Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käännytetty synnäriltä takaisin...

Vierailija
05.08.2012 |

kauan on mennyt kun vauva on sitten oikeasti lähtenyt tulemaan???

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni pari viikkoa. Epäiltiin lapsivesien menneen, olikin tullut limatulppaa osittain, mutta ei kai lapsivesiä. Olin kahdelle sormelle auki. Ensisynnyttäjä.

Vierailija
2/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehti kotiin ja joutui tilaamaan ambulanssin kun vauva syntyi eteiseen. Matkaa laitokselle oli 10min, siellä käydessä kun kätilön mukaan vauva ei ollut vielä syntymässä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerran vauva syntyi 20 min siitä kun tultiin sairaalaan. Yrittivät vielä odotuttaa isien huoneessa. Ei se kuulemma vielä ollut tulossa, tiesivät ilman tutkimustakin.

Vierailija
4/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin lapsiveden tihkumisen takia iltapäivällä synnärillä. Vielä ei ollut säännöllisiä supistuksia ja vauva oli ultrassa hyvinvoiva, joten saatiin mennä vielä kotiin odottelemaan supistusten alkua. Oltais voitu myös jäädä sinne Taysin käytäville odottelemaan, mutta kotona oli kivempaa. Puolen yön aikoihin mentiin takas, ja silloin pääsinkin heti saliin ja vauva syntyi aamulla seitsemältä.

Vierailija
5/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tuntia ennen lapsen syntymää?

Mä olen ollut salissa kaks kertaa tunnin ja kerran kaks tuntia ja tiedän monta, jotka olleet vähemmän.

Mut on kirjattu yleensä osastolle odottelemaan 2-5 tuntia ennen syntymää. Ja osaston kautta pääsee saliin helpommin kuin vastaanotosta. Vastaanotossa pitää melkein pään näkyä ennen kuin pääsee eteenpäin.

Vierailija
6/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tuntia ennen lapsen syntymää?

Mä olen ollut salissa kaks kertaa tunnin ja kerran kaks tuntia ja tiedän monta, jotka olleet vähemmän.

Mut on kirjattu yleensä osastolle odottelemaan 2-5 tuntia ennen syntymää. Ja osaston kautta pääsee saliin helpommin kuin vastaanotosta. Vastaanotossa pitää melkein pään näkyä ennen kuin pääsee eteenpäin.

No ehkä sulla on sit avautumisvaiheen loppu ja ponnistusvaihe olleet nopeita? Tai sitten on sattunut olemaan vaan kauhea ruuhka, eikä ole ollut saleja vapaana?

Itse olin 5 cm auki tuossa vaiheessa, ja pääsin saliin heti, kun käyrät oli otettu. Avauduin sit kuitenkin melko hitaasti, kunnes päätin ottaa epiduraalin, ja ponnistusvaihe kesti tunnin.

Vierailija
7/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanottiin että voin tulla takaisin kun supistukset on tullut säännöllisesti kahden tunnin ajan. Ei ollut auennut yhtään tuossa vaiheessa vaikka oli supistellut reilusti.

Menin takaisin puolen tunnin päästä ja tyttö syntyi siitä kymmenen minuutin päästä.

Supistuksia en tuossa loppuvaiheessa tuntenut, vaan oli yhtä ja samaa tuskaa koko ajan.

Ja kyseessä toinen muksu.

Vierailija
8/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden ison lorahduksen jälkeen lähdin synnärille. Yrittivät käännyttää kotiin, sanoivat, että ei lapsivesi niin mene(?) Löin persuksen penkkiin ja vaadin lääkärin tutkimaan. Lääkäri totesi, että vedet on menneeeet, kalvot rikki, osastolle. Oli niin kusipäinen sairaanhoitaja ennenkuin lääkäri saapui ja kummasti muuttui ihmeen hoivaavaksi, kun lääkärimääräsi osastolle. TAYS.

Vierailija
9/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi kyseessä. Olin pari tuntia piuhoissa, mutta supistukset loppuivat.

Vierailija
10/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin TYKS:iin, kun supistuksia tuli n. 2-3 minuutin välein ja olivat tosi kipeitä. Kätilö tutki ja sanoi, että kohdunsuu on vasta kolme senttiä auki ja supistuksia tulee liian harvoin. Käski lähteä vielä kotiin, kun koti oli 15 minuutin päässä sairaalasta. Sanoin, että supistukset ovat niin kipeitä, että tämä lapsi syntyy kyllä ihan kohta. Kätilö seuraili tilannetta n. 1 tunnin ajan ja supistuksia tuli edelleen 2-3 kolmen minuutin välein, mutta kohdunsuu oli edelleen vain 3 senttiä auki. Kätilö suositteli kotiiin lähtemistä ja lähdimme kotiin, vaikka supistuskivut oli hirveät. Ehdittiin autolla kotipihaan, kun lapsivedet meni ja tuli tarve ponnistaa. Mies soitti vielä ambulanssia, kun lapsi oli jo puolittain ulkona. Onneksi naapurissa asuu gynekologi, joka sattui olemaan kotona, niin apu oli lähellä, vaikka kyllähän se vauva olisi sieltä ilman apuakin tullut ;). Ihana omenapuun alla syntynyt poika tulikin ja pakko oli antaa nimeksi Väinö (terveisiä vaan tutuille) J. Karjalaisen laulun mukaan...alla omenapuun, ei voi olla kukaan muu, siellä, siellä se Väinö on. Todellisuudessa oltiin ihastuttu tuohon nimeen jo ennen synnytystä.

Vierailija
11/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla meni liraus vettä, soitin sairaalaan, käskivät näytille. Kätilö tutki ja lähetti kotiin. Päästiin kylmäasemalle tankkaamaan (15min ajo) kun vedet meni lorinalla ja alkoi supistaa niin maan vietävästi. Kurvattiin takaisin sairaalaan. En ehtinyt saliin, kun vauva jo oli ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi