Olemme asumuserossa. Eropaperit vetämässä. Teenkö aviorikoksen jos aloitan seurustelun
Kommentit (9)
Henkinen ero, se tunnetason, oli tapahtunut jo yli puoli vuotta ennen asumuseroa ja eron vireille laittoa. Olin kuitenkin virallisesti naimisissa, kun tapasin uuden miesystäväni.
Olin todella kiusaantunut ja vaikea suhteessa sen ensimmäisen reilun kuukauden, kunnes sain eropaperit käsiini. Silloin tunsin vasta olevani täysin vapaa jatkamaan elämääni.
Tulkitsen sen vähän niin, että arvostan avioliittoa instituutiona sen veran, että koin vähän tekeväni sitä kohtaan väärin, en ex-miestäni.
No mä kyllä pohdin muutenkin vähän liikaa ja oudoilta kanteilta asioita.
Haluatko vielä pitää takaportin auki? Oletko valmis uuteen suhteeseen? Ettei olisi vain laastarisuhde, jossa voit todistaa olevasi kelvollinen vielä?
ennen kuin avioero on astunut voimaan?
ihmeen aviorikoksen?
Ei rikoslaki tunne moista.
takaporttia auki. Tämä ero on niin TOTTA kuin vain voi olla ja olen niiiin onnellinen kun pääset eroon tällaisestä onnettomasta, sairaasta suhteesta!!!
Oletteko te ihmiset noin auktoriteettiuskoisia, että ette edes pysty olemaan eronneita ennen kuin "paperit ovat valmiit"?! Jos sekä sinä ap että kumppanisi ajattelette, että ette enää ole yhdessä, niin ettekö silloin ole eronneet? Vai onko ero voimassa vain silloin, kun yhteiskunta on vahvistanut sen?
Itse ajattelen niin että olen tällähetkellä jo eronnut. Ja olemme molemmat hakeneet eroa. Hyvä ystäväi sanoi että en voi missään nimessä tapailla uusia miehiä kun avioliitto on vielä virallisesti voimassa.
Laki ei sellaista tunne. Uskollisuuden ajatus perustuu ihan muuhun kuin avioliittolakiin. Laissa sanotaan ainoastaan näin:
Puolisot ovat keskenään yhdenvertaiset. Heidän tulee avioliitossa osoittaa keskinäistä luottamusta sekä yhteisesti toimia perheen hyväksi.
Uskoton siis saa olla avioliiton aikanakin, jos osoittaa toista kohtaan luottamusta ja toimii perheen hyväksi.