Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja hiilihydraattien vähentämiseen?

Vierailija
05.08.2012 |

Elikkäs, olisiko kellään vinkkejä hiilihydraattien vähentämiseen ruokavaliosta.

Ainakin aamupalamurot jätän pois, leivän vaihdan karppileipään ja itsetehtyyn siemennäkkäriin. Juustoa ja meetwurstia syön kuin ennenkin.

Työpäivinä lounaspaikoissa pyrin ottamaan ison annoksen salaattia ja vähemmän pastaa.

Kotona onkin helpompi tehdä itse vähähiilihydraattinen päiväruoka.

Mutte entäs välipalapatukat/myslipatukat, millä ne voisi korvata? Ja vähärasvainen Activia jugurtti tulee edelleen kuulumaan ruokavalioon. Mitä kannattaa suosia jos haluaa herkutella?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli niitä haluat syödä. Herkutteluun sopii vaikka suklaamousse itse tehtynä. Tummasta suklaasta tulee tietysti jonkin verran hiilihydraattia, mutta määrä tasoittuu munanvalkuaisten ja mahd. kerman kanssa sotkiessa, joilloin yhteen annokseen ei niin paljon hiilihydraattia sitten tule. Karppipalstalta löytyy lisää herkkuja ja muitakin reseptejä, joita kannattaa kokeilla.

Vierailija
2/5 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karpannut yli vuoden. Tässä nopeasti perusneuvoja:

Kun vähennät hiilareita ruokavaliostasi täytyy sinun korvata ne jollakin - muuten iskee kova nälkä ja sorrut hiilareiden ylensyöntiin! Karppaus tunnetaan enkuksi low carb high fat-nimellä. Siis kun hiilareita vähennetään nostetaan rasvan kulutusta. Aivot tarvitsevat rasvaa, ei tarvitse pelätä mitään "rasvan aiheuttamaa sydäntautia", se on vanhentunutta ja väärää tietoa. Jopa THL:n Fogelholm&Puska ovat myöntäneet ettei eläinrasva ole haitallista :)

Älä kuitenkaan nosta proteiinipitoisten ruokien osuutta jos meinaat laihtua. Proteiini on kallista (liha jne.) ja jos sitä syö liikaa (enemmän kuin 1-1,5g/kg) saattaa jopa lihoa.

Pidä sen sijaan huoli siitä että saat tarpeeksi rasvaa, se on erittäin tärkeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele mitään. Ennen söin ruoalla 3 perunaa, nyt otan yhden ja runsaasti kasviksia. Leipääkin syön, mutta esim aamulla 2 leivän sijaan syön vain yhden runsaammilla täytteillä... Tai jos varsinkin näin uusien perunoiden aikaan tulee syötyä perunaa enemmän, en sitten syö sinä päivänä muuta hiilarimättöä kuten leipää. Mulla hiilarit 40-100g päivä. En syö välipaloja oikeastaan ollenkaan, joskus yllättää kuitenkin nälkä ja silloin syön muutaman parapähkinän, saksanpähkinän tai manteleita

-15kg tammikuusta, hitaasti mutta varmasti. Mulle ei sovi sellainen dietti/elämäntapa jossa pitäisi kieltäytyä kaikesta.

Vierailija
4/5 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset noita välipalapatukoita? Jos syöt niitä usein, niin todennäköisesti jos alat karpata ja lisätä proteiinia ja rasvaa, et tule niitä juurikaan enää tarvitsemaan.

Vierailija
5/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi