Onko teistä joku vuodenaika parempi lapsen syntyä?
Minulla on vanhempi syntynyt huhtikuussa ja nuorempi syyskuussa.
Olihan se eka talvi vähän ankea tämän nuoremman kanssa, mutta sitten oli kiva, kun jo ensimmäisenä kesänään sai konttailla ulkona ja nyt jo sitten kävelee, kun on ollut kuraisempaa.
Kevätvauvan kanssa sai eka kesän varoa aurinkoa ja talvikin meni vaunuissa maatessa, että myöhemmin se pääsi lopultakin sitten liikkumaan oikein maankamaralle.
Eli syysvauva parempi (menkää heti laittamaan alulle).
Kommentit (5)
Itse loppuvuodesta syntyneenä kadehdin nuorena aina alkuvuodesta syntyneitä jotka pääsi aikaisemmin ripille, saivat ennemmin ajokortin, kävivät jo baareissa ja saivat paremmin kesätöitä sinä kesänä kun olivat jo 18 ja itse kärvistelin alaikäisenä.
Joten alkuvuosi ehdottomasti parempi!
Oma syntyi alkukesästä. Ihan hyvä sekin.
Ei tarvi ite raskauttaa helteillä, vauva voi hyvin nukkua lämpimässä säässä rattaissa, ei tarvi pukea kerrostolkulla vaatteita jne.
Siks ehdottomasti se kesävauva, pääsee heti ulos, yms..
Ja: " ...ooo, kesän lapsi mä oon, ooooo, on villi luonteeni mun..."
olla hyvinkin hankalaa tasapainotella ison vatsan kanssa liukkailla kaduilla, kun tasapaino on muutenkin hakusessa loppuraskaudesta)
ja siten B) ehti saada itsensä rantakuntoon kesäksi. C) Ei tarvinnut olla viimeisillään hellekautena (voi olla tosi tuskaista olla 9kk raskaana elokuun helteillä)...Ja vielä D) ei tarvinnut lasta suojata pakkasilta (jos syntyy talvivauva, pitää olla neljän seinän sisällä paljon pidempään), eikä myöskään F) tarvinnut suojata vastasyntynyttä helteiltä. Melkein saman tien pääsi ulkoilemaan kevätvauvan kanssa...
Kesällä jo viihtyi rattaissa istuen ja katseli maailmaa ja talvella jo kävelee :)