Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkijuopottelu, puolesta vai vastaan?

Vierailija
04.08.2012 |

Heti alkuun, en siis tarkoita sitä, että puistossa piknikillä juodaan pullo viiniä, vaan siis näitä "laitapuolen kulkijoita".

Itse pidän itseäni suvaitsevaisena ihmisenä, mutta Tampereella asuvana kyllä rupea pikkasen kypsyttämään. Esim. keskustori. Kaunis paikka, suihkulähde jne, olisi oikeasti mukava ostosten lomassa ostaa jätski ja istahtaa kioskin penkeille, mutta kun ei. Kioskin ympärillä ihmiset on joko sekaisin, sammuneina, tai kuten just yks päivä soitin ambulanssin kun maassa makasi nuori mies huulet sinertävänä. Kello oli 12 päivällä. Lisäksi bussia odotellessa olen nähnyt niin monen vähemmän selvän pariskunnan harrastavan seksiä, että alkaa jo turtua näkyyn.

Ja ei, en ole niitä "hui kauhistus"-tyyppejä, mutta ei ihan oikeasti ole hirmu kiva kattella kun joku ottaa toiselta poskeen parin metrin päässä.

Joskus oon soittanu poliisit kun ihminen hortoilee liikenteen seassa tai kaatunut naamalleen asfaltille. On ihan arpapeliä tuleeko poliisit vai ei. Vähän hällä väliä asenne.

Ja se alituinen tupakan pummaaminen, rahan pummaaminen, argh.

Ymmärrän kyllä, että kysymys on sairaudesta ja kukaan ei halua elää taju kankaalla keskellä toria, mutta silti. Mikä tähän olisi sitten ratkaisu? Pakkohoitoa en tod kannata, koska jos ihmisellä ei ole halua päästä huumeista/viinasta eroon, se ei pakottamalla onnistu. Ja toisaalta asiaa ei voi ratkaista niinkään, että kuljetetaan nämä "kammottavat ihmisroskat" johonkin missä "me kunnoliset" ei niitä nähdä, mutta kuten sanoin, olisi kiva jos voisi viedä lapsen jädelle, ilman että vieressä oleva sekava nainen kysyy, näenkö minäkin nuo agentit ja vaaleanpunaiset isot neliöt (näin kävi eilen). :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Helsingissä ihan tuollaista näe.

Vierailija
2/6 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse harrastan julkisesti juopottelua kesäisin. sisällä on tosi ikävä istua ja liikenteessä voi törmätä tuttuihin. Tampereella ei kai sitten osata ottaa oikein.

Mika

Vierailija
4/6 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ap:n tarkoittamaa julkijuopottelua olen ehdottomasti vastaan. Julkisilla paikoilla tulee mielestäni esiintyä edes jollain tavalla tolkuissaan.

Eipä tuohon ongelmaa ratkaisua taida olla vielä keksitty. Yhden paikan saa siistittyä sillä että joku käy siellä vähän väliä ohjailemassa "ihmisroskia" muualle, mutta sen seurauksena ongelma keskittyy toiselle alueelle. Ja kyllä niitäkin löytyy, jotka nimenomaan haluavat elää taju kankaalla. Hoitoa on mahdollisuus saada jos siihen oikeasti haluaa sitoutua.

Varmaan ongelman perimmäinen syy on suomalaisten suhtautuminen alkoholiin. Jos otetaan, niin otetaan sitten kunnolla ja kontataan kotiin joskus aamuyöllä tai herätään jostain pusikosta aamulla. Tämä on monen aikuisenkin käsitys hauskanpidosta, mikä tietysti välittyy lapsille - seuraavalle keskustorin sukupolvelle.

Vierailija
5/6 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen...Tuntuu et tääl Tampereella kaikki tuntee käsitteen "Juveneksen kulmilla", paikka mihin kannattaa mennä ainoastaan jos haluaa viinaa/huumeita.

Olen monesti nähnyt miten siellä tehdään huume/pilleri kauppaa ihan avoimesti. Ja niinku AP sano, poliisia ei vois vähempää kiinnostaa, Juveneksen myyjät soittavat kuulemma usein vartijan/112:een, sieltä tulee apua kuulemma "joskus". Että näin. Noh, meil on paksuimmat pulut, nekun syövät näiden spurgujen oksennuksia. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi