Järkyttävä närästys, vai jotain muuta??
Noniin, nytköhän se närästys sitten alkoi. Viikkoja on kasassa kohta 21+4 ja nyt tänään muutenkin jo voimattoman olon, jalka-ja käsisärkyjen lisäksi alkoi polttelemaan ja pistämään rinnasta ja yläselästä. Röyhtäilyttää ja on ilmavaivoja sekä koko ajan täysinäinen olo.
Aamupala ei tahtonut oikein maistua ja oireet alkoivat jo työmatkalla. Nappasin Panadolia ja sillä tokenin työkuntoon. Koko työpäivän oireet poissa, kunnes nyt taas illalla klo 18 alkoi _aivan järkyttävä_ rintapistos, röyhtäily ja yläselkäpistos. Söin suklaata töissä, mutten huomannut vaikutusta heti.
Edellisestä ruokailusta oli kulunut jo viisi tuntia ilman näläntunnetta ja suklaan syönnistäkin neljä. Kun tulin kotiin, kävin pitkäkseni ja siitähän ne oireet taas alkoivat pahoina. Otin Rennietä ja piimää sekä söin sen vähän mitä puoliväkisin sain syötyä. Oireet helpottivat joksikin aikaa. syönnistä nyt puolitoista tuntia ja taas selkää ja rintaa pistää. Välillä enemmän ja välillä taas vähemmän.
Tää on ihan helvetillistä! Onko muilla samaa?? Masu _tosi_ iso kun on kolmas lapsi tuloillaan, joten ilmeisesti painaa vatsalaukkua melkoisesti.
Kertokaahan, kiltit, millä tästä päästäisiin?? En edes tiedä miten nukkua jos tämä on tällaista :-(
Pikkis rv 21+4
Kommentit (2)
joten nukuin sitten neljän tyynyn päällä vasemmalla kyljellä ja se helpotti oireita. Kolmen aikaan heräilin vessaan ja huomasin että olen nukkunut kuin tukki. Nyt aamulla vähän arastellen söin aamupalaa (puuroa ja vaaleaa leipää, kinkkua ja omaa marjamehua) ja jäin taas odottelemaan oireita. Mutta mitään ei tullutkaan! JEE! Ja vieläpä ilman Rennietä. Röyhtäilyjä kylläkin muttei mitään sen kummempaa. Täytyy tänään lähteä käymään apteekissa hakemassa varastoon lisää lääkettä, nyt onneksi oli sattumalta viime raskaudesta jäljellä muutama - ja onneksi olikin! Muuten olisin lähtenyt päivystykseen, jota jo mietinkin mutta sitten uni vei voiton.
Oli kyllä melkoiset kivut eilen ja huoli tuli voinnista. Mutta kun mitään hengenahdistusta ei ollut ja vointi muuten periaatteessa kipua lukuunottamatta välttävä niin päätin seurata tilannetta ja olla menemättä päivystykseen perjantai-iltana istumaan.
Toivottavasti muut selviävät vähän vähemmillä kivuilla närästyksestä - tätä ei toivoisi kenellekään :-)
Pikkis rv21+5
ikävä kyllä se närästys ilmeisesti kuuluu asiaan,mutta onko varmaa ettei taustalla jotain muuta?
itselläni helicobakteeri, joka aiheuttaa melko helvetilliset vaivat.
ekaks nostat sängynpäätyä ylös (laita vaikka kirjoja tms. sängynjalkojen alle, älä nosta tyynyillä, ei tee hyvää niskalle).
toiseks;suklaa, kahvi, ruisleipä, rasvaiset ruuat (meetvursti, pizza jne) närästävät! ne pois!
mulla on kyllä ihan tuju lääkitys, mutta käy ihmeessä joko neuvolalääkärillä tai omalla gynellä juttelemassa, jos parempaa lääkettä löytyis. panadolista en tiedä, mutta jotkut särkylääkkeet pahentavat maha-ärsytystä.
itse otan lääkkeen iltaisin (mulla ei rennie, antepsin, gaviscon ym. enää auta) mutta 2 lasillista piimää estää mulla yönärästyksen!
voimia ja jaksamista, on se syvältä:(
itselläkin vaivat vaan pahenevat kun pikkuinen masussa kasvaa...
sakura ja helmipöllö 30+