Ärsyttää nuorison hippeily! Menisivät töihin.
En voi olla ainoa täti-ihminen, jolla nousee niskakarvat pystyyn nykynuorison (ja heillähän tämä ikä kestää pitkälle yli 30. syntymäpäivän, joillain koko iän) saamaton elämänasenne. Eletään jossain kommuunissa sosiaalituilla ja kasviskeitolla ja fiilistellään kuunvaiheita ilman pienintäkään aikomusta mennä oikeisiin töihin! Olis minunkin nuoruudessa ollut mahdollista tuollainen v*tun lusmuilu niin olisin varmaan itsekin opetellut soittamaan sitaria ja joogaamaan, mutta piti sitten opiskella ammatti, mennä töihin ja maksaa veronsa. Kiitos kun sain avautua - olen vaan jo ihan kypsä kaiken maailman Vittuliina Mindfuckeihin ja muihin Höpöhöpö Tähdenlentoihin, joita FB:kin on nykyään täynnä. Tekisivät hörhöt profiilinsa oikeilla nimillään edes!
Kommentit (45)
Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Mutta ne työt.. Olen itse 23-vuotias yliopisto-opiskelija ja kamppailen juuri tällä hetkellä kesätöiden kanssa. Joko hakemuksiin ei vastata ollenkaan tai tarjotaan ei oota :(
Ja mitä ne FB-nimetkin on? Siellä pyörii näitä keksittyjä hippinimisiä hörheltäjiä vähän joka suunnassa. Olen jo ihan kypsä kaikkiin Auringonvalo Tähtituuli Ilosiin ja muihin psykedeeleihin. On se kumma ettei omalla nimellä voi siellä huudella työnteon turhuudesta ja universumin ihmeistä...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:49"]
No kuka vittu nyt töissä huvikseen käy? Vituttaahan se maantaina niin että meinaa kuuppa räjähtää. Mitenkä maailma pyörii jos heittäydytään kaikki puita halailemaan?
[/quote]
Käy ihan kuten sinäkin tiedät käyvän. Sinä jäät puita halailemaan, ja jättämäsi työpaikka tulee avoimeksi, ja siihen hakee sen 200 työtöntä, joista suuri osa on joko yhtä päteviä tai vielä pätevämpiä kuin mitä sinä olet työssäsi. Teitä olisi sen jälkeen kaksi onnellista ihmistä; sekä sinä että hän joka saisi nykyisen työsi. Mitään pahaa ei sen sijaan tapahtuisi.
Massatyöttömyyden aikana se nyt vaan ei ole vakuuttava argumentti, että työssäkäyvä olisi yhteiskunnan uhri, raataja, jonka rahat ahne ja laiska työttömien joukko kuluttaa ja jota ilman koko yhteiskunta romahtaisi. Useimmilla on siellä takaraivossa ihan hiljainen pieni ääni sanomassa, että jos itse joutuisi kilpailemaan avoimilla työmarkkinoilla, ei ehkä edes pääsisi töihin. Ja että on sittenkin onnekas, että saa olla töissä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:49"]
No kuka vittu nyt töissä huvikseen käy? Vituttaahan se maantaina niin että meinaa kuuppa räjähtää. Mitenkä maailma pyörii jos heittäydytään kaikki puita halailemaan?
[/quote]
Käy ihan kuten sinäkin tiedät käyvän. Sinä jäät puita halailemaan, ja jättämäsi työpaikka tulee avoimeksi, ja siihen hakee sen 200 työtöntä, joista suuri osa on joko yhtä päteviä tai vielä pätevämpiä kuin mitä sinä olet työssäsi. Teitä olisi sen jälkeen kaksi onnellista ihmistä; sekä sinä että hän joka saisi nykyisen työsi. Mitään pahaa ei sen sijaan tapahtuisi.
Massatyöttömyyden aikana se nyt vaan ei ole vakuuttava argumentti, että työssäkäyvä olisi yhteiskunnan uhri, raataja, jonka rahat ahne ja laiska työttömien joukko kuluttaa ja jota ilman koko yhteiskunta romahtaisi. Useimmilla on siellä takaraivossa ihan hiljainen pieni ääni sanomassa, että jos itse joutuisi kilpailemaan avoimilla työmarkkinoilla, ei ehkä edes pääsisi töihin. Ja että on sittenkin onnekas, että saa olla töissä.
[/quote]
Tuossahan on jo oikea asenne. Ongelma tai ärsytyksenaihe onkin se, että paljon on sitä porukkaa, jonka mielestä työssäkäyminen ei todellakaan ole onnekas asiantila. Jos ihminen pitäisi työntekoa tavoiteltavana, kai se hakisi töitä eikä meditoisi?
Ei nykyään enää ole töitä, minne mennä.
Minua häiritsee vielä enemmän nää päälle parikymppiset neidot joiden elämän keskipisteitä on skumppa ja louis vuittton, jotkut ehkä opiskelee jotain pientä (käyvät koulussa kerran kuukaudessa), blogeja kirjoitellaan, mutta vaan silloin kun on fiilistä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja muuten vaan ollaan ja ehkä matkustellaan. Vanhemmat ilmeisesti kustantaa, en tajua vaan miksi.
Olen 24-vuotias, eikä lähipiirissäni ole kovin montaa "haahuilijaa", kyllä suurin osa käy töissä tai opiskelee (tai molempia!). Ja tunnen aika laidasta laitaan ihmisiä. Että aika kummallinen yleistys tämä.
Ei minun nuoruudessani (n.20 vuotta sitten) olisi vanhemmat yksinkertaisesti antaneet löysäillä. Olin siitä onnekkaassa asemassa että vanhemmat kustansivat opiskelun niin ettei samaan aikaan tarvinnut käydä töissä, mutta se tarkoitti sitä että valmistuttava oli ilman viivytyksiä ja kesätöitä oli vähintään ahkerasti haettava, ja hainkin koska en jaksanut vanhempien jatkuvaa muistutusta aiheesta. Mitään välivuosihippeilyä ei vanhemmat todellakaan olisi rahoittaneet. Ja hyvä niin.
En nyt jaksa koko ketjua lukea, mutta mikä estää ap:tä heittäytymästä hipiksi sossun tuilla. Kyllä sun duunipaikkaan on varmaan viiskyt tulijaa.
T. Veronsa maksava n22
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:03"]
Minua häiritsee vielä enemmän nää päälle parikymppiset neidot joiden elämän keskipisteitä on skumppa ja louis vuittton, jotkut ehkä opiskelee jotain pientä (käyvät koulussa kerran kuukaudessa), blogeja kirjoitellaan, mutta vaan silloin kun on fiilistä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja muuten vaan ollaan ja ehkä matkustellaan. Vanhemmat ilmeisesti kustantaa, en tajua vaan miksi.
[/quote]
Minua taas ei häiritse yhtään. Aina on ollut yläluokka, jossa nuoret haahuilevat pitkään viettäen rentoa elämää ja kuluttaen, hankkineet jonkinlaisen näennäiskoulutuksen tai jättäneet reilusti kouluttautumatta. Naiset ovat sitten usein jääneet kotirouviksi ja miehet humpsahtaneet kapinavaiheen jälkeen mukavaan valmiiksi pedattuun työpaikkaan isukin tai sukulaisen firmassa. Jos joku haluaa elää elämänsä haahuillen ja saaden melkeinpä kaiken sen minkä haluaakin, niin ei se ole minulta pois. Eläisin mielelläni sellaista elämää itsekin. Joillakin vaan on elämässä enemmän mahdollisuuksia ottaa rennosti. Oispa mullakin.
Taidampa avata Nobelanerin ja mennä ihan vaan tekopyhällä topiikin avaajalle vittuillakseni hakemaan lisää.
Näitähän nuoria on siis ihan hirveästi, varmaan 90 % koko nuorisosta... vai? Missä piireissä sinä itse liikut? Nimittäin valtaosa nuorista kyllä on linjastoa opiskele --> mene töihin (jos onni potkii, kovin montaa ei potki tänä aikana), tai ehkäpä opiskele --> opiskele vielä vähän lisää --> mene sitten töihin. Tämä new age -porukka on niin marginaalista, että verorahojen perään itkemisesi on lähinnä periaatteellista. Missään maailmassa ei ole eikä tule niin ihanteellista yhteiskuntaa, että kaikki toimisivat täysin normien mukaisesti. Vaikka kuinka haluaisit. Just deal with it.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:49"]
[/quote]
[/quote]
No mä olen koko ikäni kilpaillut avoimilla työmarkkinoilla ja kouluttautunut työn ohessa lisää. Toisekseen nyt puhuttiin todellisista haahuilijoista, eikä siitä ryhmästä joka oikeasti tahtoisi töihin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:49"] No kuka vittu nyt töissä huvikseen käy? Vituttaahan se maantaina niin että meinaa kuuppa räjähtää. Mitenkä maailma pyörii jos heittäydytään kaikki puita halailemaan? [/quote] Käy ihan kuten sinäkin tiedät käyvän. Sinä jäät puita halailemaan, ja jättämäsi työpaikka tulee avoimeksi, ja siihen hakee sen 200 työtöntä, joista suuri osa on joko yhtä päteviä tai vielä pätevämpiä kuin mitä sinä olet työssäsi. Teitä olisi sen jälkeen kaksi onnellista ihmistä; sekä sinä että hän joka saisi nykyisen työsi. Mitään pahaa ei sen sijaan tapahtuisi. Massatyöttömyyden aikana se nyt vaan ei ole vakuuttava argumentti, että työssäkäyvä olisi yhteiskunnan uhri, raataja, jonka rahat ahne ja laiska työttömien joukko kuluttaa ja jota ilman koko yhteiskunta romahtaisi. Useimmilla on siellä takaraivossa ihan hiljainen pieni ääni sanomassa, että jos itse joutuisi kilpailemaan avoimilla työmarkkinoilla, ei ehkä edes pääsisi töihin. Ja että on sittenkin onnekas, että saa olla töissä. [/quote] No mä olen koko ikäni kilpaillut avoimilla työmarkkinoilla ja kouluttautunut työn ohessa lisää. Toisekseen nyt puhuttiin todellisista haahuilijoista, eikä siitä ryhmästä joka oikeasti tahtoisi töihin.
[/quote]
Ja näitä haahuilijoita nykynuorissa on oikeasti kuinka paljon?
Vittuliina Mindfuck :,D
Mutta eipä niitä töitä tosiaan kovin helpolla saa. Ja jos ei saa, niin hyvähän se vaan on, jos osaa ottaa rennosti ja nauttia tilanteesta. Mieluummin niin, kuin ahdistua, masentua ja syrjäytyä kokonaan.
Mahtava aloitus, josta jälleen sopii keskustella nyt kymmenen vuotta myöhemmin!
Hyvä täti-ihminen, 60-luvulla hippeiltiin. Turha siis sotkea nykynuorisoa siihen.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:51"]
No palkatkaapa meitä vasta valmistuneitakin
[/quote]
Palkkaisin mielelläni kaikenikäisiä työhaluisia ihmisiä. Tiedän vaan useampiakin nuoria ihmisiä, jotka eivät valmistu tai edes hae oikeita töitä, tai korkeintaan jotain henkilökohtaista avustamista. Ja takana usein vuosien yliopisto-opinnot... Mitä järkee?