Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin 2x viikossa? Onko mahdollista?

25.11.2005 |

Ihan vain kyselen täältä noista hoitomahdollisuuksista, kun olen itse pihalla kuin lumiukko..

Siispä: voiko päiväkotiin laittaa lapsen vain muutamaksi päiväksi per viikko? Miten maksutus hoituu?

Tilanne tulee olemaan sellainen, että siis meille syntyy ensi kesänä vauva ja poika on tuolloin reilut 2v. Haluaisin hänen olevan kotihoidossa, mutta siis saavan myös erilaista aktiviteettia ulkopuolelta kodin muutamana päivänä viikottain. Mitkä ovat vaihtoehtoni? Olen kuullut, ettei esim. seurakunnan kerhoihin oteta alle 3-vuotiaita.

Kertokaahan, jooko??!! ja miten asiassa edetään (hakemukset jne)

kiitti!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi oli päiväkodissa 10pv/kk, kuukaudessa olevasta viikkomäärästä riippuen 2-3pv viikossa. Muistaakseni kyseessä oli ns. ostopäivät ja sopimus tehtiin kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan eli etukäteen ilmoitettiin hoitopäivät. Meillä meni kymmenestä päivästä kuukaudessa puolet täydestä hoitomaksusta, eli hoitomaksu määräytyy perinteisesti tulojen ja hoitoajan suhteen.

Vierailija
2/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin juuri työt ja meidän poika menee päiväkotiin 3xviikossa. Päivät kannattaa sopia etukäteen maksujen kannalta ja esim. meillä mennään päiväkotiin ti, ke, to. Jokaisesta etukäteen sovitusta poissaolopäivästä saa 4% alennusta. Eli siis meidän tapauksesta kuukaudessa on poissaolopäivä 8, joten alennus on 32% täyspäiväisen hoidon maksimimaksuista (joka siis enimmillään on 200¿kuukaudessa tulotasosta riippuen). Päiväkotipaikkahakemuksessa kysytääm hoidontarvetta eli siihen kirjoitat vaan, että se on 2krt viikossa + kellonajat. Mutta tavallinen hakemus on siis täytettävä.

isabelle75 ja poika 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioithan, että menetät kotihoidontuen, jos laitat esikoisesi kunnalliseen päivähoitoon, vaikka kysymys olisi vain 2stä päivästä viikossa.

Vierailija
4/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mistä päin olette minkälaisia kerhoja on tarjolla; me esim. asumme Tampereella ja täällä on kaupunginkin kerhoja, joissa on ryhmiä 2-3-vuotiaille. Meidän 3,5-vuotiaamme käy tällaista kerhoa 2x viikossa.

:-)