Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen riippuvuus päihteisiin ja biletykseen ahdistaa

Vierailija
25.11.2005 |

Olen kolmen lapsen äiti, ikä lähenee kolmeakymppiä.

Ennen lapsia elin villiä ja vallatonta elämää, bailasin ja ryyppäsin minkä ehdin ja nautin siitä. Toisaalta kuitenkin tiedostin, ettei niin voi aina elää.

Niinpä kun yllättäen tulin raskaaksi, ei se tuntunut ollenkaan kamalalta vaan olin iloinen asiasta. Lopetin kaiken päihteidenkäytön, myös tupakanpolton. Lapsia olen saman miehen kanssa pykännyt kolme kappaletta, olen ollut tehokas ja sisukas kotiäiti ja melkolailla tyytyväinen elämääni.

Viime aikoina on kuitenkin alkanut v*tuttaa jatkuva kodinhoito ja kaipaan hirveästi omaa aikaa ja hauskanpitoa niissä paikoissa ja porukoissa joissa ennen lapsia tuli hengattua.

Tämä on jotenkin tosi ahdistavaa. Kun haluaisi olla sellainen äiti kuin tähänkin saakka, eli elää ihan vaan lasten ehdoilla ja nauttia kotona olosta. Mutta mieli tekeekin vaihtaa vaihdetta ja käydä vetämässä kännejä ja flirttailla miehille. Oma mies on tylsä kuin mikä.

kamalaa huomata, että iän myötä tässä on vaan taantumassa takaisin teini-ikään. Vai onko tämä kolmenkympin kriisi?

Onko täällä muita äiti-ihmisiä, jotka eivät ole nuoruudessaan kuppiin sylkeneet vaan ihan railakkaasti ryypänneet viikonloput (ja joskus muinakin päivinä) läpeensä, siis että alkoholinkäyttö on ollut ihan holtitonta, mutta silti hauskaa?

Karua huomata, että se huoleton ja välinpitämätön asenne ei jäänytkään sinne nuoruuteen vaan se kytee edelleen, ja joskus sitä toivoisi olevansa pitkään yksin kotona jotta saisi ryyppäillä rauhassa kavereiden kanssa? Tämä on varmaan jonkinlaista alkoholismia? En juo paljonkaan, olosuhteet ja luonne ei anna periksi, luonteeltani olen sellainen että pidän tarkasti huolta itsestäni ja perheestäni, eikä siihen sovi mitkään kotiäidin ryyppyiltamat. Siis mielestäni on ok käydä välillä viihteellä, mutta että joka viikonloppu tulee se hinku niin sitä en hyväksy. En halua olla tällainen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun sinne ryyppämään lähti niin harvoin siellä hauskaa oli. Ja oli todella mukava palta illalla oman miehen kainaloon.

Kyllä muutamia kertoja oli todella mukavaa mutta sitten se alkoi olla sitä samaa..

Vierailija
2/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä pitäis vaan osata päästää lopullisesti irti. Mä en myöskään osaa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen kyllä käynyt siellä baareissa ja liian usein on hauskaa ollut ja siksi tekee uudelleen mieli, koko ajan vaan enemmän.

Luulin jo ajat sitten päästäneeni irti niistä kuvioista, mutta kai se oli vain sitä että oli niin kädet täynnä töitä aina kun oli vauva talossa ja nyt kun lapset kasvaa niin itselle tulee hinku lähteä jammaamaan. Siis oikein vituttaa että ei pääse irti tästä innosta ja haikailusta. Mitenkään ei pysty sovittamaan yhteen kunnon biletystä ja lastenhoitoa, se ei kerta kaikkiaan sovi. Siis en halua lähteä sille linjalle että joka viikonloppu lähden baanalle. Ei. Haluan pysyä tiiviisti perheen kanssa, enkä olla mikään krapulastaan väsynyt ja vittuuntunut äiti lapsille.

Tunnen itseni ihan kakaraksi.:(

AP

Vierailija
4/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten biletin rankasta vuosia ja sit kun raskaaksi tulin vahingossa, biletys jäi mut nyt kova hinku päästä bailaan ja olla välillä vapaa. Mut se pitää vaan unohtaa. Kaikkea ei saa. Lapseni tuo minulle nyt niin paljon iloa et monesti tunnen itseni onnellisemmaksi kuin ennen lasta vaik en ollut kypsä vielä äidiksi omasta mielestäni.