ILOLA! Asuuko joku tässä viehättävässä pikku paikassa?
onko sulla jotain hyvää tai pahaa sanottavaa kyseisestä paikasta? saatiin kämppää leikkikadulta...
Kommentit (17)
kouluikäisten vanhemmat hakevat lapsilleen paikkoja lähialueen muista kouluista, mutta eivät tietenkään kaikki pysty saamaan yli rajojen. Koulu on oikea " hörhö-paratiisi" . Missään en ole nähnyt niin huonosti käyttäytyviä lapsia koulutyöskentelyssä, koulujen välisissä urheilutapahtumissa jne.
lähdettiin sieltä heti kun tulin raskaaksi.
huume hörhöjä ja alkoholisteja koko alue täynnä, ainakin silloin.
en halunnut lapseni kasvavan siellä päivääkään. enkä ole katunut.
voi olla, että paikka on siistiytynyt, mutta VAV:n kämpät oli slummeja..
täyttä paskaa, siellä ei todellakaan huume hörhöt asusta! mukavaa ihanaa aluetta, josta omakotitalon ostaisin jos rahat riittäisi!!!
No huh huh, vierailen Ilolassa usein, enkä ole koskaan nähnyt siellä huumehörhöjä. Mukavalta alueelta se vaikuttaa. Mutta palvelut taitavat olla kaukana?
Itse olen asunut siellä n.15 vuotta (ns vanhalla puolella omakotitalossa). Itse tykkään alueesta valtavasti! ainoastaan kulkuyhteydet ei niin hyvät..
Vierailija:
Nii-in, onneks on auto, ei tarvi asuinaluetta lipun mukaan valita ;)
ja sitäpaitsi aamukuudelta harvemmin on ruuhkaa, että hehe itselles vaan!
Vierailija:
niin, idiootit lähtee 7 jälkeen. minä viisaana aloitan työni aamu kuudelta ja lopetan klo14. en ole ruuhkaa nähnytkään!
jos haluan nukkua pitkään nousen klo 7. sulla varmaan erillainen rytmi?
-idiootti-
Ilola näyttää aivan ihanalta, mutta niitä miinuspuolia on pitkä liuta...
Suurin ongelma on Ilolan koulu, jonne lapsemme olisi joutunut, vaan pistimme 100% hanttiin! Onnistuimme saamaan lapsemme toiseen kouluun, mutta perustelut olivat todella hyvät. Nyt Ilolassa asuvat tuskin enää saavat lapsiaan muualle (esim. Simonkallio täynnä jo oman alueen lapsista, ja jos Tikkurilan alakoulu todella lakkautetaan, tilanne pahenee). Ilokan koulu on ns. luokaton, eli lapset etenevät 1-6luokat " omaan" tahtiinsa, siellä lapset tekevät " työtä" opettajien kanssa " tasa-arvoisina" , suunnitellen omat viikkotavoitteensa yms. Seurauksena on todellakin ollut käyttäytymisongelmia, sekä käytännössä useat oppilaat eivät ole saavuttaneet 6-luokan loppuun mennessä oppimistavoitteita kyetäkseen yläkouluopiskeluun. Tämä näkyy Simonkylän koulussa erittäin hyvin, eikä sinne enää kukaan haluaisi lastaan laittaakaan...
Toinen huomattava ongelma ovat " sosiaalirajoitteiset" ihmiset, joita alueella asuu huomattavasti (VVO, SATO ja kaupungin vuokra-asunnot, sekä tietääkseni myös joku tukiasunto). Ympäristöä tuhoavat siis sekä " kylän" oma nuoriso, sekä aikuisempi joukko häiriköitä. Ja koska työttömyyttä sekä muita sos. ongelmia on, on myös rasismia.
Kolmas on tuleva läpikulkutie Koivukylän puolelta länteen (tulee olemaan huippu vilkas), sekä mahdollisesti tulevaisuudessa rakennettava Marja-rata. Lentomeluakin alueella riittää...
Kokonaisuudessaan Ilolan-Kylmäojan alue on meidän perheemme osalta kertaalleen koettu, eikä ikänä sinne enää muutettaisi!
Helsinki on todella surkea kaupunki lapsiperheille! Ja mieluummin asuu periferiassa, kuin junttien " hesalaisten" keskellä, joiden oma napa on maailman keskus. Suurin osa " hesalaisistahan" on kaukaa maakunnista muuttajeita juntteja, joten ilmeisestikin tätä helsinkiläisyyttä sitten pitää pönkittää. Stadilaisia taas muuttaa paljon pois oikeaan " periferiaan" , maalle nauttimaan tilasta ja avaruudesta, pendelöiden Stadiin töihin. Heillä on siihen varaa!
Itse jo kertaalleen täältä pois muuttaneena (vannoin,etten IKINÄ muuta takaisin)olen täällä taas.Nyt tosin " paremmalla" puolella Ilolaa,jonne juuri tuo Leikkitie/kuja ei kuulu,paitsi jos tarkoitat ASO-asuntoja,niin sitten varmaan eri touhu.Mutta totta se on,että ainakin kaupungin ja VVO:n asunnoissa näitä hörhöjä riittää.Naapurit vaihtuu ja hörhöt jää,näin on-todistetusti!
Ilola löytyy Vantaalta ja toinen Porvoon läheltä.