivata.
ja seura :) Jos se sua häiritsee niin omapahan on ongelmasi.
anaalisilla persoonilla toimii usein kolmiyhteys armoton tosikkous, kova kontrolli, ja erittäin järjestyksessä oleva täydellinen elämä.
Mä en ymmärrä miksi esim urheilu on niin hemmetin keskeisessä roolissa nykyihmisen elämässä. Kaikkein kauheinta tietsikat, pelit ja TELEVISIO!!! Hih!
Kyllä hyvä ruoka ja yhteinen aika sen parissa on niin ihanaa. Ja kun av:lla ollaan, pitää todeta tietysti, etä emme ole ylipainoisia mussuttajia vaan nautiskelijoita ja terveen ruoan ystäviä:)
Marjojejn ja sienien poiminta yhdessä perheen kanssa on kivaa, nauttia luonnosta ja toistemme seurasta KESKUSTELLEN keskenämme. Ei vaikkas tv:tä tuijottaen tai hikipäässä kakaroita treeneihin kuskatessa.
Etenkin kun ilmoitat rakastavasi kolmea asiaa: itseäsi, lastasi ja... AUTOASI!?!