Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Suomessa syntynyt syntymätodistuksen?

Vierailija
06.08.2012 |

Jos saa, niin mikä virasto sen lähettää ja tuleeko kuinka pian lapsen syntymän jälkeen?

Mitenkä isyydentunnustus tehdään? Jos ei itse ota asiasta minnekkään yhteyttä niin lähteekö joku virasto oma-aloitteisesti selvittämään asiaa?

Kiitos!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi isyysjuttu, siitä on niin kauan, pitikö itse varata aika? Kärsin varmaan dementiasta..

Vierailija
2/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi isyysjuttu, siitä on niin kauan, pitikö itse varata aika? Kärsin varmaan dementiasta..

maaikmalla kinkkinen paikka kun kukaan ei meinaa uskoa ettei Suomesta sellaista saa.

Joku esteettomyystodistus ei myoskaan oikein vakuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy syntymä- ja avioliittotodistuksena ulkomailla.

Vierailija
4/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Jäinkin tässä pohtimaan mitä käyttää vauvan henkilöpapereina mutta ilmeisesti henkilötunnuksella onnistuu kaikki Suomessa. Lähinnä ensimmäisenä tuli mieleen passin hakeminen, kirjattujen lähetysten noutaminen postista ja joillain lentokentillä lapsen todistaminen omaksi, sellaiset tilanteet.

Kiitos virkatodistus vinkistä! Selvitänkin sitä asiaa eteenpäin.

Jos jollain on tietoa eteneekö tämä isyydentunnustus ellen itse asian eteen mitään tee, niin olisin kiitollinen.

Ap

Vierailija
5/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni itse varata aika. Eli sieltä ei soitella perään.

Vierailija
6/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustukseen.

Vierailija
7/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämällä saa. Meidän lapset on puoliksi brittejä ja brittipassia varten tarvitsee syntymätodistuksen. Ihan valmis kaavake siinä oli.

Kelakortti tulee tosi nopeaa postissa.

Passilla voi henkilöllisyyden todistaa, tosin ei sitä ole muuten tarvinnut kuin matkustaessa.

Vierailija
8/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan "syntymätodistus" ei Usassa kelvannut ollenkaan. Virkatodistus hyväksyttiin juuri ja juuri.

Vierailija
9/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Irlannin passia haettaessa. Ei yhtään ihmetelty. Tosin Irlanti on vielä sivistysmaa ja passihakemuksen voi itse viedä suurlähetystöön. Toisin kun brittipassia haettaessa, kun pitää lähettää kaavakkeet kuriiripostina Düsseldorfiin ja papereiden täyttäminenkin on vielä hankalampaa. Siksi emme lapselle brittipassia ole viitsineet hakeakaan...

Vierailija
10/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoon lähtiessäni syntymätodistuksen vuonna 2008. En itse sitä hankkinut vaan vanhempani, joten en tiedä mikä todistus tosiasiassa oli kyseessä, mutta jokin lappunen kuitenkin.

Vierailija
11/11 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaikmalla kinkkinen paikka kun kukaan ei meinaa uskoa ettei Suomesta sellaista saa.

Joku esteettomyystodistus ei myoskaan oikein vakuuta.

Laativat siellä ainakin ranskaksi paikallista acte de naissancea vastaavan todistuksen.